Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Het is natuurlijk wel iets anoniemer, zo'n webshop. Zelf zou ik niet eens uitgezocht hebben of zo'n shop een kleine ondernemer is of niet.
    In de lokale shop waar ik gewoon binnen kan lopen, die mij kan leveren wat ik zoek, en dan ook nog tegen dezelfde of lagere prijs dan deze webshop, dan is de keuze snel gemaakt, vooral als je het de lokale ondernemer gunt (en dat doe ik).

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als je dat kan vinden wat je wilt vinden bij de plaatselijke ondernemer en het is nog een goeie vent ook, ja tuurlijk koop je daar dan. Dat snap ik. Maar het argument 'ik koop niet bij een webshop, want dan steun ik de kleine, plaatselijke ondernemer niet' vind ik niet zo'n sterk argument (niet dat jij dat beweert). Veel webshops zijn ook maar kleine ondernemers. Misschien nog wel kleiner, ze hebben niet eens een winkel waar je zo binnen kunt stappen en ze moeten ook gewoon centen verdienen voor de kost. En andersom, de kleine, plaatselijke ondernemer heeft ook vaak een webshop daarnaast. En logisch ook. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet online verkoopt. Een eigenaar van een webshop is ook geen dief van de plaatselijke ondernemer.

  3. #43

    Standaard

    Of webshops kleine ondernemers zijn heb ik nooit onderzocht eigenlijk. Kan natuurlijk. Alleen vind ik het leuker om bij het gitarenmannetje hier iets te halen dan het kleine, voor mij anonieme, webshopje 100 km verderop.
    En daar zit voor mij wel een flink verschil in.

    Mijn schoonzus en haar vriend hebben trouwens ook een klein webshopje en nog een aantal meer en zijn echt geen kleine ondernemers. Die lopen gewoon flink binnen. 1 zo een site lijkt misschien klein, maar alles bij elkaar valt (bij hun tenminste) uiteindelijk wel mee.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind het ook prima dat je graag bij de plaatselijke ondernemer koopt, ook het anoniem argument. Maar die man moet ook gewoon z'n centen verdienen, net als bijv. een Lord Of The Strings, wat weer niet te vergelijken is met een dozenschuiver zoals Thomann of zo. Ook jouw schoonzus en haar vriend zijn geen Bax of Thomann of zo. Of nog groter, Bol.com of zo. Een plaatselijke ondernemer kan ook goed verdienen aan zijn zaak. Ik denk niet dat je nog kunt denken in plaatselijke ondernemer versus webshop. Te veel kruisbestuiving zeg maar.

  5. #45

    Standaard

    Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Webshops zie ik vaak als iets groots, omdat het toch landelijk te bereiken is ipv lokaal.
    Alleen zijn het inderdaad niet allemaal niveau Bax shop en bol.com.

    Edit: Alphenaar heeft trouwens ook een webshop, dus mijn logica gaat niet op.
    Laatst gewijzigd door Fabrieksinstellingen; 2 september 2018 om 11:15

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Als je dat kan vinden wat je wilt vinden bij de plaatselijke ondernemer en het is nog een goeie vent ook, ja tuurlijk koop je daar dan. Dat snap ik.
    Het wordt inderdaad pas lastig als je lokale shop niet kan leveren wat je zoekt.
    Heb ik vwb gitaren en in mindere mate amps last van.
    Het is jammer, maar van mij wordt een winkel toch niet rijk, dus de formule kunnen ze moeilijk omgooien voor mij

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top