Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard Kort vraagje m.b.t. switch.

    Hoi allemaal, ik heb even een kort vraagje.

    Sindskort schakelt mijn Tube Factor niet meer naar Factor 2. Ik denk dus dat de switch kaduuk is. Heb effe een fotootje gemaakt voor de zekerheid (dat ik straks niet met de verkeerde switch terugkomt). Wat voor switch is dit, en kan ik deze gewoon bij de lokale electronica-boer halen? Ohja, en doormeten, kan dat gewoon tussen de twee polen waar de draadjes aan zitten?
    BVD.
    Erwin





    (ik heb eigenlijk het idee dat het de meest simpele switch is die bestaat, maarja, ik ben ook maar een noob op dit gebied)

  2. #2

    Standaard

    Kan erg goed x-wing schakelaars (dit type dus) zijn pokkedingen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Zal ik dan wel op zoek gaan naar zo'n zelfde, of is er een beter alternatief?

    Dank

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    http://www.newtone-online.nl/catalog...hp?cPath=22_23
    Je hebt een 1PDT nodig maar een DPDT kan ook.
    goedkoop: Voetschakelaar DPDT Alpha
    goed: Voetschakelaar Carling 1PDT

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Thanks! Dan ga ik voor de goeie, dit pedaal is de basis van m'n geluid en moet nog lang meegaan!

    Als ik zo het pedaal eens van binnen heb zitten bekijken, klopt het dat de schakelaars relais schakelen? Weet iemand dat? Niet van belang, maar ik dacht het er zo uit op te maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Dat zou best kunnen, aangezien schakelaars met veel pootjes vrij prijzig zijn en dat valt bij relais best mee. Als dat relais DPDT is kun je er ook een DPDT schakelaar in gooien en dat relais in de prullebak gooien.
    edit: Het is idd een dpdt relais maar er zit ook nog een functie in voor schakelen op afstand en met dat in gedachten is het met een relais makkelijker. Gewoon een nieuwe 1PDT erin en rocken!
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 17 juni 2009 om 19:40

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    M'n soleerbout staat al op te warmen!

    Mag ik vragen waar je dat gecheckt hebt over dat relais? Ergens een schema kunnen vinden? Ik ben er namelijk nooit een tegen gekomen.

    Groeten, Erwin
    Laatst gewijzigd door Rewind; 17 juni 2009 om 20:08

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Even nog een vraagje erbovenop.

    Hij werkt weer als een zonnetje, maar als ik hier toch over dit pedaal bezig ben.

    Ik dacht altijd dat er 2 series tubefactors waren, een met een grauwe alu front, en de gene met de blauwe verlichting met flashy metalen bovenkant met die cirkels erin (waar ze ook tafels voor horeca van maken).

    Nou heeft mijn versie dus wel die flashy bovenkant, maar niet de led. Om het geheel een beetje 'af' te maken wilde ik deze er nog wel effe in bakken. Klopt het dat dat in het schema (deze dus) D1 en D2 zijn? Die hebbe niet het symbool van een led, maar tis het enige waar ik ze zou verwachten. En heeft iemand een tubefactor in bezit die mij kan vertellen waar de leds zich fysiek in de behuizing bevinden?

    Alvast bedankt!

    Erwin

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Er staan geen ledjes in, maar je kunt wel parallel aan D1 of D2 een led+weerstand maken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top