Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 100
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    heb sinds een maand of 2 Exinore ER doppen met 25 db filters er in, ik repeteer sinds dien nooit meer zonder. het geluid blijft gewoon het zelfde, alleen 25 db zachter. kost wel wat, maar het maakt echt een wereld van verschil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2002
    Locatie
    Vorden
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    heb sinds een maand of 2 Exinore ER doppen met 25 db filters er in, ik repeteer sinds dien nooit meer zonder. het geluid blijft gewoon het zelfde, alleen 25 db zachter. kost wel wat, maar het maakt echt een wereld van verschil.
    Ach wat is duur, ik ben zo een stomme lul die veel te laat met die doppen begonnen is, en zit nu aan een hoorapparaat, heb 70 db in het hoog weggeblazen, kosten 4000 euro voor de set. dan is die 160 euries in ene goedkoop toch :P
    Los van alle andere nadelen van gehoorbeschadiging.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    heb sinds een maand of 2 Exinore ER doppen met 25 db filters er in, ik repeteer sinds dien nooit meer zonder. het geluid blijft gewoon het zelfde, alleen 25 db zachter. kost wel wat, maar het maakt echt een wereld van verschil.
    25 db?

    Kun je toch zien dat iedereen het echt heel anders ervaart.
    ik heb 15db exinore's. Het went. Het is beter voor je oren. Gebruik ze altijd.
    Maar ik heb echt vreselijk moeten wennen aan het geluid. Het mist gewoon feel, echtheid en warmte.

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Yes, de motodoppen met een de filter van de ER serie ofzo, was effe gegraaf maar het is mogelijk!!!!


    Gister weer met oordoppen in een kroegje moeten mixen... Snoeiharde band, geluidstafel aan de rand van podium... alleen oordoppen eventjes uit tijdens rondlopen (balans en zang eq) en tijdens de zang effecten...
    Als je daar goed over nadenkt is het te gek voor woorden, snoeiharde band en ook het publiek mag daar dan van 'genieten' met een piep in je oren naar huis en als je geen mazzel hebt een gehoorbeschadiging.

    En dat gaat nu al 40 jaar of langer zo, want een Vox AC30 ging in de jaren 60 al alas een straaljager tekeer. De drumstellen kregen powertoms en powersnares, de cymbals werden drie keer zo hard en de drummers bleven er op losbeuken.
    Het zou verboden moeten worden.

    Gisteren de hele dag in de studio gewerkt, een drummer die de hele dag als een orkaan tekeer gaat, zonder oordoppen in en je houdt het nog geen halve minuut vol om daar in te gaan staan. Er zitten gelukkig vier platen glas tussen de opnameruimte en de controlroom. Om de hoek van de controlroom hangt een bouwvakkers gehoorbeschermer.

    Koop goede oordoppen heren en dames, want je wordt stokdoof van dat lawaai en je krijgt daar enorme spijt van.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    25 db?

    Kun je toch zien dat iedereen het echt heel anders ervaart.
    ik heb 15db exinore's. Het went. Het is beter voor je oren. Gebruik ze altijd.
    Maar ik heb echt vreselijk moeten wennen aan het geluid. Het mist gewoon feel, echtheid en warmte.
    tijdens een optreden heb ik ze ook niet in, want idd je mist gewoon de feel met oordopjes en in mijn geval ben ik toch niet zo lang blootgesteld aan hoog volume, hoogstens een half uur. voor repeteren zijn ze een zegen, want na 4 uur repeteren op vrij hoog volume dan ga je dat echt wel merken als je zonder oordoppen speelt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Als je daar goed over nadenkt is het te gek voor woorden, snoeiharde band en ook het publiek mag daar dan van 'genieten' met een piep in je oren naar huis en als je geen mazzel hebt een gehoorbeschadiging.

    En dat gaat nu al 40 jaar of langer zo, want een Vox AC30 ging in de jaren 60 al alas een straaljager tekeer. De drumstellen kregen powertoms en powersnares, de cymbals werden drie keer zo hard en de drummers bleven er op losbeuken.
    Het zou verboden moeten worden.

    Gisteren de hele dag in de studio gewerkt, een drummer die de hele dag als een orkaan tekeer gaat, zonder oordoppen in en je houdt het nog geen halve minuut vol om daar in te gaan staan. Er zitten gelukkig vier platen glas tussen de opnameruimte en de controlroom. Om de hoek van de controlroom hangt een bouwvakkers gehoorbeschermer.

    Koop goede oordoppen heren en dames, want je wordt stokdoof van dat lawaai en je krijgt daar enorme spijt van.
    De zanger/leadgitarist (31 jaar) heeft ondertussen al een fikse gehoorbeschadiging (donderdag achtergekomen toen we op terrasje zaten, maar dat kon ook afleiding zijn door vrouwelijk schoon), marshall 100 watt top die effe gas moet geven om te klinken...
    Alhoewel het minder erg is dan paar maanden terug is het nogsteeds kwalijke zaak..

    Maar dat hoort helaas ook bij de rock 'n roll, snoeihard anders komt het "laf" over...

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Ik doe mijn doppen (ER25) ook in bij het ombouwen van het podium. Want je hebt altijd van die drummers die nét als jij hun kitje staat te miken, menen dat ze moeten gaan rammen. Kansloos...
    Geldt trouwens ook voor gitaristen...

    Dus heren, hou een beetje rekening met de oren van de geluidstech, want als band zijn JULLIE er voor de duur van jullie optreden van afhankelijk!

    Rock on!
    Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  8. #38
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Dus, Exinore's of Van Der Aa ... Prijsverschil is aanzienlijk, scheelt de helft in prijs in het voordeel van Van Der Aa, maar op de één of andere manier ben ik een beetje wantrouwig bij dit verhaal. Tevens zijn de dopjes van Filterz qua uiterlijk (incl filters, kleuren etc.) identiek aan die van Van Der Aa. De dempingskarakteristiek van de Filters (zie website) is echter om te huilen: ~15dB verschil tussen lagen en hoge frequenties. Ik denk dat ik toch maar voor de Exinore's ga, als ze net zo 'dof' klinken als mijn oude heb ik pech, maar als ze beter zijn is het iig de meerprijs waard ...
    Filterz heeft ook doppen met vlakke demping, maar die maken ook gebruik van de ER-filters. En daarvoor betaal je dus ook meteen €190,-

    http://www.oordoppenshop.nl/earproof...oducts_id/1307

    EDIT: de link naar deze gegevens (gehost bij een e-shop) heb ik gevonden op de site van Filterz.
    http://www.filterz.net/nl/dempingswaarden.php
    Ik ga er dus van uit dat deze filters ook door Filterz gebruikt worden. What's in a name...

    Groet, Rob.
    Laatst gewijzigd door keenoncoolstuff; 19 juli 2009 om 12:48
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik ken dat, zit je voor de basdrum om die microfoon er in te proppen, begint hij even keihard te rammen, hartelijk bedankt hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    dat sowieso,
    tuig die muzikanten!

    Alhoewel collega's er af en toe ook wat van kunnen :s moment dat je langs speakers loopt even dingen checken... zucht...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top