Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    ideetje Filmpjes kijken rechtstreeks op het forum !

    hallo iedereen ,

    ik richt mij hier nu vooral tot de mods en de mensen die deze site draaiende houden en verbeteren.

    Even een inleiding tot mijn suggestie :
    Mijn broer zit in zijn laatste jaar humaniora en heeft voor zijn klas (om blijven contact te houden later en ook om de tijd van vroeger te herbeleven) een site gemaakt.
    Een site met forum en al.

    Hij heeft ervoor gezorgd dat ze i.d.p.v linken van een filmpje te zetten in het topic, je de filmpjes zelf ziet als post.
    You tube heeft daar een link voor die je moet kopiëren en dan kan je zelfs de kleur van het kadertje kiezen.

    Het leek me leuk dat we naast foto's ook filmpjes kunnen bekijken op ons forum?

    Ik weet niet of dit duidelijk is overgekomen het hele pc-vakjargon is niet echt aan mij besteedt.

    Ik weet niet of er dan grote aanpassingen moeten gemaakt worden maar het is het overwegen toch zeker waard.
    Of niet ?

    groetjes
    bagheera

  2. #2

    Standaard

    dat zijn BBCodes waar je het over hebt. Dat gaat van BOLDED TEXT naar flashplayers van youtube/google/metacafe, etc.

    In nog geen minuut heb je 't aan de praat!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YoJorisss Bekijk bericht
    dat zijn BBCodes waar je het over hebt. Dat gaat van BOLDED TEXT naar flashplayers van youtube/google/metacafe, etc.

    In nog geen minuut heb je 't aan de praat!
    Volgens mij heeft TS het over embedden
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4

    Standaard

    Hmmm, ik zou dan persoonlijk geen BBCode gebruiken, eerder HTML maar het gaat om het idee .

    Dit is een goed idee, het forum wordt dan alleen gebruikt om de filmpjes te linken (slaat het dus zelf niet op). Als je bijvoorbeeld eigen materiaal erop zet heb je sowieso al geen problemen met copyright en als er youtube filmpjes worden gepost dan zal dit filmpje vanzelf niet meer bruikbaar zijn als de copyright is geschonden bij Youtube (je linkt alleen).

    Ik vind het een goed idee, bijvoorbeeld bij die solo van de maand ofzo moet ik nu 8 joetjoep schermen openen om iedereen te bekijken, dit kan makkelijker hoor!

    Let er wel op dat als je HTML gebruikt dat je alleen video opties toelaat, anders kunnen mensen met gemak veel schade aanrichten aan dit forum. Dus bijvoorbeeld HTML uitschakelen except een logo naast IMG (bijvoorbeeld) die een code voor video (link) toe laat.


    edit: ik heb ooit op een forum gewerkt waar zo een 25k mensen zaten, die wilde dit ook graag. Wat heb ik toen gedaan? Als mod gewoon alle filmpjes gepost in HTML (mods, smods, admins e.d. kunnen dit wel). Dus iemand stuurde gewoon een request per PM en dat deed ik dan. Dit moest wel wegens veiligheidsrisico's.

    Succes!
    Laatst gewijzigd door Chocola; 3 juni 2009 om 08:39
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hmmm, ik zou dan persoonlijk geen BBCode gebruiken, eerder HTML maar het gaat om het idee .

    Dit is een goed idee, het forum wordt dan alleen gebruikt om de filmpjes te linken (slaat het dus zelf niet op). Als je bijvoorbeeld eigen materiaal erop zet heb je sowieso al geen problemen met copyright en als er youtube filmpjes worden gepost dan zal dit filmpje vanzelf niet meer bruikbaar zijn als de copyright is geschonden bij Youtube (je linkt alleen).

    Ik vind het een goed idee, bijvoorbeeld bij die solo van de maand ofzo moet ik nu 8 joetjoep schermen openen om iedereen te bekijken, dit kan makkelijker hoor!

    Let er wel op dat als je HTML gebruikt dat je alleen video opties toelaat, anders kunnen mensen met gemak veel schade aanrichten aan dit forum. Dus bijvoorbeeld HTML uitschakelen except een logo naast IMG (bijvoorbeeld) die een code voor video (link) toe laat.


    edit: ik heb ooit op een forum gewerkt waar zo een 25k mensen zaten, die wilde dit ook graag. Wat heb ik toen gedaan? Als mod gewoon alle filmpjes gepost in HTML (mods, smods, admins e.d. kunnen dit wel). Dus iemand stuurde gewoon een request per PM en dat deed ik dan. Dit moest wel wegens veiligheidsrisico's.

    Succes!

    Ja ook met zicht op de maandelijkse battle had ik gedacht dat het de moeite waard zou zijn.
    En we werken hier zo vaak met filmpjes .

    Komen de mods dit lezen of moeten we ze verwittigen

  6. #6

    Standaard

    Nee hoor, alle mods lezen mee hier.
    Ik vind het een goed idee, maar het antwoord is wat teleurstellend: Dit soort aanpassingen kunnen alleen gedaan worden door de administrator, Gitaarnet, en die komt hier niet zo vaak. We nemen het idee mee, en geven het door aan Gitaarnet. Maar reken er niet op dat dit snel wat oplevert.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Nee hoor, alle mods lezen mee hier.
    Ik vind het een goed idee, maar het antwoord is wat teleurstellend: Dit soort aanpassingen kunnen alleen gedaan worden door de administrator, Gitaarnet, en die komt hier niet zo vaak. We nemen het idee mee, en geven het door aan Gitaarnet. Maar reken er niet op dat dit snel wat oplevert.
    kunnen we de administrator van gitaarnet niet zelf bereiken om het hem/ of haar gewoon te vragen.

  8. #8

    Standaard

    Dat zeg ik net, die is heel moeilijk bereikbaar en vaak afwezig. Maar we geven het wel degelijk door.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9

    Standaard

    Het is een zeer gemakkelijke ingreep voor een admin, helaas staan admins bekend als moeilijk te bereiken mensen die veel weten en weinig doen.

    Desnoods is het een ingreep die 3 minuten kost van hun tijd, het duurt minimaal weken

    Overigens ben ik zelf ook een admin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Dat zeg ik net, die is heel moeilijk bereikbaar en vaak afwezig. Maar we geven het wel degelijk door.
    oei sorry verkeerd begrepen.
    Toch bedankt en we zien dan wel wat ervan komt he.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top