Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Warland gitaren? Iemand?

    Iemand ooit iets gehoord over het Belgische gitaarmerk Warland dat rond 1945 opgericht moet zijn? Ik heb een leuke jazz-gitaar gevonden uit dat jaar maar twijfel nog of ik ze zou kopen. De maker zou een zekere V.Verbeeck uit Brussel zijn.

  2. #2

    Standaard

    Dit zijn foto's van de gitaar in kwestie. Ik vermoed dat het een echte luthier-gitaar is. Ze is gesigneerd en heeft serienummer '5'. Ze heeft een beetje weg van een Selmer gitaar maar heb nog nooit een gelijkaardig model gezien.






  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Hoi Troy,
    Nooit van dat merk gehoord. Ben wel heel benieuwd hoe die speelt en of de klank je bevalt.Ik weet niet wat ie kost maar ik zou de verleiding moeilijk kunnen weerstaan om hem/haar aan te schaffen.
    vederlicht

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Wat een apart ontwerp! Ik ben benieuwd of-ie nog klinkt en speelt. Het ziet er inderdaad ook allemaal heel zorgvuldig gemaakt uit, het maakt niet de indruk van een goedkope fabrieksgitaar. Die brug, en die bindings...

  5. #5

    Standaard

    Het lijkt me dat wijlen Bob Davidse (vorige week overleden) aka Nonkel Bob ooit zo'n gitaar bezat. Misschien kan dit juweeltje nog enige troost bieden aan zijn zoon, David?
    http://www.cuttingedge.be/assets/201...jpg?1266359778

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Ik denk dat je zo een gitaar pas op waarde kan schatten als je erop speelt. Er zit op de foto,s nog een draagband aan dus het lijkt alsof hij nog bespeeld wordt. Gewoon een dagtripje naar brussel maken zou ik zeggen.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Er zit op de foto,s nog een draagband aan dus het lijkt alsof hij nog bespeeld wordt.
    de e- en b-snaar doen anders vermoeden of er wordt heel hard op gespeeld, dat kan natuurlijk ook
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  8. #8

    Standaard

    Tot mijn grote verbazing zag ik deze week ook om de haverklap foto's van Bob Davidse (aka Nonkel Bob) verschijnen in alle kranten waarbij hij poseert met die gitaar. Die Warland was blijkbaar zijn lievelingsgitaar die hij heel zijn leven lang koesterde. Jammer genoeg heb ik ze zelf niet meer. Ik heb ze verkocht aan een Belg die in Nederland woont (voor 350 euro trouwens) en die vermoedelijk wel wist dat het een Nonkel Bobgitaar was maar het me in elk geval niet gezegd heeft ; ). Hij zal er wel nog flink wat werk mee gehad hebben want de nek was ooit gebroken en gelijmd en de actie was veel maar dan ook veel te hoog.

  9. #9

    Standaard

    Hallo ik heb er ook een uit 1945 super ligt mooi gebouwt maar minder goed aftestellen het is wat het is recht voor wat het is ambachtelijk mooi gemaakt en denk voor een liefhebber ook nog wel wat waard

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Troy Bekijk bericht
    Iemand ooit iets gehoord over het Belgische gitaarmerk Warland dat rond 1945 opgericht moet zijn? Ik heb een leuke jazz-gitaar gevonden uit dat jaar maar twijfel nog of ik ze zou kopen. De maker zou een zekere V.Verbeeck uit Brussel zijn.
    hallo Heb je indertijd die gitaar gekocht,
    als dat zo is zou je dan met mij contact kunnen opnemen
    rene

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top