Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
  1. #31

    Standaard

    even een offtopic vraag, ik heb nog nooit elixir gehad, en wil ze best proberen!
    kan iemand mij het verschil tussen Polyweb en nanoweb uitleggen?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    295

    Standaard

    Na een korte google-actie vond ik op een ander git forum onderstaande tekst. Zo te lezen afkomstig van de fabrikant van Elixer. (Was dat D'addario niet?)

    Misschien effe een brokje Elixir geschiedenis:
    In den beginne, 8 jaar geleden, waren er Elixir snaren. Deze hadden als groot voordeel ten opzichte van andere snaren dat ze 4 tot 5 keer langer meegingen. Een bijkomend voordeel, maar als dusdanig eigenlijk niet echt bedoeld, was dat ze zachter aanvoelden als normale snaren en dat ze minder bijgeluiden produceerden bij het verplaatsen van de vingers. Vooral blues en jazz gitaristen waren er blij mee. Eindelijk een snaar die alle voordelen van een flatwound boodt en die klonk als en ingespeelde roundwound! Andere spelers waren er minder blij mee. Inderdaad, ze gingen 3 tot 5 keer langer mee maar hadden nooit de sound van een vers pakje snaren "right out of the box". In vergelijking met andere snaren klonken ze na acht uur spelen nog steeds goed en na twaalf uur ook en na, ... maar dat sprankelend van een nieuw set snaren, nee dat zat er niet in...
    Een antwoord hierop waren de Elixir Nanoweb coated snaren. Hiervan was de coating veel dunner maar tegelijkertijd ook harder waardoor ze dezelfde levensduur hadden als een normaal set elixirs maar precies klonken als een vers ingespeeld set snaren van laat ons zeggen, twee uur oud. Het was/is nog steeds niet de sound van een echt vers set snaren maar, was/is al veel beter dan de originele elixir snaren. Het geluid van dat eerste uurtje zul je met Elixir nooit hebben.
    Bij Elixir waren we erg tevreden met het resultaat en dus werden de oude snaren vervangen door het nieuwe product wat echter buiten de muzikant gerekend was. De nieuwe Elixirs werden al snel vrij populair maar het regende ook klachten over het feit dat de "ouwe" Elixirs niet meer te krijgen waren en dat die veel beter waren en dat... Het oude product werd dus weer ingevoerd onder de naam "polyweb" en voor het nieuwe product werd de naam "nanoweb" bedacht.
    Tot zover het verhaal. Het komt er eigenlijk op neer dat nanoweb geschikt is voor iedereen. Wie meer van een wat minder heldere klank houdt (vooral "jazzisten"knipoog is meer tevreden met de polywebs omdat ze eigenlijk alle voordelen van een flatwound hebben maar toch een meer heldere klank. Voor electrische gitaar en basgitaar zijn de polywebs in Europa trouwens van de markt. Het polyweb verhaal liep hier niet echt. Oh ja, het zijn enkel de omwonden snaren die gecoat zijn. De plain steels hebben een bepaald procedé ondergaan wat de levensduur ook 4 tot 5 maal verlengd maar dat niks te maken heeft met coaten. Bij de plain steels komt het er eigenlijk op neer dat ze dubbel "geplated" zijn. Welliswaar duurder in productie maar ja...
    Ik hoop trouwens dat deze post niet overkomt als "spam". Het is puur informatief bedoeld.
    Main gear: Larrivee D03-R, Musicman Luke, Koch Studiotone

  3. #33

    Standaard

    Geen spam hoor wat mij betreft, integendeel. Tnx!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Sorry voor deze gigantische bump. Heb al een tijd geen snaren meer besteld via deze club. (krijg voor mijn verjaardag vaak een jaarvoorraad snaren) Hun naam schoot me vandaag opeens weer te binnen. Maar ze zijn er niet meer!! Site is offline

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ik gebruik meestal de Elixir Nanoweb, maar wil wel eens de Thomastik-Infield Blues Sliders proberen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 31 augustus 2018 om 13:21

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wat is inmiddels jullie vaste adres om snaren te bestellen. Ik meestal via Lord of the Strings. Maar zijn er nog goedkopere alternatieven met voldoende keuze, ook voor bas?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb voorheen veel via saitenmarkt besteld, maar die is inmiddels niet meer echt goedkoop, dus nu weer gewoon de lokale shop.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Wat is inmiddels jullie vaste adres om snaren te bestellen. Ik meestal via Lord of the Strings. Maar zijn er nog goedkopere alternatieven met voldoende keuze, ook voor bas?
    Lord Of The Strings is wel een goeie hoor. Ik bestel er ook altijd. Vrijwel altijd alles op voorraad, erg klantvriendelijk, niet te duur en heel veel keus. Ik ben wel fan van deze shop. Kort geleden nog een probleempje met een pakketje dat verloren is gegaan bij Post.nl prima opgelost door hun. Had zo de nieuwe snaren opgestuurd gekregen, grote klasse.

  9. #39

    Standaard

    Ik ga naar de kleine Alphenaar hier achter. Kleine ondernemer steunen en gelijk even rondkijken in de winkel.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een webshop kan ook gewoon een kleine ondernemer zijn. Zo ook Lord Of The Strings.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top