Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Nieuwe Rock N Roll gitaar!

    Een tijd geleden had ik me Gibson Les Paul op internet gezet voor 1650 euro, of ruil met een Gretsch.
    Naar heel veel onzinbiedingen, werd ik tijdens het repeteren gebeld met een fatsoenlijk aanbod. Het aanbod was een ruil met zijn 6120 met 250 euro bijbetaling, ik heb hem achteraf geruild zonder de bijbetaling.
    En zodoende heb ik dit rock'n'roll beest opgehaald in Hilversum. Ik heb hem nu ongeveer een week en hij bevalt me echt prima echt een rock'n'roll gitaar, dit had ik veel eerder moeten doen.

    Hij ontstemt nooit in tegenstelling tot de les paul, je kunt zoveel aan de bigsby hengsten als je wil. Hij ziet eruit alsof hij net uit de winkel komt, de vorige eigenaar heeft er niet meer als 10 keer opgespeelt omdat het niet zijn ding is. Ook kun je zoveel tonevariatie eruit halen van rauwe blues naar sprankelend country dit komt door de toneswitch en de pickupswitch. Het is echt helemaal mijn ding!
    Ik heb al eerder een Gretsch gehad, maar dat was een electromatic, ook leuk maar dat is het allemaal net niet.
    En me les paul missen ?? Nee, heb een aantal weken terug een leuke tokai love rock erbij gekocht, die 'bijna' net zo goed is. En ik heb ook nog een les paul in de maak staan, maar dat zal nog wel een jaartje duren.
    Nu weer sparen voor de volgende gretsch haha, black phoenix wordt de volgende.







    Nu alleen nog de rock n roll tattoo's , die zullen binnenkort ook wel komen haha.
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 8 juni 2009 om 15:32

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC Bekijk bericht
    Een tijd geleden had ik me Gibson Les Paul op internet gezet voor 1650 euro, of ruil met een Gretsch.
    Naar heel veel onzinbiedingen, werd ik tijdens het repeteren gebeld met een fatsoenlijk aanbod. Het aanbod was een ruil met zijn 6120 met 250 euro bijbetaling, ik heb hem achteraf geruild zonder de bijbetaling.
    En zodoende heb ik dit rock'n'roll beest opgehaald in Hilversum. Ik heb hem nu ongeveer een week en hij bevalt me echt prima echt een rock'n'roll gitaar, dit had ik veel eerder moeten doen.

    Hij ontstemt nooit in tegenstelling tot de les paul, je kunt zoveel aan de bigsby hengsten als je wil. Hij ziet eruit alsof hij net uit de winkel komt, de vorige eigenaar heeft er niet meer als 10 keer opgespeelt omdat het niet zijn ding is. Ook kun je zoveel tonevariatie eruit halen van rauwe blues naar sprankelend country dit komt door de toneswitch en de pickupswitch. Het is echt helemaal mijn ding!
    Ik heb al eerder een Gretsch gehad, maar dat was een electromatic, ook leuk maar dat is het allemaal net niet.
    En me les paul missen ?? Nee, heb een aantal weken terug een leuke tokai love rock erbij gekocht, die 'bijna' net zo goed is.
    Nu weer sparen voor de volgende gretsch haha, black phoenix wordt de volgende.








    Nu alleen nog de rock n roll tattoo's , die zullen binnenkort ook wel komen haha.
    ik heb de fotolinks maar in een ander scherm geplakt, want nu zie ik alleen kruisjes. wel heel gave gitaar, dat zeker.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    6 juni 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    50

    Standaard

    Dat is echt een hele mooie gitaar, zou er zelf ook graag 1 willen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard

    lekker ding

  5. #5

    Standaard

    Helemaal goed man! Gefeliciteerd! Zijn echt wereldgitaren, ik speel dagelijks op mijn Gretsch

  6. #6

    Standaard

    we want more pictures ziet er super vet uit!

  7. #7

    Standaard

    bedankt voor al de coole reactieS! Als ik tijd heb maak ik vanavond, of morgen nog wel wat foto's

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Welkom bij de club! Mooie 6120. De Setzers wijken iets af van dit model. De bracing is iets anders en de gitaren hebben standaard TV-Jones Classics i.p.v. Filtertrons. Dat maakt ze iets helderder ( of met meer tophoog) ,maar je kunt ook zeggen dat een 6120 iets warmer klinkt.
    Anyway , you`re hooked!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    Hier nog even een foto'tje van een optreden van afgelopen weekend.



    Ik had die avond alleen een probleem (naast dat me buizenbak het podium afdonderde haha), ik deed de de Cash move ( voor de onwetende onder ons, http://justwilliam1959.files.wordpre...ohnny-cash.jpg ), dus ik grijpte de gitaar op met me pink bij de brug, dan kun je eigenlijk wel verwachtten dat de brug gaat schuiven, waardoor de hele afstelling naar de knoppen gaat (de intonatie was nog goed, maar de hele set snaren was zeker 0,3 cm naar beneden gezakt, dus moest ik even me brug weer naar boven drukken) Nu is mijn vraag kun je de brug ook vast laten zetten? Want ik weet dat er gretsch gitaren zijn met een vaste brug.

    Ook ga ik v.d week de snaar dikte veranderen, er zit nu 010 op dit vind ik veel te dun. Er komt dan waarschijnlijk 011,012 op, klinkt beter en ontstemt minder snel. Alleen moet je meer houthakken

    Ik hoor het graag!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top