Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 56 EersteEerste ... 646545556
Weergegeven resultaten: 551 t/m 556 van 556
  1. #551
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Die Geloso's kwam ik voor het eerst tegen eind 80 in de rockabilly scene, voor als je geen proper buizen amp kon betalen.
    Moest je wel wat aan sleutelen want haken & ogen en op zijn best "deed ie het".
    Hoofdpijn zooi, net zoals die London en Super City amps.
    En net zoals met oude radio's, je moet er lol in hebben om er aan te knutselen want een nieuw ding voor 2 tientjes doet het beter.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #552
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    En je moet ze wel aanpassen want ze waren ook niet geaard, toch? Heb er ook wel over gespeeld net als over buizen radio's. Meer omdat het kon dan iets anders

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #553
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ach ja, de goede oude tijd. De met rood skai beklede Höfner strat van m'n oudere broer gebietst, een 6.3 jack aan een elektriciteitssnoer wikkelen, de gestripte einden in de phono bananen-ingangen van de buizenradio die opa niet meer hoefde, en gaan. Klonk voor geen meter maar heeee er was zelfgemaakt geluid en daar ging het om. Moet zo'n beetje in de tijd geweest zijn dat ik m'n eerste 220V optaters kreeg, tien jaar oud of zo. Ondertussen liepen er ook al mensen op de maan rond.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #554
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    De OT'tjes zijn wat klein, maar ze klinken uitstekend, die oude radio's. Die 4W ampjes uit de muziekwinkel trouwens ook.

  5. #555
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ach ja, de goede oude tijd. De met rood skai beklede Höfner strat van m'n oudere broer gebietst, een 6.3 jack aan een elektriciteitssnoer wikkelen, de gestripte einden in de phono bananen-ingangen van de buizenradio die opa niet meer hoefde, en gaan. Klonk voor geen meter maar heeee er was zelfgemaakt geluid en daar ging het om. Moet zo'n beetje in de tijd geweest zijn dat ik m'n eerste 220V optaters kreeg, tien jaar oud of zo. Ondertussen liepen er ook al mensen op de maan rond.
    Ja precies. Aarding, who fucking cares. Herrie is belangrijker.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #556
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ..... want haken & ogen en op zijn best "deed ie het".
    Klopt, daarom was ik er - wegens twee linkerhanden - gauw klaar mee.
    Maar je kon er inderdaad een vet geluid uit halen....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top