Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Alternative Picking

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    't Harde
    Berichten
    232

    vraagje Alternative Picking

    Aangezien ik dit nergens naar voren zag komen (ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt...). Maak ik er maar gewoon een nieuw topicje voor aan!

    Weet iemand hoe je jezelf goed alternative picking aanleert? en zijn er toevallig ook nummers die goed zijn om alternative picking mee te oefenen?
    Aangezien ik zelf niet echt vooruit kom met het leren wou ik dit graag weten.

    SCGM

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    Ik heb het geleerd in combinatie met de toonladders leren spelen. Toen het spelen van toonladders met alternative picking goed lukte heb ik het automatisch toegepast op de rest van mijn spel.
    Ik denk er eigenlijk niet eens meer bij na.

    Het moet dus gewoon een routine worden die je jezelf even eigen moet maken door het gewoon vaak te doen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Picker

    Bij al je oefeningen toepassen, ook als je opwarmoefeningen doet en voor je het weet gaat het vanzelf, ik heb weken met een plectrum rondgelopen waar ik ook was en gewoon tegen de zijnaad van mijn broek geoefend, ik sloeg namelijk veel te hard aan en verschoof steeds mijn plectrum, nu gaat dat stukken beter, het is nu af en toe lastig als ik een stukje heb met alleen downstrokes, dan moet ik er echt op letten.
    Dus gewoon creatief oefenen dan wordt het een automatisme.
    Mvgr. Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top