Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard Mics voor stereo mic'en cabinet

    Hey gasten,

    Het zit zo; ik speel sinds zes maanden in een Dream Theater coverband. Behalve een beproeving op technisch vlak, is het ook een beproeving qua sound.
    Nu wil ik graag mijn cab stereo gemiced hebbe, die gaan naar mijn rackmixer, waar de boek terug mijn (nog te kopen) inear systeem terecht komt.
    Dus nu zoek ik twee budget mics om mijn cab te micen. Ik weet dat de SM57 de keuze is, maar gezien mijn beperkte budget wil ik liever niet meer dan 100 euro voor de hele set uitgeven. Ik kijk naar twee dynamische of twee kleinmembraan condensator mics. Iemand ervaring met het live uitmicen met een kleinmembraan condensator mic (behalve dat je phantom power nodig hebt)?
    Ik zat naar deze te kijken:
    http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc140_stereoset.htm
    http://www.thomann.de/nl/the_tbone_mb75.htm
    http://www.thomann.de/nl/audio_technica_pro_63.htm

    Iemand goeie ideeen, meningen of verhalen?
    Uw kennis is bijzonder welkom
    Laatst gewijzigd door minoin; 25 januari 2010 om 14:41
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Come on, niemand die live actief is en een beetje kennis van zaken?
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    samson C02?

    2 voor 100 euro..
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  4. #4

    Standaard

    Even een paar vragen:
    - Waarom wil je het stereo uitmicen? Dat heb je echt niet nodig.
    - Waarom heb je wel geld voor een in-ear systeem, triaxis e.d. maar niet voor 2 mic's van meer dan 50e elk?

    Anders koop je één SM57. In de meeste zalen hebben ze wel een extra Sm57 en die gebruik je die gewoon icm met je eigen SM57.

    Btw: dat eerste stereo paar wil je echt niet gebruiken voor close-micing van een brullende versterker.
    Btw2: zit er op je triaxis geen stereo recording out? Is dat met of zonder speaker simulatie?
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 26 januari 2010 om 22:18

  5. #5

    Standaard

    Als je gaat close miken, en dat moet wel, als je nog iets van je stereobeeld wilt overhouden, dan raad ik je af om condensators te nemen. Gewoon een paar simpele dynamische en het blijft heel en onvervormd. Condensators voor een cab klinkt meestal niet als je ze te dichtbij zet.

    Ander verhaal is de in-ear monitor. Als je die in stereo zet zou ik geen gewoon stereo gitaarsignaal willen, maar bijvoorbeels gitaar naar links gepand en de rest van de band, wat je daarvan wilt horen, naar rechts. Zo hoor je het onderscheid beter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Wat ik me afvraag: heb je met die cab een stereogeluid, dus een twee kanaals geluid waarbij elk paar speakers een eigen kabel heeft?

    Bijvoorbeeld, een Valvestate combo is er in stereo uitvoering en het enige stereo daar aan is de chorus. In dat geval zou je twee microfoons kunnen gebruiken, maar dan nog heeft het niks met stereo te maken. Een stereoplaatsing van microfoons geeft een vrij realistisch stereobeeld, maar niet als je dat voor een cab neerzet.

    Als je twee versterkers hebt en je stuurt je gitaar naar een van die versterkers en tegelijk naar een delay van ongeveer 30 miliseconden en je stuurt de delay naar de tweede versterker, dan heb je een superbreed gitaargeluid. Ik denk dat weinig mensen dat kunstje doen maar het is beslist de moeite waard.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Even een paar vragen:
    - Waarom wil je het stereo uitmicen? Dat heb je echt niet nodig.
    - Waarom heb je wel geld voor een in-ear systeem, triaxis e.d. maar niet voor 2 mic's van meer dan 50e elk?

    Anders koop je één SM57. In de meeste zalen hebben ze wel een extra Sm57 en die gebruik je die gewoon icm met je eigen SM57.

    Btw: dat eerste stereo paar wil je echt niet gebruiken voor close-micing van een brullende versterker.
    Btw2: zit er op je triaxis geen stereo recording out? Is dat met of zonder speaker simulatie?
    Ik wil stereo uitmicen, omdat ik dat ongelooflijk vind klinken. Als je Dream Theater live hebt gehoord, snap je wat ik bedoel. Je andere vraag is helemaal terecht; waarom ik wel geld heb voor een Mesa rig enz. Ik speel nu 12 jaar gitaar en ik heb al die tijd een amp gekocht en weer verkocht, steeds een stapje hoger. Nu ben ik (voor mijn gevoel) aan het einde van mijn zoektocht met een geweldige amp. Maar ik ben student en heb niet direct cash. Die recording out is niet mijn ding, vind het niet zo geweldig klinken als door een 2:90 en een ENGL cab

    @ Bert; Ja, zoiets dacht ik al. Ik heb mijn cab weleens gemiced met een SP B1 en dat klonk heerlijk. Maar het is niet echt praktisch te noemen + on the road kun je er de nodige problemen mee krijgen.
    De mix van mijn inear kan ik dan zonodig aanpassen, maar goeie tip! Ik ben benieuwd hoe een dergelijke verdeling klinkt.

    @ Han: Klopt, ik heb een volledig stereo setup (Stereo 2:90 eintrap, Stereo Intellifex en Stereo cab) zodat ik twee paar speakers heb om te micen. Het idee is dat ik een 8 ms (ik ben de juiste settings nog aan het testen) delay op al mijn rythm sound heb, om een breed gitaar geluid te krijgen.

    Kijk, ik ben de enige gitarist in een Dream Theater coverband (daarnaast mijn eigen projecten) en dan moet je gewoon een overtuigende, brede sound hebben.

    Thanks voor jullie advies, I appreciate it
    Laatst gewijzigd door minoin; 27 januari 2010 om 00:26
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Okay, ik snap wat je wilt en terecht. Twee oude MD421's zou het mooiste zijn, die grijze Sennheiser MD421, staan regelmatig op Marktplaats, of gewoon twee SM57's, is ook live prima al kinken ze wel wat dunner dan de MD421.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    Tja, is snap dat een laag budget in de weg zit, maar je hebt een prachtige setup, waarom dan goeiekope micjes, das zonde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10

    Standaard

    Persoonlijk heb ik ze nog nooit geprobeerd, maar anders is die T.bone MB75 (SM57 rip-off) wel een goede optie.
    In reviews komen ze heel goed uit, en als je ze niet leuk vindt dan kan je ze nog na 30 dagen terugsturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top