Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 100
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    mixen met oordoppen in :S
    ok dan...
    Je hebt wel eens van die bands, die WILLEN niet zachter. Of: je staat in een kroegje (door plaatsgebrek) 2 meter naast de drumkit. Dan maak ik een mix zonder doppen, doe ze dan in een neem de balans die ik dan hoor als referentie.
    Ik laat mijn oren niet verkloten door een stelletje %&@#^& die vinden dat de volumeknop niet onder standje 8 mag, of menen dat drummen eigenlijk houthakken is...

    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    nee ok
    maar dat noem ik niet mixen, dat noem ik zang uitversterken en dan lekker aan het bier gaan...

    Kansloze ondernemingen waar ik af en toe bij moet zijn, maar liefst zo min mogelijk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keenoncoolstuff Bekijk bericht
    Als TS er al vanaf het begin last van had, had 'ie zich naar mijn mening eerder al moeten melden. Naar eigen ervaring is 15dB demping een must, maar is 25dB pas echt effectief. En een doffer geluid? Dan klopt er echt iets niet. Het is wel zo dat de bas relatief harder is, vooral omdat je hem dan voelt, en niet zozeer hoort. Maar het hoog van bekkens e.d. is nog altijd even sprankelend.


    Groet, Rob.
    Valt volgens mij niet zo te zeggen. Het verschilt namelijk per oordop wat gedempt wordt. Je hebt speciale oordoppen voor muziek die het geluid over alle frequenties (ongeveer) evenveel dempen. Maar je hebt ook oordoppen die niet voor muziek zijn maar voor bijv. werken met machines o.i.d. daar ligt het anders. Zou best kunnen dat die oordoppen het wel doffer doen laten klinken.

    Wat betreft de demping: Bij veel optredens staat het volume volgens mij boven de 100-110 dB(A), bij een lange blootstelling aan 85dB(A) kun je al een gehoorbeschadeging oplopen, dus reken maar uit...

    Wat betreft het mixen met oordoppen, ik heb zelf geen ervaring met mixen, maar ik weet wel dat je makkelijk je top hoog en laag verliest bij blootstelling aan een hoog geluidnivo, lijkt me dus logisch dat je mixt met goede oordoppen om een goed geluid te mixen? Net als dat je geen alcohol moet drinken omdat je dan je top hoog verliest...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    nee ok
    maar dat noem ik niet mixen, dat noem ik zang uitversterken en dan lekker aan het bier gaan...

    Kansloze ondernemingen waar ik af en toe bij moet zijn, maar liefst zo min mogelijk
    Maar jongens toch, Marshall kunnen gewoon niet onder de 8 en drumvellen zijn er voor gemaakt op elk optreden stuk te gaan! Dat weet je toch

    Ik wil ook weer dopjes laten maken aangezien de vorige gestolen zijn. Ik twijfel alleen tussen opnieuwe op maat gemaakte van de lokale gehoorboer à 100 euro en exinores à 160 euro ... Advies? Ik was op zich tevreden met de doppen, ware het niet dat ze het geluid wat doffer maakte, maar dat is volgens mij met alle doppen wel?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik weet niet wat je eerst had, maar ik heb met mijn exinore filters eerlijk gezegt niet echt het idee dat ze het geluid echt doffer maken.

    Als ik jou was zou ik kijken wat die gehoordoppen van de lokale boer doen. Exinor geeft per frequentie aan hoeveel ze dempen, misschien heeft die boer ook wel zulke gegevens. Als dat een beetje goed is (niet meer dan +/-1 dB(A) verschil per frequentie) zou ik niet weten waarom je daar niet voor zou moeten gaan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik zal de specs van die van de gehoorboer eens opzoeken inderdaad ...

    edit: mmm, heb een foldertje gevonden hier. Mwah, redelijk vlak, maar niet zo 'mooi' als exinores. Bijna -3dB op hogere frequenties. Dan toch maar investeren in exinores. Kost wat, maar ik wordt gek van die wegwerpbolletjes en ze dempen eigenlijk niet genoeg merkte ik gisteren(toch een lichte piep tot kort na de repetitie, voor het eerst ...).
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 13 juli 2009 om 15:30

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkie spenkie Bekijk bericht
    Wat betreft de demping: Bij veel optredens staat het volume volgens mij boven de 100-110 dB(A), bij een lange blootstelling aan 85dB(A) kun je al een gehoorbeschadeging oplopen, dus reken maar uit...

    Wat betreft het mixen met oordoppen, ik heb zelf geen ervaring met mixen, maar ik weet wel dat je makkelijk je top hoog en laag verliest bij blootstelling aan een hoog geluidnivo, lijkt me dus logisch dat je mixt met goede oordoppen om een goed geluid te mixen? Net als dat je geen alcohol moet drinken omdat je dan je top hoog verliest...
    Risico van het vak
    met oordoppen in kan je geen fatsoenlijke mix maken... puur vanwege het feit je niet constant alle frequenties even duidelijk hoort (rondzinger kan je bijv. mislopen omdat je oordoppen in hebt)

    Maar als je een hele dag achter een tafel moet gaan zitten voor een festival, dan is het 50 % van de tijd oordoppen in om je oren te sparen...

    Maar mixen met oordoppen is, dat is net zoals neuken met condoom.... Het is het net niet

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Maar mixen met oordoppen is, dat is net zoals neuken met condoom.... Het is het net niet
    Daarom doe je die alleen in/om bij kleine pleziertjes met vreemden ...

    Zo is het ook met oordoppen. Grappig, dat zo'n vergelijking nog opgaat ook .

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Et voila
    waar je eigenlijk geen tering kan doen behalve hersenloos hard voor de balans, oordoppen zsm in!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Zie je exinore ER's eigenlijk (goed) zitten? De doppen die ik hiervoor had waren nagenoeg onzichtbaar als ik het touwtje eraf haalde ...

    Misschien wat kinderachtig, maar ik heb toch echt liever dat ze zo onzichtbaar mogelijk zijn; dat verlaagd de drempel ze in te doen bij optredens bij mij aanzienlijk. Repetities boeien me dan weer weinig ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top