Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Blood Mountain
    Berichten
    239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht

    No biggy, maar ook niet echt vertrouwenwekkend voor de masterclass .
    Inderdaad!

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Ik vind het een leuk initiatief, en niet duur.. Helemaal niet zelfs.

    Maar toch ff de vraag.. Hoe master is die class eigenlijk? Ik ben best geinteresseerd in zoiets, maar moet ook ver reizen. Ik heb eerder een "leraar" moeten vertellen dat er in de Bm ladder geen F voorkomt, dus wil het even zeker weten...

    Wat zijn je ervaringen? Welk jaar heb je je conservatorium afgerond? Heb je een (band)site...?

    Kun je wat meer van dat soort info geven?



    Grt R.!

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef Bekijk bericht
    Inderdaad!
    Nee hoor!

    Juist als je veel ervaring hebt en de materie begrijpt zal het gebruik van septiemen en kwinten -behalve bij dominanten- vanzelf spreken, ook al worden ze niet genoteerd.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    In een schema en dergelijke, logisch...
    Maar bij het uitschrijven van een akkoord waarvan je zegt dat mensen 't waarschijnlijk nog niet op die manier kennen?
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #25

    Standaard

    Hij geeft daar dan toch ook toch de greep erbij? Het is geen beginnersklasje.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    hehehe... ja, zo kan je 't ook bekijken.
    Maar ik vind het stukje waar het in stond niet die indruk wekken met waar je je vinger moet zetten en welke snaren je moet dempen zeg maar:
    Je moet minimum de 5 basisakkoorden in majeur en mineur kennen, ZONDER BARRé!!!
    Dat zijn dus ACDEG en Am Cm Dm Em en Gm.

    Degene die je waarschijnlijk nog niet kent zijn :
    Cm : (van dik naar dun) x3131x , de buitenste snaren moeten gedempt zijn.
    Gm : (van dik naar dun) 3x3333 , neem de middenvinger op de bas, en de pink + ringvinger voor de rest.
    En dan BLIJFT wat mij betreft staan dat o.a. x3101x een prima mogelijkheid was om helemaal niet bij die septiem in de buurt te komen. Het is volgens mij niet zo dat het Cm7 akkoord open zo veel onbekender/meer voor gevorderden is dan het open Cm akkoord....
    Ik begrijp de keuze dus niet in bovenstaande context.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  7. #27

    Standaard

    Typisch geval van miscommunicatie tussen verschillende niveaus.

    Wat betreft jouw cm greep, daar zit een losse snaar in. Ik weet niet welke systematiek timkermans gaat uitleggen, maar voor losse snaren zal daarin geen plaats zijn omdat je een systeem in iedere toonsoort moet kunnen toepassen. Losse snaren maken dat onmogelijk.

    Ik op mijn beurt begrijp jouw keuze voor juist die cm greep niet, tenzij je elastische vingers hebt . Al heel lang geleden heb ik snel besloten die greep niet op mijn menukaart te zetten.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Even twee dingen scheiden: de grepen die kermans beschrijft zijn in de praktijk meestal prima vervangers voor de drieklanken natuurlijk. Binnen een CAGED-systematiek zou ik er zelf wel voor pleiten om in elke positie consequent complete drie- of vierklanken aan te houden. Het gaat er immers om dat je de arpeggio's in de ladders "ziet" liggen. Maar ik heb kermans zijn youtube even gecheckt, en gezien het niveau van z'n spel weet-ie echt wel waar hij over praat hoor.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Ja??
    Ik heb zn u-buis ook ff gechecked en dacht juist.. Toch maar ff checken...

    edit: Niet dat ie slecht speelt btw hoor, maar in de bluesy stijlen kunnen ppl vaak erg netjes spelen, alleen zijn ze theoretisch zwaar minder dan bijv veel jazz gitaristen.

    R.
    Laatst gewijzigd door DeiDRagonas; 1 juli 2009 om 11:06

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard

    Ik ga even inpikken op alles wat hier op tafel wordt gegooid!

    1. Mijn ervaring in les geven en spelen is meer dan voldoende om 95% van iedereen hier na een paar lessen met maanden huiswerk naar huis te sturen. Dat is in mijn opzicht het kenmerk van een goeie leerkracht.

    2. De opmerkingen van enkele mensen zijn juist, theoretisch gezien. Maar praktisch gezien kies ik ervoor om mijn eigen interpretatie te geven van de grepen, om mijn eigen systeem te dienen. Wat jullie vergeten is dat mijn systeem gebaseerd is op barrés (met die 5 grepen achter), of een greep die je op zich kan verschuiven.
    A. Die Cm van mij is OP ZICH al een greep die je kan verschuiven. Vandaar het gebrek aan losse snaren (zoals Peter WEL begreep).
    B. En daarom ook die Gm7 greep ipv de Gm greep! Ook mute ik de 5e snaar (die Si bemol of Bes) bij de Gm omdat tertsen op de dikke snaren niet klinken. Ook daar was Peter mee met mijn denkwijze...

    En om op je vraag te antwoorden: Die zaken leer je in de Jazz (en ja, ik heb jazz gestudeerd, ik speel het alleen niet meer zo veel)

    Pimmetje en Eurocinema, ik begrijp de opmerkingen, en apprecieer jullie input en jullie bekommernis met de andere Gitaarnet leden om ze niet in amateur lessen te laten trappen. Maar kom misschien de Masterclass volgen, en dan zal ik je uitleggen wat ik bedoel. Misschien kan je er zelf wat van incorporeren in jullie eigen gitaarlessen?

    Vriendelijke groeten,


    Tim Kermans
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top