Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    45

    Standaard [Akoestische Gitaar] Ik heb dus een tremolo.. gevaarlijk?

    Hoi,

    Klinkt mischien raar maar ik heb een akoestische gitaar, op die gitaar zit de nek nogal los, ik heb ontdekt dat als ik een beetje duw op die nek dat ik dan een tremolo effect krijg...

    Alleen vraag ik me af heeft dit veel nadelen? klapt die nek mischien een keer in mijn gezicht? of?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Ja, hoor die gitaar gaat gerust een keer stuk als je op zo'n manier een tremolo effect probeert te maken. Ik zou even langs een gitaarbouwer gaan...
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Je ziet wel vaker gitaristen een kleine dive maken door achter wat tegen de hals te duwen. Als de neck wat los zit dan zou ik hier dus zeker niet zoveel kracht tegen aan zetten als ik jou was.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    45

    Standaard

    Ja.. het lijkt me zo gevaarlijk als hij los komt. Ik heb wel eens een snaar laten knappen in mijn gezicht nou mijn hart stond bijna stil stel je voor dat ik ermee aan het kloten ben en opeens knalt die hele nek in mijn gezicht... Maarja dit helpt toch mee aan de kwaliteit? Nu mijn nek zo los zit gaan de snaren toch veel sneller out of tune?

  5. #5

    Standaard

    ja logisch toch zou t niet doen

  6. #6

    Standaard

    Als je hals los zit zou ik er mee opletten, maar een 'gezonde' gitaar moet er wel tegen kunnen hoor.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Als je hals los zit zou ik er mee opletten, maar een 'gezonde' gitaar moet er wel tegen kunnen hoor.
    Dat denk ik inderdaad ook, maar je moet geen al te gekke capriolen uit gaan halen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8

    Standaard

    Slash deed dat een keer met een van zijn Les Pauls. Knal, hals breekt. De kracht van de snaren slaat de afgebroken hals tegen zijn gezicht. Lippen stuk, tanden eruit. En dat was met .010 snaren op een solidbody, terwijl de meeste akoestische gitaren met .012's zijn uitgerust....
    Shut up 'n play yer git'r.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top