Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard Na 2 jaar weer jeukende vingers

    Zo, net even een uurtje gitaar gespeeld sinds 2 jaar... Ik zit al even op dit forum, eigenlijk vooral om te volgen hoe anderen hun gitaar bouwen of pimpen, gewoon mooi om te zien... Ik heb eerst een paar jaar gitaar gespeeld, was er niet super goed in En ben op een gegeven moment de interesse kwijtgeraakt... Maar ik had al een tijdje jeuk in m'n vingers, ik moest het gewoon weer even proberen! Heb mijn gitaar weer opgepakt (Ibanez GAX70, prima beginnersgitaartje), en voor ik het door had heb ik weer een uurtje gespeeld, en dat voelt toch goed na een lange tijd! Niet veel bijzonders gespeeld, aangezien ik 2 jaar niets gespeeld heb... Beetje de noten leren (wat ik nooit gedaan heb), en een poging tot Some Kinda Hate van the Misfits... Misschien is dit het moment om fatsoenlijk te leren spelen

    Ik zal me trouwens wel even voorstellen: ik ben Jorrit, 20 jaar en student bouwkunde aan de TU/e. Ik heb op mijn 15e een electrische gitaar gekocht en er 3 jaar eigenlijk vooral op gepingeld Maar na 3 jaar vond ik het op de een of andere manier niet zo interessant meer, en in combinatie met tijdsgebrek houdt het op... Maar ik ben van plan om weer te gaan spelen!

  2. #2

    Standaard

    Welcome back!

    Goed dat je weer begint, ik ben zelf net begonnen met gitaar spelen. Heb een Epiphone Les Paul Standard en bak er nog niet veel van maar ik probeer.

    Hoe leer jij om te spelen?

    Ik ben trouwens Mark, 19 jaar.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben net iets minder dan een jaar geleden begonnen. Fijne hobby

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkMawkie Bekijk bericht
    Welcome back!

    Goed dat je weer begint, ik ben zelf net begonnen met gitaar spelen. Heb een Epiphone Les Paul Standard en bak er nog niet veel van maar ik probeer.

    Hoe leer jij om te spelen?

    Ik ben trouwens Mark, 19 jaar.
    Ik heb via youtube een paar videolessen van Justin Sandercoe bekeken. Ik ben van plan om een beetje muziektheorie te leren. Ik heb wel 2 jaar lessen gevolgd, maar dat was eigenlijk meer de melodie van een paar nummers te spelen. Ik ging eigenlijk vooral voor de gezelligheid, kende een paar mensen uit m'n groep al voor de lessen. Maar meer dan een paar akkoorden heb ik niet geleerd... En ik denk dat die muziektheorie best handig is, en dat je er wel wat beter van leert spelen. Ik denk dat het het goed mogelijk is om het zelf te leren via die video's, kun je gewoon in je eigen tempo en tijd gitaar spelen. Maar zoals gezegd, wil ik nu wel iets meer leren dan een paar melodielijnen Ik luister vooral naar punkrock, hardrock enzo... Dus ik denk dat ik ook dingen in die richting wil gaan spelen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb even snel op youtube een les van hem gekeken hoe je een akkoord moet spelen en ik moet zeggen, erg duidelijk. Kan niet wachten om morgen alle akkoorden te gaan oefenen. Goede smaak van muziek, ik ben erg into rock/metal, meer oudere muziek dan wat tegenwoordig eruit komt rollen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik ben 47, speel al sinds mijn 18e en ga door tot ik er dood bij neer val

    Ik zit al jaren niet meer in een vaste band maar deze week heb ik 4 optredens en 1 repetitie. Maandag avond/nacht op Terschelling optreden, Dinsdag met de 1e boot (7:00 uur!) terug enz. Ben aan het eind vd week waarschijnlijk meer dood dan levend maar het is wel

    ROCK AND ROLL!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik ben 47, speel al sinds mijn 18e en ga door tot ik er dood bij neer val

    Ik zit al jaren niet meer in een vaste band maar deze week heb ik 4 optredens en 1 repetitie. Maandag avond/nacht op Terschelling optreden, Dinsdag met de 1e boot (7:00 uur!) terug enz. Ben aan het eind vd week waarschijnlijk meer dood dan levend maar het is wel

    ROCK AND ROLL!
    *buigt* respect for the dead

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik zal toch blij zijn als er binnenkort weer een eeltlaagje op m'n vingers zit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    gewoon je zenuwen dood spelen, dan heb je geen eelt meer nodig

    I got my first real six-string
    Bought it at the five-and-dime
    Played it till my fingers bled
    It was the summer of '69
    om r s ff een quote in te gooien

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Uiteraard heb ik vanmiddag gewoon doorgespeeld :P

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top