Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: aria double cut

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.695

    Standaard

    gaaf zeg! 50 euro! Looks zijn helemaal top!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Lawsuit is een amerikaans begrip en gold zeker niet hier in Europa. Hier bleven de koppen gewoon zoals ze waren, en slimme jongens hadden er een leuke handel aan in de begindagen van Ebay. je kan de Europese Arias niet dateren aan de hand van zulke koppen. Je zag deze gitaren vrij veel in het midden van de jaren zeventig, mogelijk iets eerder dan de schattingen hier - maar niet veel eerder. Ik heb er wel eens een gezien in cherry die me van massief mahonie leek, maar of dat met deze ook het geval is..
    hoe dan ook: mooie plank voor dat geld!
    Hij is van massief mahonie idd.

    @ VULVASINIC: Hij raakt wel snel uit tune zeg maar. Heb er nmog geen nieuwe snaren opgezet dus missshcien is dat het. Heb hals pickup even losgehaald en zie dat de neck toch met 4 schroeven vast zit. dus (redelijk) stevig.

  3. #23

    Standaard

    Ik vinnem mooi!

    Zou dr zelf wel een willen hebben.......
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    Hij is van massief mahonie idd.

    @ VULVASINIC: Hij raakt wel snel uit tune zeg maar. Heb er nmog geen nieuwe snaren opgezet dus missshcien is dat het. Heb hals pickup even losgehaald en zie dat de neck toch met 4 schroeven vast zit. dus (redelijk) stevig.
    Dat is eigen aan het ontwerp, waarbij alle frets buiten de bodyliggen. Ook de Gibsons LP specials DC zijn er berucht om. en zelfs mn junior DC, waarvan de hals verder in de body steekt dan bij de special, is een gitaar om voorzichtig mee om te 'springen' op het podium..
    (vreemd genoeg heb ik er veel meer last mee als ik zit?)
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Dat is eigen aan het ontwerp, waarbij alle frets buiten de bodyliggen. Ook de Gibsons LP specials DC zijn er berucht om. en zelfs mn junior DC, waarvan de hals verder in de body steekt dan bij de special, is een gitaar om voorzichtig mee om te 'springen' op het podium..
    (vreemd genoeg heb ik er veel meer last mee als ik zit?)
    Weet ik (heb zelf ook een DC), maar deze zijn allemaal verlijmt. Ik vroeg me af of een geschroefde constructie voldoende ruimte zou kunnen hebben om stevig genoeg te kunnen zijn. Mijn eerste gitaartje was een Maya SG, ook met een geschroefde hals. Maya had er echter voor gekozen om de hals (en dus ook de elementen, brug en staartstuk...) verder in de body te steken. DIE gitaar heeft het trouwens maar een jaar volgehouden. Jammer, want hij speelde en klonk geweldig (vond ik natuurlijk).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    Ik denk dat ik ik de hals vast lijm met epoxy. Hij kan dan niet meer los, maar dat is ook niet nodig.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    Ik denk dat ik ik de hals vast lijm met epoxy. Hij kan dan niet meer los, maar dat is ook niet nodig.
    dat moet je vooral niet doen, als jij die hals gaat lijmen, verdwijnt de buiging in de neckpocked en gaat de neckpocked geheid een keer letterlijk en figuurlijk te barsten!, afblijven dus, of in plat nederlands, bijf jij daar maar vanaf.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    Ik denk dat ik ik de hals vast lijm met epoxy. Hij kan dan niet meer los, maar dat is ook niet nodig.
    niet doen!!!
    zo kan je nooit meer de halshoek aanpassen en de waarde vermindering is ook drastisch mocht je hem ooit kwijt willen.
    en de gitaar wordt er niks steviger op, het blijft een zwak punt geschroefd of gelijmd maakt niks uit bij dit model.

    ik zou het zonde vinden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    de halshoek hoef ik niet aan te passen en verkopen doe ik hem ook niet. Epoxy maakt de verbinding zeker wel sterker. Epoxy is uitgehard steviger dan hout. Als het de speelbaarheid bevorderd....

    Maar ik ga er nog over nadenken hoor, het was slechts een ideetje.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    de halshoek hoef ik niet aan te passen en verkopen doe ik hem ook niet. Epoxy maakt de verbinding zeker wel sterker. Epoxy is uitgehard steviger dan hout. Als het de speelbaarheid bevorderd....

    Maar ik ga er nog over nadenken hoor, het was slechts een ideetje.
    joh heb je mijn post gelezen?, niet doen, maakt het niet steviger, je maakt het alleen kapot, luister nou maar naar Wietse en mij, vele jaren gitaar en opknap ervaring

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top