Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: aria double cut

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    kijk daar heb ik wat aan!!!! dankje wel!

    Er staat idd steel adjustable neck en het is een solid body. en zo te zien een mahonie soort.
    Hier en daar zitten wat butjes maar dat vind ik juist wel mooi eraan. Het enige rare vind ik dat ze het fretboard aan de zijkant mee hebben gelakt en dus ook wit is.
    Het is in ieder geval een post-lawsuit kop, dus moet het om een gitaar van na 1977 gaan. Bij het bekijken van de Aria catalogus van 1978 op www.matsumoku.org blijkt dat deze kop in 1978 in ieder geval nog niet gevoerd werd. Over Aria is op het net helaas heel wat minder te vinden dan van Aria Pro 2...

    Maar niettemin een prachtgitaar!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    waarschijnlijk heb ik zelf het antwoord gevonden. Het is Dit model

    [IMG]http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1977_slick/77_slick_electrics_2x1.jpg{/IMG]

    1 of 2 jaar later kreeg het die kop. Kan alleen geen model vinden met die body en mijn kop.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    zelfde kop als mijn TS, je hebt dus (zoals als gezegd werd) een Matsumoku plank! waarschijnlijk ook een 3 play maple hals, erg goede dingen!! hoe klinken die P90's? (staat er nog wat op toenvallig?)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    496

    Standaard

    p90's klinken echt fantastisch! Hij klinkt zoals je verwacht van een junior.

    Net even slagplaat afgeschroefd en de hals is ook van mahonie. Er stond volgensmij niks op de pickups.

  5. #15

    Standaard

    ziet er best leuk uit!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    waarschijnlijk heb ik zelf het antwoord gevonden. Het is Dit model

    [IMG]http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/catalogs/1977_slick/77_slick_electrics_2x1.jpg{/IMG]

    1 of 2 jaar later kreeg het die kop. Kan alleen geen model vinden met die body en mijn kop.
    je hebt de site van matsumoku gevonden, dus een kleine moeite om effe door te surfen naar hun forum en je daar te registreren.
    ze kunnen je bijna zeker daar wel helpen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    heb de pics nu even beter bekeken is inderdaad post lawsuit, vermoedt periode 77-80, P 90's zijn hetzelfde zoals deze ook in de ibanez gitaren zaten, zijn goede pups, niet verwisselen hoor

    Zijn echt goede gitaartjes

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Lawsuit is een amerikaans begrip en gold zeker niet hier in Europa. Hier bleven de koppen gewoon zoals ze waren, en slimme jongens hadden er een leuke handel aan in de begindagen van Ebay. je kan de Europese Arias niet dateren aan de hand van zulke koppen. Je zag deze gitaren vrij veel in het midden van de jaren zeventig, mogelijk iets eerder dan de schattingen hier - maar niet veel eerder. Ik heb er wel eens een gezien in cherry die me van massief mahonie leek, maar of dat met deze ook het geval is..
    hoe dan ook: mooie plank voor dat geld!
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 3 juni 2009 om 20:53
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #19

    Standaard

    Mooie vondst voor geen geld. Gefeliciteerd!

    Het is de eerste Aria van dat model die ik zie. Ik vermoed dat er niet overdreven veel van gemaakt zullen zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ziet er geweldig uit. En dat voor die prijs! SUPER!!!

    Ik vrees alleen een beetje voor de stabiliteit van de hals-body verbinding. Die lijkt me erg kwetsbaar. Ziet het er nog goed uit?
    En hoe zit het met het zwabberen?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top