Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard Guitar Masterclass, interesse peiling

    Hey jongens,


    gisteren gaf een gitarist me een idee, nl van een Masterclass te organiseren voor semi-gevorderde gitaristen... Het leek me geen slecht idee om even de interesse te testen op de fora die ik bezoek. Het zou ongeveer zo ineen zitten (Suggesties zijn meer dan welkom) :


    Een Masterclass van 4 uur, ingedeeld in 5 delen:

    1. Introductie: Hoe is de nek van de gitaar opgebouwd. Hoe werkt mijn systeem (Wat is de link tussen akkoorden, toonladders, en hoe leer ik deze gebruiken...)
    2. Akkoorden over heel de nek , in meer posities dan degene je al kent
    3. Toonladders over heel de nek, of hoe kan ik met een minimum van logica alle toonladders (modi) over heel m'n nek spelen.
    4. De link tussen 2. en 3.
    5. Hoe gebruik ik 2.3. en 4. tijdens een nummer?



    Datum en lokatie zijn nog te bepalen, het concept zit nog in experimentele fase.


    Groetjes!

    Tim
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  2. #2

    Standaard

    Op improvisatie gebied zou ik wel meer willen weten. Ik denk alleen dat ik het antwoord wel weet:
    Veel spelen en dan leer je de hals vanzelf kennen.

    Uiteindelijk wil ik alles wat in mij opkomt kunnen spelen dus dan kom je met alleen een berg theorie ook niet ver lijkt me.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Ik vind 4 uur wat aan de krappe kant. Wat je wilt overbrengen is behoorlijk veel informatie en dan ook nog eens niet de makkelijkste materie. En ik denk dat meer dan de helft na een uur al verzadigd is, dus de andere 3 uur zijn een verspilling. Om efficiënt over te brengen wat je benoemt zou ik het verdelen over 4 of 5 x een uur. Dit geeft ze de tijd om thuis het geleerde te laten bezinken.

    Voor wie doe je het?
    Wat is je doel?
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2006
    Locatie
    Lommel,België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik heb altijd wel interesse om zo'n masterclass te volgen. Lijkt me heel interessant.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Zo te lezen wil je de kerktoonladders en het CAGED systeem plus enkele toepassingen daarvan in vier uur behandelen. Het hangt ervan af wat je met "semi-gevorderd" bedoelt. Als mensen al aardig wat ladders en akkoorden beheersen, en je wilt ze vooral de samenhang daartussen laten zien, zou het kunnen. Het is wel de vraag of je genoeg mensen kunt vinden die precies op dat tussenniveau zitten.
    Voor gitaristen die bij wijze van spreken alleen de bluesladder en powerchords beheersen, lijkt dit me veel te veel info in 1 middag.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Ik ook.. Ligt aan de kosten evt.

    Maar dan moet vantevoren wel ongeveer duidelijk zijn hoe hoog t niveau is. Want mn theorie etc ken ik prima. Net als het vinden van akkoorden over de hele nek (ach, het blijven gewoon kleine groepjes noten, niet meer, niet minder heh). Heeft deze masterclass ook toegevoegde waarde als je al helemaal over de nek kan soleren bijv.? Door wie wordt de masterclass gegeven, en is dat een conservatorium geschoolde gitarist?

    Vragen vragen.. lol.. Wel n leuk idee verder.

    Grt R.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Het is wel de vraag of je genoeg mensen kunt vinden die precies op dat tussenniveau zitten.
    Inderdaad.. dat bedoelde ik ook te zeggen.
    Want daar hoef je bij veel gitaristen niet meer mee aan te komen omdat ze dat allang kennen terwijl anderen je aankijken alsof ze water zien branden (ik geef zelf ook les..).

    Het is maar net wat je onder "semi-gevorderd" verstaat natuurlijk.



    R.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Inderdaad.. dat bedoelde ik ook te zeggen.
    Want daar hoef je bij veel gitaristen niet meer mee aan te komen omdat ze dat allang kennen terwijl anderen je aankijken alsof ze water zien branden (ik geef zelf ook les..).

    Het is maar net wat je onder "semi-gevorderd" verstaat natuurlijk.



    R.

    Daar heb je het...

    Ik denk trouwens dat men een ' clinic ' bedoelt, een masterclass is een 'one on one ' student- master'.
    In de US is er wat men Workshops noemt, te beschouwen als een soort vakantie ( meerdere dagen dus ) te vergelijken met bvb een sportkamp.

    http://www.guitarworkshop.com/


    Ik denk dat je er niet mag verwachten dat dit programma daarin kan afgewerkt worden.
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 22 juni 2009 om 14:46

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2002
    Locatie
    Kontich
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Op improvisatie gebied zou ik wel meer willen weten. Ik denk alleen dat ik het antwoord wel weet:
    Veel spelen en dan leer je de hals vanzelf kennen.

    Uiteindelijk wil ik alles wat in mij opkomt kunnen spelen dus dan kom je met alleen een berg theorie ook niet ver lijkt me.
    Wel Tony,

    Het gaat erom om tijdens het spelen niet meer te hoeven nadenken welke noten waar liggen, en door een systeem te leren ga je vanzelf de juiste noten leren die je in een bepaalde tonaard/akkoord/akkoordprogressie KAN spelen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=- Bekijk bericht
    Ik vind 4 uur wat aan de krappe kant. Wat je wilt overbrengen is behoorlijk veel informatie en dan ook nog eens niet de makkelijkste materie. En ik denk dat meer dan de helft na een uur al verzadigd is, dus de andere 3 uur zijn een verspilling. Om efficiënt over te brengen wat je benoemt zou ik het verdelen over 4 of 5 x een uur. Dit geeft ze de tijd om thuis het geleerde te laten bezinken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Het hangt ervan af wat je met "semi-gevorderd" bedoelt. Als mensen al aardig wat ladders en akkoorden beheersen, en je wilt ze vooral de samenhang daartussen laten zien, zou het kunnen. Het is wel de vraag of je genoeg mensen kunt vinden die precies op dat tussenniveau zitten.
    Voor gitaristen die bij wijze van spreken alleen de bluesladder en powerchords beheersen, lijkt dit me veel te veel info in 1 middag.

    Wel, ik zou zeker een kleine intro publiceren ergens op het forum die iedereen de minimumkennis meegeeft om de Masterclass te kunnen meevolgen.

    4 uur les valt goed mee, als je regelmatig pauze pakt. Op muziekkamp gaf ik 3x 1,5 u les, zonder problemen... Het is wel degelijk de bedoeling dat je naar huis gaat met oefenstof voor de volgende 2 jaar mee bezig te zijn...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Mn theorie etc ken ik prima. Net als het vinden van akkoorden over de hele nek (ach, het blijven gewoon kleine groepjes noten, niet meer, niet minder heh). Heeft deze masterclass ook toegevoegde waarde als je al helemaal over de nek kan soleren bijv.?
    Grt R.
    Het is een systeem dat deels aangeleerd is, en deels door mezelf bedacht is om SNEL te leren denken tijdens je spelen. Het basisconcept is eerder dat je EERST je akkoorden op je nek moet kennen, en dan pas de andere noten gaat toevoegen om toonladders te krijgen...


    Het leuke is ook dat je voor de prijs van 1 uur les 4u krijgt...
    Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Je maakt me wel nieuwsgierig. Geef je ook classes in Rotterdam
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top