Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Eerste gitaar: Epiphone Les Paul Special II

    Hey,
    Ik ga morgen volgende gitaarset kopen:
    KLIK

    Op dit forum heb ik onderstaande gevonden en gelezen,
    maar zijn er nog ervaringen met deze gitaar/versterker/set?

    Zelf heb ik geen enkele gitaarervaring.
    Het zal mijn eerste gitaar worden.
    Ik heb verder geen kaas gegeten van vaktermen dus..
    Wat wordt er precies met scheurniveau bedoelt?
    En de Pick Ups zijn niet helemaal goed.. wat moet ik me daar bij voorstellen?
    Dat de gitaar na 5maanden geen deftig lied meer toelaat? Of...

    Alvast bedankt!


    Gitaar: Epiphone Les Paul Special Model II
    Prijs (evt. met link): Rond de 200 euro
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Van Blues tot Metal
    Waarom deze gitaar? : Ik zocht een goeie elektrische beginnersgitaar en na vele modellen te hebben geprobeerd had deze de beste kwaliteit/prijs verhouding
    Kun je het geluid beschrijven?: Clean is het mooi en vol en op scheurniveau begin je toch te merken dat de Pick Up's niet helemaal goed zijn. Vervangen dus
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...: Mooie gitaar voor zijn geld, alleen Pick Ups vervangen. Hij is ook niet zo zwaar dus goed voor de jeugdige gitaristen. De hals is geschroefd i.p.v. gelijmd dus de sustain zal niet helemaal top zijn. Maar voor dit geld is het een goeie gitaar.
    Laatst gewijzigd door Lezolas; 21 juni 2009 om 23:06

  2. #2

    Standaard

    ik heb die gitaar ook gehad.mooi ding.gewoon goed! ik vond hem eingelijk supergoed klinken vergeleken met het budget gitaartje dat het is en de verwachting die ik had.zorg even dat hij goed wordt afgesteld met lage actie.dan is het een leuke gitaar om mee te beginnen.en kan best lang mee als je er niets geks mee doet.
    ik wens je veel plezier

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je positieve reactie!
    Wat bedoel je precies met 'afgesteld met lage actie'?

  4. #4

    Standaard

    Toen ik mijn eerste gitaar kocht heb ik hem overwogen, maar ben toen voor een Squier Strat gegaan. Voornaamste reden om hem niet te nemen was omdat de Special II op de basisvorm na eigenlijk heel weinig met een Les Paul te maken heeft.

    De hardware/electronica zal wel prut zijn, maar dat is te verwachten bij een gitaar van 150 euro. Ik zou me meer zorgen maken om de versterker die bij die set zit. Daar haal je gewoon niet de geluiden uit die je wil hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    er wordt mee bedoelt dat zonder de effecten van een overdrive/distortion (scheurgeluid) de elementen te wensen over laten, ik denk dat het geluid dan modderig wordt (er onduidelijk, een brei van geluid).

    dit setje is qua prijs heel ok, maar verwacht er geen wonderen van, het is geen top off the bill, maar als beginner kun je er prima mee uit de voeten.

    voor wat betreft het scheurgeluid, je zou op de lange termijn de elementen kunnen vervangen, of als je the feeling krijgt voor het spelen op termijn een gitaar kunnen kopen die beter van kwaliteit is, het is niet iets om je nu al druk over te maken.

    Eerst lekker spelen en oefenen en daarna verder zien

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evEndzhar Bekijk bericht
    Toen ik mijn eerste gitaar kocht heb ik hem overwogen, maar ben toen voor een Squier Strat gegaan. Voornaamste reden om hem niet te nemen was omdat de Special II op de basisvorm na eigenlijk heel weinig met een Les Paul te maken heeft.

    De hardware/electronica zal wel prut zijn, maar dat is te verwachten bij een gitaar van 150 euro. Ik zou me meer zorgen maken om de versterker die bij die set zit. Daar haal je gewoon niet de geluiden uit die je wil hebben.
    dit snap ik niet je wil een LP achtige gitaar (humbuckers) en je koopt een strat (single coils), omdat de Epi Special weinig weg heeft van een LP

    deze gitaar (de Epi Special) komt heel wat dichter in de buurt van een LP dan een strat

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evEndzhar Bekijk bericht
    Toen ik mijn eerste gitaar kocht heb ik hem overwogen, maar ben toen voor een Squier Strat gegaan. Voornaamste reden om hem niet te nemen was omdat de Special II op de basisvorm na eigenlijk heel weinig met een Les Paul te maken heeft.

    De hardware/electronica zal wel prut zijn, maar dat is te verwachten bij een gitaar van 150 euro. Ik zou me meer zorgen maken om de versterker die bij die set zit. Daar haal je gewoon niet de geluiden uit die je wil hebben.
    Ook voor iemand die nog nooit gespeeld heeft?
    Ik bedoel; ik verwacht van mezelf niet dat ik plotsklaps piekfijne rifs ga toveren en een metallica solo'tje zal brengen eh..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lezolas Bekijk bericht
    Bedankt voor je positieve reactie!
    Wat bedoel je precies met 'afgesteld met lage actie'?
    de actie is de afstand van de snaren tov de hals, indien je deze set bij een winkel koopt, vraag of ze hem willen afstellen, of zoek iemand in de vrienden, kennissen en burenkring die er ervaring mee heeft en het voor je doet

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lezolas Bekijk bericht
    Ook voor iemand die nog nooit gespeeld heeft?
    Ik bedoel; ik verwacht van mezelf niet dat ik plotsklaps piekfijne rifs ga toveren en een metallica solo'tje zal brengen eh..
    nee nee nee, maak je hier niet gelijk te druk om, kijk eerst of je het spelen leuk vind etc, dat de gitaar crap is is onzin je kan je er als beginner prima mee redden, het zou fijn zijn als evEndzhar, zijn eigen crap leest en hier mee ophoud, beetje overtrokken allemaal
    Laatst gewijzigd door geert1976; 21 juni 2009 om 23:19 Reden: persoonverwisseling

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    er wordt mee bedoelt dat zonder de effecten van een overdrive/distortion (scheurgeluid) de elementen te wensen over laten, ik denk dat het geluid dan modderig wordt (er onduidelijk, een brei van geluid).

    dit setje is qua prijs heel ok, maar verwacht er geen wonderen van, het is geen top off the bill, maar als beginner kun je er prima mee uit de voeten.

    voor wat betreft het scheurgeluid, je zou op de lange termijn de elementen kunnen vervangen, of als je the feeling krijgt voor het spelen op termijn een gitaar kunnen kopen die beter van kwaliteit is, het is niet iets om je nu al druk over te maken.

    Eerst lekker spelen en oefenen en daarna verder zien;
    )
    Ok bedankt!
    Het is me duidelijk nu!

    Wat het vette betreft: Super! Ik krijg van vele 'gitaarkenners' negatieve dingen te horen, en van de "gewone gitarist" krijg ik dan weer veel positieve dingen te horen... het werkt enorm verwarrend!
    bedankt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top