Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Ja??
    Ik heb zn u-buis ook ff gechecked en dacht juist.. Toch maar ff checken...
    edit: Niet dat ie slecht speelt btw hoor, maar in de bluesy stijlen kunnen ppl vaak erg netjes spelen, alleen zijn ze theoretisch zwaar minder dan bijv veel jazz gitaristen.
    R.
    Nou ik zag een Robben Ford nummer (Revelation) dat toch wel wat verder gaat dan de gemiddelde competente rocker. Maar je hebt gelijk: over didactische of theoretische vaardigheden zegt dat misschien niet zoveel.
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 1 juli 2009 om 12:17

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik op mijn beurt begrijp jouw keuze voor juist die cm greep niet, tenzij je elastische vingers hebt . Al heel lang geleden heb ik snel besloten die greep niet op mijn menukaart te zetten.
    Mijn menukaart toont 'm om dezelfde reden ook niet
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timkermans Bekijk bericht
    Misschien kan je er zelf wat van incorporeren in jullie eigen gitaarlessen?
    Ff voor de duidelijkheid: ik geef geen les... ben zelfs absoluut niet in staat tot les geven op welk gebied dan ook. Los van m'n zeer bescheiden muzikale niveau heb ik in het algemeen didactische vaardigheden van een baksteen .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timkermans Bekijk bericht
    Pimmetje en Eurocinema, ik begrijp de opmerkingen, en apprecieer jullie input en jullie bekommernis met de andere Gitaarnet leden om ze niet in amateur lessen te laten trappen. Maar kom misschien de Masterclass volgen, en dan zal ik je uitleggen wat ik bedoel. Misschien kan je er zelf wat van incorporeren in jullie eigen gitaarlessen?
    Zoals gezegd heb ik er wel vertrouwen in dat je dat goed kan hoor. Maar we houden elkaar hier op het forum graag een beetje scherp op de mierenn**kerige details. Ook omdat je de vele meelezers met hun verschillende achtergronden niet meer dan noodzakelijk wilt verwarren.
    Zelf geef ik al een tijdje geen les meer. Op rock/beginnersles was ik een beetje uitgekeken (ken die rockhits ook niet meer) en voor jazzles vind ik mijn eigen achtergrond (autodidact+priveles) te fragmentarisch vergeleken met alle conservatoriummannen die hier in Amsterdam lesgeven. Mar misschien ooit...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard De datum is GEPIND!!!!!

    Beste gitaarnetters,


    Het is eindelijk gelukt. Na de data van alle deelnemers (6) gekregen te hebben, is er beslist de workshop te geven op onderstaand tijdstip:

    Zondag 30 augustus, 13u tot 18u te Antwerpen (het juiste adres wordt nog medegedeeld). De prijs zal 40 euro bedragen, koffie/thee is in de prijs inbegrepen...

    Ik open een nieuw topic, met de toestemming van de mods?
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timkermans Bekijk bericht
    Beste gitaarnetters,


    Het is eindelijk gelukt. Na de data van alle deelnemers (6) gekregen te hebben, is er beslist de workshop te geven op onderstaand tijdstip:

    Zondag 30 augustus, 13u tot 18u te Antwerpen (het juiste adres wordt nog medegedeeld). De prijs zal 40 euro bedragen, koffie/thee is in de prijs inbegrepen...

    Ik open een nieuw topic, met de toestemming van de mods?
    Ik heb eigenlijk ook nog steeds wel interesse, sorry dat ik niets van me heb laten horen!! Ik zal moeten kijken of de 30e gaat lukken maar ik denk dat dat geen probleem oplevert.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard

    Al 5 deelnemers die betaald hebben, nog plaats voor 3 vingeraars ;-) , dus bijna volzet!
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard

    Het komt dichtbij!!!

    Nog 2 plaatsen beschikbaar. Wees bij de laatsten!

    Tim
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard

    NOG 2 PLAATSEN BESCHIKBAAR!!!

    De Masterclass gaat doorgaan op 30 augustus in Studio Southside (Ballaerstraat 41, Antwerpen). Om 13u starten we, dus een half uurtje op voorhand aanwezig zijn is geen overbodige luxe. Naargelang de Masterclass vordert zijn er 2 à 3 pauzes, waarbij koffie, thee en koekjes gratis beschikbaar zijn, en frisdranken aan schappelijke prijzen kunnen worden gekocht. De Masterclass zal rond 18u beëindigd worden .

    Nu iets meer over de Masterclass zelf:
    Hij is opgebouwd uit 4 delen. Alles is aan elkaar gelinkt, en moest je iets niet begrijpen, kan je tijdens de pauze even om verduidelijking vragen.

    1. Introductie
    Hoe werkt mijn systeem? Wat gaan we zien vandaag? Waarom is dit een must voor elke improviserende gitarist?

    2. De Akkoorden op de nek
    Elk akkoord op 5 plaatsen op de nek ofwel elk akkoord kunnen spelen met 5 verschillende grepen.

    3. De major scale over héél de nek
    Met 1 simpel truukje een scale vinden en die over heel de nek kunnen spelen.

    4. De link tussen 2. en 3.
    Wat is de link tussen scales en akkoorden? Waarom moet ik EERST akkoorden kennen , en dan pas scales?

    (Optioneel, als we er komen)
    5. Enkele voorbeelden van het gebruik van de geleerde kennis
    Aan de hand van backing tracks


    Na deze Masterclass heb je meer dan voldoende werkmateriaal om de volgende 6 maand te kunnen studeren en oefenen. Mensen die meer vragen hebben kunnen eventueel informatie vragen m.b.t. privéles. Ik ben nog de hele avond beschikbaar om eventueel one-on-one verder uit te weiden.

    Groetjes!

    Tim
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    en hoe was de masterclass? Komt er een herhaling?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top