Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard apart subforum voor pickups?

    De laatste tijd zie ik veel pickup vragen langskomen en het valt me op dat we wel meerdere gitaar en amps subforums hebben maar geen pupsectie. Het zou op zijn minst wel een FAQtopic verdienen.
    Laatst gewijzigd door Nicks; 24 juni 2009 om 13:35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Erhens van d'ee tot 'ontenisse
    Berichten
    1.094

    Standaard

    Miss een faq, maar een apart subforum? Wat kun je over pickups zeggen? Alleen humbucker/single-coilvragen zijn het posten waard. Verder miss nog over hoe je wat aansluit, en verschillende schakelingen, en de eindeloze discussies wat er mooier is... Daar kun je denk ik niet echt een actief subforum van maken. Ik denk dat er dan in "overige snaarinstrumenten" nog meer gepost gaat worden...
    Hello, hello-oooo! (ola!)

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Een FAQ met "sow man, mijn Squier klinkt egt veel beter dan een Fender nu ik GFS pickups erin heb gezet" is misschien wel handig
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles Bekijk bericht
    Miss een faq, maar een apart subforum? Wat kun je over pickups zeggen? Alleen humbucker/single-coilvragen zijn het posten waard. Verder miss nog over hoe je wat aansluit, en verschillende schakelingen, en de eindeloze discussies wat er mooier is... Daar kun je denk ik niet echt een actief subforum van maken. Ik denk dat er dan in "overige snaarinstrumenten" nog meer gepost gaat worden...
    Je kan zat over pickups zeggen, je hebt zoveel verschillende soorten (Retrotron, trisonic, P90, christian, lipstick, piezo etc) Daarnaast heb je nog passief/actief en ik denk dat mensen die hun eigen pickups maken hiermee makkelijker met elkaar kunnen discusseren. Je vergeet trouwens ook nog de afstelling van je pickup, de opbouw, het soort magneet en ga maar door.

    Bovendien zou je ook kunnen stellen dat mensen over het algemeen alleen maar fender en gibson vragen hebben op het forum dus het algemene gitaar subforum is dan ook niet meer nodig toch? Beetje horizon verbreding kan geen kwijt imo.

    die eindeloze discussies heb je overigens in elk subforum en met soundfiles kan je in ieder geval al meer je mening onderbouwen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  5. #5

    Standaard

    Tja, ik vind het wel gewoon onder electrische gitaren vallen, dus een eigen subforum lijkt me niet nodig. Maar een FAQ over pickups is een goed plan. Maar: wie schrijft hem? Liefhebbers?
    Open maar gewoon een topic in electrisch, als het goed genoeg is kleef ik hem wel vast.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb dit een tijdje geleden ook al eens aangekaart, zonder resultaat zoals blijkt
    Ik ben er nog altijd voorstander van, gezien er toch redelijk wat vragen over pickups gesteld worden. Maar of het een noodzaak is ?
    Een Faq of een sticky lijkt me ook wel handig, maar dan loop je volgens mij het risico dat er een faq over tuners, brugtypes, topkammaterialen, potmeters, het plaatsen van plaatjes in een post en godweetwatnogallemaal gevraagd wordt, met als resultaat dat de eerste pagina van een forum volledig in beslag genomen wordt door die faqs/stickies en je om de eerste nieuwe post te lezen naar pagina 2 of 3 moet, en van klikken word ik zo moe.
    Verder vraag ik me af wat wat er in zo'n faq over pickups zou moeten staan ? Volgens mij is slechts een enkeling geïnteresseerd in de werking van een pickup en willlen de meesten gewoon soundsamples horen - die op de website van de desbetreffende fabrikanten meestal wel te vinden zijn.
    Bovendien, als je de zoekfunctie een beetje gebruikt, kom je vrijwel alles te weten over pickups...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7

    Standaard

    Misschien eentje over Gitaaronderdelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Eind volgende week heb ik wel tijd om een mooi topic te starten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  9. #9

    Standaard

    Ben benieuwd, dan zal ik ook eens wat opruiming houden in de andere sticky's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Misschien eentje over Gitaaronderdelen.
    Dat vind ik een goed idee. Daar kan je dan inderdaad je vragen stellen over pups, tuners, slagplaten etc. etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top