Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Discussie: Shit shit shit!

  1. #1

    Standaard

    Mijn moeder heeft gisteren mijn Telecaster laten vallen. Ze ging eens mijn kamer opruimen en ze nam de hardcase met een zwier in haar handen, maar de klepjes waren niet gesloten. Resultaat : tele boenk de grond op, en serieuze stukken van de lak, je ziet het hout erdoor!

    Verschrikkelijk kut!

    Het is een Tele met een Chrome red finish.
    De lak is er alleen af aan de bovenkant van de gitaar, daar waar ik mijn pick-arm op leg als ik speel. De rest van de body is niet beschadigd.
    Weet iemand of ik dit kan laten herstellen, zo ja waar ik het kan laten herstellen, en ook hoeveel het mij dan zou kosten?

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    21 februari 2003
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    81

    Standaard

    Tip 1: Ruim voortaan zelf je kamer op :smile:
    Tip 2: Gewoon naar een goede winkel gaan, is waarschijnlijk met een beetje plamuur, schuren en spuiten wel weer te reparen. Zal echter niet goedkoop zijn. Wellicht dat je je gewoon niet moet ergeren aan de buts op je gitaar.. Maar dat is persoonlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Aaarg, ik leef met je mee!

    Mn pa liet zijn zonnebril vallen op de gitaar die ik 30 seconden daarvoor betaald had. Hij lag nog in de winkel en ik kon het niet meer terugdraaien. Heb je een splinternieuwe gitaar met twee putten in de lak. :sad: Het is hem vergeven.

    Maar het kan gefixt worden. De duurste optie is je gitaar kaalschuren en opnieuw lakken. Maar ik geloof dat het ook mogelijk is om de putten op te laten vullen met lak. Dat heb ik eens laten doen met een akoestische gitaar (dezelfde) die door mijn stevige slag deels van lak ontdaan was. Ik weet niet meer wat dat kostte, maar ik heb het bij de plaatselijke gitaarboer laten doen die ook in reparaties deed. Het kostte iig niet veel.

    Je zou er eens mee naar de dichtstbijzijnde winkel moeten gaan om hem te laten bekijken, dan kunnen ze iets meer zeggen over de reparatie en de kosten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Nu heb je gewoon wat originele relic... niks mis mee met een beetje karakter.

  5. #5

    Standaard

    ga er maar eens een jaartje mee optreden, dan zie je die kale plekjes niet meer tussen de andere beschadigingen...

    (blijft lullig natuurlijk)

  6. #6

    Standaard

    Hey

    Das zeker zwaar kut!!
    Je kunt hem laten herstellen bij Dick Dijkman in Rijssen zie je niets van terug.
    Heb ik ook een keer laten doen.
    Met plamuur moet je het niet doen omdat er in hout werking zit en knapt het er zo uit.
    IK zou hem ook niet overspuiten met autolak omdat er op een gitaar cellulose-lak zit die zou kunnen oplossen en dan krijg je hem haast niet meer in de orginele hoogglans terug.
    Succes ermee greetzz jackdanielz

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Mun ma heeft een keertje een modelauto naar de tering laten vallen hiero, was toch ook weer mooi 300 piek, heeft ze wel terugbetaald trouwens.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    281

    Standaard

    Dat is behoorlijk lelijk, zeg...

    Maar bekijk het van de positieve kant: nu heb je wel versneld een vintage-gitaartje, een must voor de liefhebber!

  9. #9

    Standaard

    Ik liet mijn strat laatst van mijn bank af flikkeren (per ongeluk) op de laminaatvloer maar die strat is nog helemaal onbeschadigd. En het is nog wel een goedkoop rommelding!

    Toen ik op vakantie was, had ik een heel klein kamertje en ik zat daar gitaar te spelen (akoestisch) toen mijn moeder binnenkwam... deur tegen de gitaar! Nou ja, klein plekje erop, maar zoals Lennart al zei; gewoon wat originele relic erop

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    eerste optreden met nieuwe gitaar, lekker ruig doen door hem ff langs de microfoonstandaard en box te halen. Flink wat lak er af: " KOEL, ontmaagd, dat ding".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top