Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik heb ze niet vergeleken met de AVRI's, maar de LC's die ik heb getest, konden makkelijk de strijd aan met de meeste goedkopere Fender series, inclusief de American Standard Series.

    Geficiteerd met je aanwinst!
    Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik vond dat ik mijn ervaring even met jullie moest delen. Ik weet niet of iemand hier Nicky Moeken kent, de vroegere hoofdredakteur van het maandblad Gitarist? Hij is al jaren een trouwe bespeler en liefhebber van tele's. Ik vond zojuist nog een paar leuke recensies van hem. Hier blijkt toch wel weer dat de kwaliteit van LC niet uit de duim gezogen is. Erg leuk om te lezen:

    http://www.alphenaar.com/comet.html

    En hier een stukje van hem over de LC Thinline;

    http://www.alphenaar.com/thinline.html

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Als ik ga vergelijken wil ik vergelijken met dezelfde specs, dus zelfde halsprofiel, zelfde radius, houtsoorten, etc. Als je bv een voorkeur hebt voor vintage halzen (U,V profiel) zal een USA standaard, Blade, LC niet jouw ding zijn en daarom zal je gitaar geen goede waardering geven.
    TS heeft waarschijlijk geluk dat de halzen hem goed liggen , ik vind ze helemaal niets en zal daarom waarschijnlijk niet positief zijn over de LC , waarmee ik hem tekort doe , wat dit zegt niets over kwaliteit.
    Blijft opmerkelijk dat je een complete (goede?)gitaar kunt kopen voor €200 , hier koop ik een losse bodie voor.
    Zolang de smaken blijven verschillen zullen deze discussies ook blijven.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    TS heeft waarschijlijk geluk dat de halzen hem goed liggen
    En velen met mij!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    En velen met mij!
    Precies en dat heeft te maken met smaak en voorkeur , niets met kwaliteit.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    live maakt het minder uit, mits goede amp enz... maar in de studio vallen die budget gitaartjes wel door de mand. Heb zo'n chinees squiertje dat ik wel es meeneem naar de studio. op zich klinkt het best okee maar als je'm terughoort over de speakers, dan is er echt een giant verschil in dynamiek, warmte enz.... met bv een avri
    't gebeurt wel es dat ik een dun krasserig punkgeluid nodig heb in de studio, dan haal ik de squier wel boven

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Tsjah, die London City Comet die ik heb geprobeerd leek in eerste instantie helemaal geweldig, maar toen ik haar vergeleek met mijn jaguar en een highway one telecaster viel ze behoorlijk tegen.

    Maar toch, gefeliciteerd!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Als ik ga vergelijken wil ik vergelijken met dezelfde specs, dus zelfde halsprofiel, zelfde radius, houtsoorten, etc. Als je bv een voorkeur hebt voor vintage halzen (U,V profiel) zal een USA standaard, Blade, LC niet jouw ding zijn en daarom zal je gitaar geen goede waardering geven.
    Niet om in discussies te treden maar ik heb ruim 30 jaar op Fender Strats en Tele's gespeeld en weet waarover ik praat. Fender weet ik juist zeer zeker te waarderen maar als je tegen zo'n enorm goed budget gitaar aan loopt die zeer zeker de vergelijking met Fender aan kan, dan is dat zeker het vermelden waard. Ik weet dat het niet leuk is voor Fenderbezitters om te horen dat er hele goede goedkope Fenderkopieën op de markt zijn want een ieder 'verdedigt' blijkbaar toch zijn duurdere gitaar. Ieder zijn ding zou ik zo zeggen...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    live maakt het minder uit, mits goede amp enz... maar in de studio vallen die budget gitaartjes wel door de mand. Heb zo'n chinees squiertje dat ik wel es meeneem naar de studio. op zich klinkt het best okee maar als je'm terughoort over de speakers, dan is er echt een giant verschil in dynamiek, warmte enz.... met bv een avri
    't gebeurt wel es dat ik een dun krasserig punkgeluid nodig heb in de studio, dan haal ik de squier wel boven
    Je vergelijkt nu een Chinese Squier met een LC....Lees de recensie van Nicky Moeken nog maar eens door. Vooral dat stukje dat je de Comet alleen al om zijn elementen zou kopen....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Je vergelijkt nu een Chinese Squier met een LC....Lees de recensie van Nicky Moeken nog maar eens door. Vooral dat stukje dat je de Comet alleen al om zijn elementen zou kopen....
    Jaja , leuke gitaar voor het geld , als je naar prijs kwaliteit vehouding kijkt ,maar laten we hem nou niet gaan overhypen. Ik heb dat stukje toendertijd ook gelezen ,maar ook vele andere ,ook hier op dit forum , die elementen werden de hemel ingeschreven ,maar volgens mij zijn er inmiddels niet veel meer met de originele erin.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Jaja , leuke gitaar voor het geld , als je naar prijs kwaliteit vehouding kijkt ,maar laten we hem nou niet gaan overhypen. Ik heb dat stukje toendertijd ook gelezen ,maar ook vele andere ,ook hier op dit forum , die elementen werden de hemel ingeschreven ,maar volgens mij zijn er inmiddels niet veel meer met de originele erin.
    Ach, kwestie van je oren gebruiken, meer niet....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top