Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard Vergelijking Fender Tele USA en LC Comet MK1

    Vandaag naar Souman in Wezep geweest om daar wat tele's te testen. Ze hebben daar nogal wat London City's in voorraad, ongeveer 30 en een stuk of 10 Fender Telecasters USA. Allereerst heb ik de beste LC's eruit gehaald, puur beoordeeld op het onversterkte akoestische geluid en bespeelbaarheid. Er bleven een stuk of 6 over: 1x sunburst, 2x Butterscotch Blonde en 3x Black. Deze 6 heb ik weer beoordeeld op fretafwerking,ruimte hals/bodybevestiging en werking/stevigheid van alle hardware. Er bleven 4 over;2x Butterscotch Blonde en 2x Black. Nu even inprikken op een Laney 30Watt buizenversterker. Ben nu toch wel erg benieuwd! Dit is wel erg moeilijk om te kiezen, ik vind ze alle 4 erg goed. Enfin, nu maar zoeken naar minimale verschillen zoals bijvoorbeeld de output van de elementen. Alle 4 klinken erg goed en strak maar vooral lekker helder. De zwarte bleef op een gegeven moment over omdat die om de één of andere reden wat meer output had. Nu ben ik toch wel benieuwd hoe deze zich houdt ten opzichte van zijn Amerikaanse grote broers. Ik heb een Fender Standard USA(1119,-) en een Fender Telecaster Vintage '52 Blond(1789,-)gepakt. Neckprofiel van de Fenders is wat ronder dan de LC. Met de bespeelbaarheid kon ik beide goed uit de voeten. Qua klank vond ik (op een cleane versterker)ze elkaar niet zoveel ontlopen; ik hoorde weinig verschil. Op het scheurkanaal vond ik toch de LC een strakkere en wat meer scheur hebben. De keuze was niet moeilijk meer. Staat goed naast mijn Gibson ES-339 Custom Shop waarvan ik binnenkort ook wat foto's zal plaatsen. Maar hier mijn nieuwe aanwinst: de London City Comet MK1:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard






  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard






  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard




  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

    Maar een LC beter dan een standard USA en zelfs een AVRI? Dat vind ik op zijn minst gezegd straf

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Tja.....ik kan het ook niet helpen!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik vind het een hele mooie gitaar hoor, echt waar. Maar dat hij beter is dan een USA 52' reissue of standard gaat er bij mij niet in. Desalwelteplus gefeliciteerd
    ALLES IS VERKOCHT!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Ik vind het een hele mooie gitaar hoor, echt waar. Maar dat hij beter is dan een USA 52' reissue of standard gaat er bij mij niet in. Desalwelteplus gefeliciteerd
    Ik heb niet beweerd dat hij beter is,maar ik vond de LC wat strakker en wat meer output hebben. Iemand anders wil misschien wel wat minder output hebben.....

  9. #9

    Standaard

    gefeliciteerd met deze geweldige gitaar

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Dank je Thomas!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top