Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    JMP-1 is denk ik wel goed voor wat je zoekt. Die Kitty Hawk is ook niet verkeerd maar je moet wel het speciale KH sausje trekken, er zit een soort mid in wat heel eigen maar ook nogal dominant is.

    Zelf heb ik een JMP-1, even met verschillende buisjes zitten wisselen (er zitten twee in, een voor clean en een voor vervormd) tot ik het mooi vond. Nu krijg ik er alles uit van clean (en heel behoorlijk ook) via randje blues via AC/DC crunch naar Slayer heavy. En meer heb ik niet nodig. Ben het laatste jaar ook merkwaardig GAS-vrij wat versterkers betreft.

    Maar gelukkig ben ik weer gaan bassen, nu zit ik wel op basversterkers te loeren
    Wat voor buizen heb je er nu inzitten dan want zat te denken om ook andere buizen in te stoppen. Vind mijn JMP-1 iets te mid klinken dus zoek een buis die neutraler klinkt zeg maar.
    En is dat zo dat 1 buis voor de clean is en de andere voor de drive.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Wat voor buizen heb je er nu inzitten dan want zat te denken om ook andere buizen in te stoppen. Vind mijn JMP-1 iets te mid klinken dus zoek een buis die neutraler klinkt zeg maar.
    En is dat zo dat 1 buis voor de clean is en de andere voor de drive.
    Weet je dat je op een topic reageert dat al een half jaar oud is? Nog steeds misschien wel zinnig, maar toch.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tilma800 Bekijk bericht
    Hoe is dit afgelopen?
    Fantastisch; Zoals je kunt lezen heb ik dus een tijd geleden een ada mp-1 gekocht, die wilde ik even proberen, een jmp-1 kan altijd nog. Deze beviel meteen en na een maand ofzo speelde ik eigenlijk nog maar amper op mijn engl. Ik houd echt van het type distortion van de ada (ze noemen het een hotrodded marshall sound) met al zn bite, heer-lijk voor solo's. Voor ritme-partijen vond ik hem nog niet helemaal perfect maar een elementen-wissel heeft dat ook verholpen. Het bevalt nu zo erg dat ik de engl een paar weken terug verkocht heb en ik nu zit te wachten op de bekende 3tm modificatie die nóg meer uit de ada sound zou moeten halen. Ik verwacht dat ik nog wel een tijdje door zal ada-en en misschien dat ik er nog een marshall 8100 top bij koop voor de échte Death-sounds. (heb nu overigens een 8040 die ik ook gebruik als eindtrap ipv mn buizeneindtrap die ik ga verkopen)

    ps: Als de 3tm modificatie is uitgevoerd zal ik daar nog een reviewtje over schrijven.

  4. #24

    Standaard

    Misschien lees ik er ergens overheen maar welke eindtrap heb je eigenlijk?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #25

    Standaard

    Als eindtrap gebruikte ik altijd een ENGL 930/60, een 2x60 watt 6l6 versterker met voor een eindtrap heel veel extra functies. Ik stuur toevallig net Liquid Metal een mailtje om te vragen of ie geinteresseerd is. Prima eindtrap, vooral nog in combinatie met mn oude engl preamp maar ik wil een beetje van alle onhandigheid van een buizen-versterker (Sorry mensen.) af en ik heb ontdekt dat solid-states ook wel weer hun eigenlijk voordelen hebben in geluid (en gemak).

  6. #26

    Standaard

    Solid state heeft zeker zo zijn voordelen. Maar toen ik laatst in de oefenruimte de backup set (Rocktron Chameleon en Marshall Valvestate eindtrap) testte tov mijn buizentop vond ik het verschil toch wel erg groot.

    De sound was eigenlijk vrij goed, de Chameleon is erg handig omdat deze een preamp en effecten combineert, en zo als backup fungeert voor een amp + effecten, dan hoef je ook niet gelijk alle bekabeling om te gooien van de fx-loop.

    Maar er zat echt totaal geen druk achter, de valvestate moest behoorlijk worden opengedraaid om een beetje bij te blijven qua volume.
    Er was ook wel genoeg bas, dus geen dunne sound, maar gewoon totaal niet de punch die een buizen eindtrap wel kan geven.
    Over een Mesa 50/50 presteerde de Chameleon dan ook duidelijk beter.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #27

    Standaard

    Een Hafler T3 is trouwens ook wel een aardige 'ouwe' preamp. Transistor clean kanaal, en crunch en highgain kanalen met een buisje.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Lee jackson GP1000
    Hafler triple giant (oude non midi versie)
    Peavey rockmaster
    Rocktron pirahna

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top