Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 100
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Maar als je een hele dag achter een tafel moet gaan zitten voor een festival, dan is het 50 % van de tijd oordoppen in om je oren te sparen...
    Als je zelf mixt en het is te hard ben je zelf de schuldige natuurlijk.

    Maar soms ben je idd wat langer de Sjaak of is het van het podium af al te hard. (feestzaaltjes, kasteeltjes en koetshuizen en zo)
    Ik zet dan als het een beetje temperatuur technisch kan mijn koptelefoon op, een hd 25-1 die dempt net als zo'n grote gele bouwvakkers beschermer. mixje op een comfortabel standje om de balans in de gaten te houden ideaal.
    Niet te hard natuurlijk anders is het nog linker dan de PA op 130dB.
    (En als het bandje kut is heeft niemand in de gaten dat je naar je i-pod staat te luisteren. )

    Oordoppen heb ik bij monitor mixen wel bijna altijd in. tijdens de soundcheck heb ik al mijn geluidjes wel klaar en is het alleen wat bij draaien tijdens de show.
    Dat doe ik eigenlijk ook alrijd op de koptelefoon luisterend naar het betreffende mixje. desnoodsmet doppen nog in.

    Maar mixen met oordoppen in, dat is net zoals neuken met condoom.... Het is het net niet
    This is true!!!!
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Risico van het vak
    met oordoppen in kan je geen fatsoenlijke mix maken... puur vanwege het feit je niet constant alle frequenties even duidelijk hoort (rondzinger kan je bijv. mislopen omdat je oordoppen in hebt)

    Maar als je een hele dag achter een tafel moet gaan zitten voor een festival, dan is het 50 % van de tijd oordoppen in om je oren te sparen...

    Maar mixen met oordoppen is, dat is net zoals neuken met condoom.... Het is het net niet
    Vind de vergelijking niet helemaal opgaan. Bij neuken zonder condoom heb je KANS op een ziekte, waardoor je misschien even niet lekker meer kan neuken. Bij blootstellen aan een hoge geluiddruk weet je ZEKER dat je op een bepaald moment niet meer (goed) kunt mixen omdat je oren stuk zijn.

    Goede oordoppen hebben een verschil van ten hoogste 1 dB(A) in demping tussen de frequenties, dat is een verschil dat een mens niet kan horen. (of wordt dit verschil zoveel groter in de hogere frequenties dat het alsnog storend is?).

    En in dat laatste geval, tsjah, het zal wel per persoon verschillen, ik hou liever mijn gehoor dan dat ik een aantal maal een wat betere mix neerzet voor een paar mensjes die zich zo druk maken of het geluid wel net zo mooi is als op de cd...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Zie je exinore ER's eigenlijk (goed) zitten? De doppen die ik hiervoor had waren nagenoeg onzichtbaar als ik het touwtje eraf haalde ...

    Misschien wat kinderachtig, maar ik heb toch echt liever dat ze zo onzichtbaar mogelijk zijn; dat verlaagd de drempel ze in te doen bij optredens bij mij aanzienlijk. Repetities boeien me dan weer weinig ...
    Exinore is alleen de naam van de filter. Wat ze eigenlijk doen is een afdruk van je oor maken waarmee ze een dop maken die je gehoor compleet afsluit. Daar een gaatje in en daar komt het uiteindelijke filter in. Welk filter je dus ook neemt, met zulke oordoppen steken ze volgens mij altijd even ver uit.

    Die van mij zijn doorzichtig en steken amper uit. Je ziet ze wel zitten, maar niet heel opvallend. (niet het eerste wat je ziet als iemand naar je kijkt zegmaar). Ik doe ze altijd in, ook met uitgaan naar de disco of kroeg met harde muziek. Heb er eigenlijk nog nooit iemand over gehoort. En als ze het vragen en je zegt dat het gewoon gehoorbescherming is snapt iedereen het wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkie spenkie Bekijk bericht
    Goede oordoppen hebben een verschil van ten hoogste 1 dB(A) in demping tussen de frequenties, dat is een verschil dat een mens niet kan horen. (of wordt dit verschil zoveel groter in de hogere frequenties dat het alsnog storend is?).
    Quote van de Exinore ER:

    Freq. (Hz)| 125 | 250 | 500 | 1000 | 2000 | 4000 | 8000
    ER15 (dB) | 17,5| 17,6| 18,0| 16,3 | 17,3 | 15,8 | 20,8

    Dus rond de 3dB extra demping in de hoge frequenties. Dat lijkt me best significant. Zijn er merken die het beter doen dan deze?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkie spenkie Bekijk bericht
    En in dat laatste geval, tsjah, het zal wel per persoon verschillen, ik hou liever mijn gehoor dan dat ik een aantal maal een wat betere mix neerzet voor een paar mensjes die zich zo druk maken of het geluid wel net zo mooi is als op de cd...
    Publiek hoort ERG weinig over het algemeen. Volumeverschil horen ze meestal vrij aardig, maar voor de rest kent 99% alleen het verschil tussen extreem slecht, gewoon en extreem goed. Waarbij de 'gewoon' categorie verreweg de grootste is.

    Edit:
    Even nagevraagd, mijn vorige oordoppen kwamen bij Van Der Aa vandaan. Hij zegt dat er van vlakke demping niets te zeggen valt aangezien dat per oor verschilt, maar dat zijn 'muziekfilter' een "redelijk vlakke demping heeft". De winkel waar ik ze gekocht heb (was niet rechstreeks bij Van Der Aa), zei dat Dhr. Van Der Aa geen dempingskarakteristiek wilde vrijgeven omdat hij bang was voor 'diefstal' van concurentie.

    Dus, Exinore's of Van Der Aa ... Prijsverschil is aanzienlijk, scheelt de helft in prijs in het voordeel van Van Der Aa, maar op de één of andere manier ben ik een beetje wantrouwig bij dit verhaal. Tevens zijn de dopjes van Filterz qua uiterlijk (incl filters, kleuren etc.) identiek aan die van Van Der Aa. De dempingskarakteristiek van de Filters (zie website) is echter om te huilen: ~15dB verschil tussen lagen en hoge frequenties. Ik denk dat ik toch maar voor de Exinore's ga, als ze net zo 'dof' klinken als mijn oude heb ik pech, maar als ze beter zijn is het iig de meerprijs waard ...

    Dan nog iets: laten Exinore's lucht door? Ik vind het geen fijn gevoel als mijn oren helemaal 'dicht' zitten namelijk.
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 14 juli 2009 om 17:47

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Ik weet of jullie er bewust van zijn,
    maar vanaf 80 db is het al schadelijk, krijg jij maar eens een rockbandje onder de 95 db, lukt niet... (ik heb het over kleinere zalen)
    Daarnaast moet het geluid ballen hebben...

    Monitormixen, na soundcheck, oordoppen in

    Ik heb een aantal filters, doppen, etc.. geprobeerd..
    Ik heb geen enkel oordop gevonden die vlakke demping heeft, dus ik ga ze niet gebruiken tijdens mixen (tenzij er amper wat te mixen valt)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Dat is echt het probleem, ik meot ook echt vlakke demping.. Niet alleen voor eht behouden van mn tone/feel die ik egoistisch als ik ben ook voor mezelf heb aangeschaft maar ook omdat ik zing. Gitaar is nog wel redelijk te horen maar doe je oren maar eens dicht en zing eens wat in. Luister dat terug.. dat is niet te doen... tenminste niet voor een amateur als ik... Tsja IEM is dan de oplossing maar dat is gelijk weer zo duur... en zeker als je ook nog doppen wil die goed afsluiten.


    :'( jammer hoor dat de techniek het nog een beetje laat afweten...

    Mochten er mensen zijn met een geweldige oplossing hoor ik dat graag... ik ben 21 ben altijd vrij rustig geweest met muziekvolume maarja met optredens ontkom je er niet aan dat het al snel te hard wordt... hoe voorzichtig je het doet.. Ik merk nu al duidelijk dat ik aan mn rechter oor (waar meestal mn gitaaramp staat) al meer gehoorschade heb dan links

    Misschien toch maar aan de ER's dan... 15db of 20db demping ten 80dB met ten opzichte van 100dB zonder is toch wel een wezenlijk verschil:P
    Laatst gewijzigd door sebastiaan88; 16 juli 2009 om 01:32
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Ik heb een set doppen besteld die vanaf 80 db dempen...
    Je hebt de set die standaard 9 15 of 25 db dempen, maar je hebt ook een set die vanaf 80 db (ze zeggen vlak) te dempen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Ik heb een set doppen besteld die vanaf 80 db dempen...
    Je hebt de set die standaard 9 15 of 25 db dempen, maar je hebt ook een set die vanaf 80 db (ze zeggen vlak) te dempen.
    Je bedoeld Exinore's? Of een ander 'merk'?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88 Bekijk bericht
    Dat is echt het probleem, ik meot ook echt vlakke demping.. Niet alleen voor eht behouden van mn tone/feel die ik egoistisch als ik ben ook voor mezelf heb aangeschaft maar ook omdat ik zing. Gitaar is nog wel redelijk te horen maar doe je oren maar eens dicht en zing eens wat in. Luister dat terug.. dat is niet te doen... tenminste niet voor een amateur als ik...
    Als het volume om je heen erg hard is en je gebruikt geen doppen heb je een grotere kans om vals te gaan zingen. Verandering van toonhoogte door veel volume (iemand de theorie erbij?) zoiets was het. Neem jezelf maar eens op met en zonder bij hard volume.

    Ik heb juist minder moeite met zingen als ik dopjes in heb, dan het terugvinden van mijn gitaarfeel. Dat vind ik veel moeilijker. De oplossing is: gewoon mee doorgaan en wennen aan de 'feel' met dopjes.

    Concerten gan ik niet heen zonder doppies, repeteren heb ik lang zonder gedaan, maar de laatste tijd doe ik ze meestal weer in om mezelf te dwingen aan gitaartone-met-doppies te wennen. Zoals gezegd vind ik zingen met dopjes eigenlijk best fijn.

    Nu m'n eigen gigs nog met doppies in...

    Bouke

    Edit: Ik heb trouwens gegoten zachte alpines met diverse filters, meestal zo'n 20db erin.
    Laatst gewijzigd door Bouke; 16 juli 2009 om 16:52
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Je bedoeld Exinore's? Of een ander 'merk'?
    Yes, de motodoppen met een de filter van de ER serie ofzo, was effe gegraaf maar het is mogelijk!!!!


    Gister weer met oordoppen in een kroegje moeten mixen... Snoeiharde band, geluidstafel aan de rand van podium... alleen oordoppen eventjes uit tijdens rondlopen (balans en zang eq) en tijdens de zang effecten...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top