Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard vioolbouwers/luthiers omgeving Gent?

    Hoi

    Een vriendin van me wil viool leren spelen. Ze zit in een muzikale familie en het is haar afgeraden om zo'n goedkoop stagg ding te kopen. Ze heeft ook geen groot budget om zoiets te betalen.

    Ze heeft wel 'ns een (akoestische) viool gekregen, maar die is niet echt in orde. De kam is eraf, de stemmechaniek is niet in orde... moet dus nagekeken en gerepareerd worden.

    Nu heb ik twee vragen:

    1) Is er iemand in de regio van Gent die zoiets kan doen?
    2) Hoeveel zou zoiets kosten?

    Ik kan niet zeggen wat er juist mankeert met de viool, daar ik ze zelf nog nooit gezien heb, maar ik vraag me gewoon beetje af wat zo'n vioolbouwer/luthier vraagt, gesteld dat ie daar niet zo heel veel werk aan gaat hebben. Als dat zo 100-200 euro kan gaan kosten, dan is dat geen probleem, maar als zo een herstelling vlug over de 500 euro of zo kost, dan is het natuurlijk niet de moeite, en koopt ze beter een nieuwe.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    thanks! 'k zal ze daar zeker 'ns naartoe sturen
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top