Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 100
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Gisteren voor het eerst in zonde nieuwe repetitie-ruimte gezeten. Deze is een tandje groter als de oude (8x6 ipv 5x5) en heeft wat meer 'hoeken en vormen' zal ik maar zeggen. Echt een enorm verschil. Het oude hok was een galmbak waar met 2 buizenbakken op 5 en een houthakker (op 11...) alles net te horen was. Nu kon de drummer wat verderweg en de amps op standje 2-3. PA is vele malen beter dus de zang ook veel duidelijker te horen. Echt een verademing en nu voldoen mijn 15dB demping exinore oordopjes prima!

    De drummer doet zn best om zachter te drummer, maar dat lukt nog niet echt. Hij zegt dat hij redelijk hard moet drummer om het tempo bij te kunnen houden ivm het 'terugveren' van zn drumstokken en baspedalen. Hij drumt graag nogal vlot; meeste nummers rond de 130-150 bpm met double bassdrum àla Lamb of God en aanverwanten ...
    Ik geloof hem wel, maar is hier een oplossing voor? Andere techniek? Meer oefenen? Dempers gaan gebruiken?

  2. #72
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Maar die techniek wordt al tientallen jaren met succes toegepast hoor, daar heb je speciale delay apparatuur voor. De snelheid van geluid varieert met de luchtdruk en vochtigheid, dus die is niet altijd constant. In het water verplaatst geluid zich veel sneller.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #73
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    De drummer doet zn best om zachter te drummer, maar dat lukt nog niet echt. Hij zegt dat hij redelijk hard moet drummer om het tempo bij te kunnen houden ivm het 'terugveren' van zn drumstokken en baspedalen. Hij drumt graag nogal vlot; meeste nummers rond de 130-150 bpm met double bassdrum àla Lamb of God en aanverwanten ...
    Ik geloof hem wel, maar is hier een oplossing voor? Andere techniek? Meer oefenen? Dempers gaan gebruiken?
    Ik zit aan wennen (techniek) en misschien andere vellen te denken. Maar de gedachtegangen hierover kunnen misschien beter in een ander onderwerp (voort)gezet worden...
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Hiervoor zijn gaasvellen uitgevonden.Echt ideaal je hoort gelijk de drummer niet meer.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Hiervoor zijn gaasvellen uitgevonden.Echt ideaal je hoort gelijk de drummer niet meer.
    En de bekkens?
    fietsi veni vidi

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Doek erover.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard

    Maar dat is dan geen oplossing voor live spelen lijkt me
    fietsi veni vidi

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Live heb je er waarschijnlijk minder last van, omdat die ruimte veel groter is dan die van het repetitiehok.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Hiervoor zijn gaasvellen uitgevonden.Echt ideaal je hoort gelijk de drummer niet meer.
    Moet je die over de drummer mikken dan? Lijkt me een prima oplossing !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Moet je die over de drummer mikken dan? Lijkt me een prima oplossing !
    Mwah...



    Als je je drummer verplicht om met mesh heads te spelen dan moeten buizenversterkers ook verboden worden. Lekker allemaal aan de modeling amps!!!

    Als de drummer te hard gaat gewoon goede oordoppen in doen en niet meer zeiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top