Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Git Aar Bekijk bericht
    Voor klassiek gitaar zie ik toch echt geen andere oplossing dan de piezo elementen.
    Hangt van de stijl af. Binnen country is zo´n piezo zelfs wenselijk, net als voor het ´unplugged´ gebeuren, omdat piezo daarbinnen nou net de typische ´akoestische´ sound is die bij die stijl hoort.

    Als je flamenco of klassiek speelt ben ik het zowaar met de TS eens (maar dan ook echt alleen voor die stijlen.) Je hoeft met dat soort muziek niet snoeihard, en piezo is gewoon niet afdoende. Een klemmicrofoontje op de gitaar wat goed doorversterkt wordt (dat laatste is dan wel een eis) kan echt heel goed klinken. Het vervelende is echter dat het geen garantie op een goed geluid geeft. Een brakke installatie of knoppenman, en het klinkt minstens net zo beroerd als een goedkope piezo die via DI rechtstreeks ingeplugd wordt.

    Voor steelstring zijn er genoeg varianten. Mijn belangrijkste podiumgitaren hebben allen een piezo/mic combinatie, en dat bevalt me prima. Het Maton systeem springt er bovenuit in eenvoud en sound wat mij betreft. Het AER systeem in mijn Bozo 12 string bevalt me ook goed. De Fishmann stereo blender in mijn Alhambra steelstring is ook OK maar is beduidend lastiger in het gebruik dan de andere twee systemen. Je kunt veel meer instellen, en blijft dan ook met knopjes en schuifjes spelen. Ik heb een piezo in mijn klassieke gitaar, maar daar ben ik niet tevreden over. Als ik serieus nylon wil spelen op het podium ga ik toch eens op zoek naar een Godin denk ik.

  2. #22

    Standaard

    @Zoonvanpiet, puur onversterkt spelen doe ik ook liever niet, zelfs in een kleine setting. Vind het bij een luisterpubliek in stille setting wel fijn als de versterker vooral ondersteunt, zodat ik zelf ( en het publiek ws. ook) het rechtstreekse geluid van mijn gitaar ook nog hoort, terwijl ik met de versterker toch ook echt zacht kan aanslaan, en de beschikking over verschillende reverbs heb.

    Echt onversterkt kan wel weer leuk zijn als je met wat mensen aan de bar zit, ipv. een podium opstelling.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Ben ook helemaal geen liefhebber van piezo. Gecombineerd met een uitstekende versterker en een microfoon kan wel wel mooi klinken:Rainsong demo van acousticguitar.com
    Mwa...

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ........
    Ik val in ZoonvP's B categorie, voor live optreden gebruik ik een electrisch/akoestische Yamaha, voor akoestisch een Martin. Die laatste heb ik laten uitruisten met een pickupje zoals Bert K (het lijkt potdomme wel een politiebericht met die afkortingen) noemt. De Yamaha klinkt beter live dan de Martin maar de Martin akoestisch weer beter dan de Yamaha.
    En zo heb alles sijn plek in de rockenroll besognje zou mijn moeder zeggen.
    Heb je ook een Yamaha CPX of APX 900?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    .............
    Voor steelstring zijn er genoeg varianten. Mijn belangrijkste podiumgitaren hebben allen een piezo/mic combinatie, en dat bevalt me prima. Het Maton systeem springt er bovenuit in eenvoud en sound wat mij betreft. Het AER systeem in mijn Bozo 12 string bevalt me ook goed. De Fishmann stereo blender in mijn Alhambra steelstring is ook OK maar is beduidend lastiger in het gebruik dan de andere twee systemen. Je kunt veel meer instellen, en blijft dan ook met knopjes en schuifjes spelen. Ik heb een piezo in mijn klassieke gitaar, maar daar ben ik niet tevreden over. Als ik serieus nylon wil spelen op het podium ga ik toch eens op zoek naar een Godin denk ik.
    Om welk AER systeem heb je het precies?


    Wat ik me afvraag of er een combi te maken valt van mijn huidige Yamaha CPX900-systeem en hierbij een aparte mic integreren?

  5. #25

    Standaard

    De AER AK15+ http://www.ronhouben.com/02_03_05_pr...ickups_aer.php

    De 30+ versie ziet er ook interressant uit. Maar voor de bozo vind ik het wel fijn dat er verder niet in het hout gekapt hoeft te worden. Er zat eerst een niet goed werkend B-band systeem in, het jackpluggat was er dus al.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    De AER AK15+ http://www.ronhouben.com/02_03_05_pr...ickups_aer.php

    De 30+ versie ziet er ook interressant uit. Maar voor de bozo vind ik het wel fijn dat er verder niet in het hout gekapt hoeft te worden. Er zat eerst een niet goed werkend B-band systeem in, het jackpluggat was er dus al.
    Ok, thanks. Ik heb een tijd geleden iemand horen spelen met een FISHMAN ELLIPSE BLEND, en die sound wat ongelovelijk goed. Wat vin jij het verschil in sound tussen de systemen van Maton APmic, AER & Fishman Blend ? (K&K, etc)

  7. #27

    Standaard

    Met de Maton heb ik eigenlijk altijd in no time een wat mij betreft lekker geluid. De enige keren dat dat niet goed lukt is als de snaren oud zijn en dat is op elke gitaar een probleem. Je hebt een hoog laag midden regeling en twee aparte volumes voor de piezo en de microfoon. Geen aparte feedback onderdrukking, dus het regelt makkelijk, en rondzingen is bij de Maton echt geen probleem.

    De AER is zelfs nog simpeler, een mastervolume, en balans tussen piezo en microfoon. Dat zit vastgeplakt aan de binnenkant van het klankgat. Weinig afstelmogelijkheden. Enige probleem is dat dat soms een net iets andere EQ op de versterker nodig heeft dan de Maton. Afhankelijk van waar ik speel gaat de Bozo soms gewoon rechtstreeks op de PA via een DI. ik heb bij het AER systeem de balansinstelling van de mic en preamp laten veranderen. Daarvoor kun je een schakelaartje op de preamp in de jack in de klankkast aanpassen. Dat werkt niet echt handig, maar is een eenmalige actie. Met de standaardinstelling was de microfoon voor mijn smaak niet hard genoeg.

    Het Fishman systeem heeft naast hoog en laag een parametrische EQ, presence, en de faseknop. Daarnaast ook nog balans tussen de mic en piezo. Al met al veel schuifjes en mogelijkheden. Nu klinkt de Alhambra sowieso duidelijk anders dan de Maton, maar ik ben gewoon het langst bezig om de sound naar mijn smaak te krijgen. En het blijft experimenteren, deels ook doordat die gitaar lang niet altijd meegaat op optredens. Deze gitaar heeft met de faseknop en parametrische EQ de grootste kans op frequentiegebieden die er ongunstig uitspringen. Bij de Alhambra ben ik meer tijd kwijt met instellen, terwijl de Maton meestal al snel in de buurt van het akoestische geluid van die gitaar komt. Het Maton systeem is wat meer woody zeg maar.

  8. #28

    Standaard

    LAG doet 't weer een beetje anders: een Nanomag elementje onder de hals en een uitgekiende pre-amp. Geen piezo's.
    Shut up 'n play yer git'r.


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ok....10 jaar latturr
    Wie heeft ervaring met deze?
    https://www.bax-shop.nl/gitaar-eleme...crofoonsysteem

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Sorry, nee. Maar als ik dat dunne, kwetsbare draadje over de kast zie hangen krijg ik al de kriebels. Ik geloof best dat het systeem op zich ok is. Hoewel de prijs vaak al iets weg geeft. Het is geen garantie voor een juiste beoordeling, maar ik vind het lastig om iets goeds te verwachten van een systeem met zo'n prijskaartje. Maar nee, ik heb het niet gehoord, dus misschien ben ik enorm voorbarig.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top