Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    chicken Verschil in telecasters

    Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
    Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

    Kid

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid Bekijk bericht
    Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
    Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

    Kid
    Gebruik aub de zoekfunctie eens, is echt al zo vaak voorbij gekomen.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    humbucker beter voor punk
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid Bekijk bericht
    Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
    Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

    Kid
    Of 2 P90s

    Een humbucker in de halspositie gaat al snel te vet en modderig klinken, maar op zich is een humbucker wel geschikter voor punk. Maar dan liever een humbucker in de brug lijkt mij.

    Maar eigenlijk is het ook allemaal een kwestie van smaak. Een tele single-coil kan ook lekker klinken met een beetje distortion.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Google eens op 'humbucker vs single-coil' of iets soortgelijks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Aangezien je voor punk toch geen halselement gebruikt: Either way!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Aangezien je voor punk toch geen halselement gebruikt: Either way!
    Als je meer riching smerige, rauwe garapgepunk gaat (all out fuzz) is een halselement toch wel erg lekker .

    Ik zou zeggen, ga zelf luisteren! Het is voor iedereen weer verschillend en de term 'punk' is zo breed dat er (gelukkig) geen eenduidig antwoord op kan worden gegeven. IK heb zelf een telecaster met 2 single coils en wil niks anders! Voor mij geen humbuckers.......
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top