Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 100
  1. #81

    Standaard

    ik ben het eens..

    je moet gewoon hard kunnen als je hard wild.. en niet met dempers en gedoe..

  2. #82

    Standaard

    Ik ga binnenkort weer met wat vrienden jammen en wou nog wat oordopjes hebben. Op maat laten maken wil ik nu nog niet, dus is er een merk dat jullie aanraden en wat ik misschien ook online kan bestellen?

    En naar wat voor demping moet ik kijken 15db?

    dit ziet er wel goed uit, iemand ervaring mee?

    http://www.gehoorbeschermers-oordopp...e-classic.html




    Btw toen ik de vorige keer met hun speelde stond mijn amp redelijk luid en buiten het feit dat mijn sound ongelooflijk goed was had ik totaal geen last van druk op mijn oren of last van gehoor erna, kan dit komen hoe de amps stonden opgesteld? De ruimte zelf was ook zeer goed geïsoleerd.

    het zag er zo uit, met de amps op iets minder dan 1meter van de muur, op de grond dus niet op mij geprojecteerd en iedereen stond op zeker 4-5m van elkaar.

    it's better to burn out than to fade away

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort weer met wat vrienden jammen en wou nog wat oordopjes hebben. Op maat laten maken wil ik nu nog niet, dus is er een merk dat jullie aanraden en wat ik misschien ook online kan bestellen?

    En naar wat voor demping moet ik kijken 15db?

    dit ziet er wel goed uit, iemand ervaring mee?

    http://www.gehoorbeschermers-oordopp...e-classic.html
    Ik heb die Alpine nu 5 keer gebruikt in de oefenruimte, en ben dr best tevreden mee. Tis ff wennen in het begin, en je mist toch wel wat nuances in het geluid maar daar ontkom je denk ik niet aan met oordoppen. Ze zitten prima en dempen voldoende maar niet teveel, voor 20 euri vind ik ze best dus.

  4. #84
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik vond Alpines kut, omdat ze het geluid voor mijn gevoel veel te "boomie" maakten; overmatige bas.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #85
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 december 2009
    Locatie
    Peer, Limburg (B)
    Berichten
    22

    Standaard

    http://www.variphone.com/

    Deze heb ik, kosten je €165 op maat gemaakt, doe ineens een goede investering en je zal er lang plezier van hebben. Je kan ze trouwens ook gebruiken op je werk, festivals/concerten... Ik ben er heel tevreden van, het klinkt natuurlijk altijd net iets anders als zonder...

  6. #86
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ja, ik blijf dat maatwerk ook de betere oplossing vinden.

    Vooral als je zelf muziek maakt en toch stiekem best wat geld in je hobby pompt, is 't toch eigenlijk vreemd dat het gros die kleine €150,- extra tussen over-the-counter oordoppen en maat-doppen te veel geld vindt? (natuurlijk al velen die gehoorbescherming sowieso niet nodig lijken te vinden)

    Stel je doet 5 jaar met die dingen, dan heb je 't dus over €30,- per jaar = 2,50 per maand om je gehoor netjes en prettig te beschermen. Bij wekelijkse oefenavond, maandelijks optreden en 2x per maand bandje kijken / jamsessie is de meerprijs voor die dingen dus zo'n 35ct per avond dat je ze gebruikt.
    Hoeveel kost 't biertje dat je die avonden absoluut wel koopt?
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  7. #87
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Ja, ik blijf dat maatwerk ook de betere oplossing vinden.

    Vooral als je zelf muziek maakt en toch stiekem best wat geld in je hobby pompt, is 't toch eigenlijk vreemd dat het gros die kleine €150,- extra tussen over-the-counter oordoppen en maat-doppen te veel geld vindt? (natuurlijk al velen die gehoorbescherming sowieso niet nodig lijken te vinden)

    Stel je doet 5 jaar met die dingen, dan heb je 't dus over €30,- per jaar = 2,50 per maand om je gehoor netjes en prettig te beschermen. Bij wekelijkse oefenavond, maandelijks optreden en 2x per maand bandje kijken / jamsessie is de meerprijs voor die dingen dus zo'n 35ct per avond dat je ze gebruikt.
    Hoeveel kost 't biertje dat je die avonden absoluut wel koopt?
    Ik heb ze ook overwogen te nemen, maar haak ook iedere keer af bij de prijs. Als student heb je niet altijd 150 euro om aan oordoppen uit te geven. Het lange termijn plaatje is idd wel erg gunstig, maar je zal toch in 1 keer die 150 euro moeten dokken.

    Ik kreeg trouwens een tip van een erkende gitaarleraar hier in de buurt, om altijd zachte op maat gemaakte oordoppen te nemen. Hij had ooit harde doppen, en kreeg in een kroeg per ongeluk een klein tikje van iemand die zich iets te roekeloos omdraaide (per ongeluk dus) tegen zn oor, en was vanwege de harde dop meteen knockout. In een drukke kroeg,zeker als je af en toe door het publiek heen moet is dit wel een goede tip.

  8. #88
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik heb ze ook overwogen te nemen, maar haak ook iedere keer af bij de prijs. Als student heb je niet altijd 150 euro om aan oordoppen uit te geven. Het lange termijn plaatje is idd wel erg gunstig, maar je zal toch in 1 keer die 150 euro moeten dokken.
    Tuurlijk... 't is in 1x best wat centen. Vooral voor een student.
    Maarrrrrrrrrrrrrrr....
    Pakweg 50eu kunnen de meeste studenten wel bij elkaar graven als ze 't om uitgaan of zo gaat. Dus dan heb je nog zo'n 100eu nodig.
    Als je zo'n beperkt bedrag nodig hebt voor zo'n wijze investering als gehoorbescherming, dan denk ik dat veel ouders best wel ff voor zullen schieten.
    (Wellicht had ik voor zoiets in m'n studietijd zelfs nog wel een kleine bijdrage kunnen lospeuteren ).
    Dus eigenlijk vind ik 't stiekem een béétje een lulsmoes .

    Harde oordoppen had ik trouwens niet eens van gehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat onprettig is als je een tik ertegenaan krijgt.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  9. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik heb ze ook overwogen te nemen, maar haak ook iedere keer af bij de prijs. Als student heb je niet altijd 150 euro om aan oordoppen uit te geven.
    Jongen, wees nou verstandig, en schaf ze gewoon aan. Dan maar een paar pilsjes minder de komende maanden. Ik heb die dingen ook pas laat gekocht, en ik heb daar echt zo'n spijt van. Toen ik ze een week had besefte ik al dat ik ze 10 jaar eerder had moeten kopen.

    Maar goed, beter laat dan nooit.
    Neem van me aan dat het die 150 euro dubbel en dwars waard is.

    Hou er ook rekening mee dat die oordoppen ook prima van pas komen bij concerten, luidruchtige feestjes of als je een keer met een slijpmachine aan de gang moet!

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik wil ook oordoppen voor de oefenruimte en als ik naar rock-concerten ga. Maar ik zit wel met twee dingen, ten eerste is de bass bij concerten aanzienlijk harder, die hoor je direct van de versterker, terwijl de zang en gitaar voornamelijk via het PA te horen zijn, waarvan de boxen aan de zijkant staan terwijl ik in het midden van het (grote) podium sta.

    Dus dan zou ik meer demping in de bass moeten hebben, maar als ik zelf repeteer of optreed is de bass iets minder hard aanwezig (hoewel ik de bass nog steeds harder vind staan dan de gitaar of zang).

    Wat is dan verstandig, meer demping van de lagere frequenties of is dat gevoelsmatig en als alles evenveel naar beneden gaat is het ook goed?

    Tweede ding is dat ik twijfel tussen de -15dB en -25dB filters, ik lees hier verschillende verhalen. Vooral ook omdat de -25dB 10 keer zo veel dempt als de -15dB, terwijl de -15dB al 31.6 keer zo veel het geluid dempt al dat je geen oordopjes zou dragen.

    Dat lijkt enorm veel. Maar misschien valt dat in de praktijk wel mee?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top