Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard HNGD! aan de spitfire

    Zo,

    ook maar eens deelgenomen aan de hype. Wellicht levert het over 20 jaar nog wat op... :P
    Vandaan voor een zacht prijsje een London City Spitfire MKII opgehaald, met een Roland Cube 30. Die gaat waarschijnlijk direct weer weg, dus als dat nog een beetje oplevert heb ik de gitaar bijna gratis.
    Heb 'm nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste indruk is zeker ok! Netjes afgewerkt, neck is wat aan de dunne kant (maar goed, ben ook mijn tele met megahals gewend), en de elementen klinken heel prima!
    Hoe doen ze het, voor zo weinig geld!

    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zo eentje moet ik ook nog eens. congrats!
    HERRIE.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Gefeliciteerd! Leuke gitaartjes die strat's van LC's!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Dank je,

    't was al wat donker toen ik er gisteravond mee thuis kwam, maar nu zo bij daglicht is de 3-tone burst ook nog een erg mooi!
    vandaag maar even een testrit maken.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gefeliciteerd er mee! zijn echt goeie gitaren om te upgraden!
    ----

    // City Of Life //

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Gefeliciteerd! Welkom bij de LC club.
    Rock on amigos!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Vandaag nog even nader aan inspectie onderworpen.
    Volgens mij heeft de vorige eigenaar er nauwelijks op gespeeld. Hij zit nog strak in de lak, op een klein plekje op de headstock na. Het wordt dus tijd om 'm eens te gaan gebruiken. Het heeft een vertrouwd gewicht, 3,7kg, 100 gram lichter dan mijn Baja Tele. De actie is nog wat aan de hoge kant, maar daar kunnen we wat aan doen. De hals is zoals gezegd aan de dunne kant, maar dat is ook wel weer prettig en voelt wat sneller aan dan de baja. Ik hecht ook niet zo aan halsvormen. Het verschil tussen mijn (zeer smalle) Ovation en mijn Larrivee is ook enorm. Ach, en ik heb ook nog een mandoline waar je vingers helemaal niet oppassen.
    De elementen klinken zeer prima, heel erg 'strat'! Hoewel het mij wel aardig lijkt om het brugelement nog eens te vervangen voor een humbucker voor het scheuren. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat nou een geschikte humbucker is voor zoiets. [B]Iemand suggesties?[/B] Gezien de mogelijke latere verzamelwaarde (ik ga ervoor: dit worden de nieuwe Tokai's, Burny's en Greco's!!!!) is het misschien handig de originele elementen wel goed te bewaren!
    Als ik de Cube 30 die erbij zat nog een beetje aardig weet te verkopen heeft de gitaar me bijna niets gekost, dus der kan wel een humbuckertje bij denk ik.
    De fretjes zijn keurig afgewerkt, geen scherpe randjes. Mooie vintage-look tuners. 3-tone Burst is erg mooi, maar mocht wat wel ietsjes vloeiender. Ik vraag me af waar ze op bezuinigen bij dit soort gitaren. Puur loonkosten?
    @ Blend: zag dat je een nieuwe LC thinline tele had gescoord: gefeliciteerd ermee!





    Laatst gewijzigd door Flipkoos; 7 juli 2009 om 14:56
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  8. #8

    Standaard

    Zou je even die tremolo kap(dat plastic ding die, die veren bedekt) even afhalen. Ben benieuwd of er een stalen blok erin zit. (Mijn Squier Classic Vibe klinkt en speelt prachtig, maar omdat hij een licht flut blokje heeft is er amper sustain en spelen met de tremolo hoo maar)

    Prachtige gitaar trouwens, speel ze

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos Bekijk bericht
    Hoewel het mij wel aardig lijkt om het brugelement nog eens te vervangen voor een humbucker voor het scheuren. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat nou een geschikte humbucker is voor zoiets. [B]Iemand suggesties?[/B]
    Met een Seymour Duncan Hotrail kan je niet verkeerd doen. Ik heb er eentje in mijn Strat zitten en dat zijn erg versatiele pickups voor alle scheurwerk, van blues tot metal. Houd er wel rekening mee dat je die karakteristieke twang grotendeels verliest, zelfs als je 'm splitbaar maakt.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

    Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frustastic Bekijk bericht
    Zou je even die tremolo kap(dat plastic ding die, die veren bedekt) even afhalen. Ben benieuwd of er een stalen blok erin zit. (Mijn Squier Classic Vibe klinkt en speelt prachtig, maar omdat hij een licht flut blokje heeft is er amper sustain en spelen met de tremolo hoo maar)

    Prachtige gitaar trouwens, speel ze
    Hier zit ook een licht flut blokje in






    (en aan de voorkant zit ook een 'swimming pool')
    Rock on amigos!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top