Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard Nieuwe Vintage gitaar....maar wat voor 1?

    Zat vanavond wat te struinen op één van onze landelijke veilingsite's en kwam een leuk gitaartje tegen, een Vintage. Een Eddie Van Halen-achtig ding.
    Nu hebben we op de school waar ik werk een Vintage bas (MM-kopie) en dat is een fantastisch dingetje voor het geld.
    Dus ik heb gelijk besloten maar even te kijken, want het was om de hoek (12km).
    Voor 150 euro kon ik 'm ophalen, en kreeg ik een hoes, een strap, een snoer, twee setjes snaren een plectrum en een stemapparaat annex metronoom erbij.
    Maar wat een mooi gitaartje voor het geld! Zocht altijd nog iets 'anders' dan mijn Fender Baja Tele voor 'erbij'.
    Maar goed, op de site van John Hornsby Skewes kon ik 'm niet vinden. Heeft iemand enig idee wat voor model dit is en of er nog info over op het net staat? Meneer had 'm in februari gekocht bij westerhaven, dus hij ziet er nog bloedjenieuw uit.



    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    lisse
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos Bekijk bericht
    Zat vanavond wat te struinen op één van onze landelijke veilingsite's en kwam een leuk gitaartje tegen, een Vintage. Een Eddie Van Halen-achtig ding.
    Nu hebben we op de school waar ik werk een Vintage bas (MM-kopie) en dat is een fantastisch dingetje voor het geld.
    Dus ik heb gelijk besloten maar even te kijken, want het was om de hoek (12km).
    Voor 150 euro kon ik 'm ophalen, en kreeg ik een hoes, een strap, een snoer, twee setjes snaren een plectrum en een stemapparaat annex metronoom erbij.
    Maar wat een mooi gitaartje voor het geld! Zocht altijd nog iets 'anders' dan mijn Fender Baja Tele voor 'erbij'.
    Maar goed, op de site van John Hornsby Skewes kon ik 'm niet vinden. Heeft iemand enig idee wat voor model dit is en of er nog info over op het net staat? Meneer had 'm in februari gekocht bij westerhaven, dus hij ziet er nog bloedjenieuw uit.



    naja lijkt een axis musicman kopie denk dat de gitaar ongeveer uit 91 komt.
    MIsschien als je hem open schroeft kom je wat meer te weten (kijk bijvoorbeeld ff onder de humbuckers.)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Uit 91? nee jo.

    Heb de gitaar wel eens gezien bij westerhaven. Waarom waag je geen mailtje naar Vintage! ze kunnen je vast wel verder helpen!

    Heb hem trouwens ook te koop zien staan! gefeliciteerd ermee!
    ----

    // City Of Life //

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Heb hem trouwens ook te koop zien staan! gefeliciteerd ermee!
    Weet je nog wat ze er toen ongeveer voor vroegen?
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb hem geloof ik ook bij Westerhaven zien staan, al is dat moeilijk te zeggen met dat woud aan electrische gitaren daar. Wat voor hout hebben ze voor de body gebruikt, kun je dat zien? Klinken die elementen ergens naar? Ik vind dat Vintage spul er meestal wel lekker uit zien maar vraag me af hoe het speelt en klinkt.

    Er stond bij Westerhaven zo'n Les Paul model van ze en die was qua speelgevoel en akoestische klank zeker niet verkeerd voor het geld. Freteinden even bijwerken en een paar tweedehands Seymour Duncans erop en dan heb je volgens mij een hele aardige LP..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Ben er inmiddels achter dat het e Vintage VH51 is...(waar zou die VH voor staan :P)

    Hierbij de specs:
    Vintage VH51FR

    Body: Eastern Poplar
    Top: Maple Flame
    Neck: Maple – Bolt On
    Fingerboard: Rosewood
    Scale: 25.5"/648mm
    Frets: 22
    Neck Inlays: Pearloid Dot
    Tuners: Wilkinson® WJ807
    Vibrato: Floyd Rose® Tremolo
    Pickups: Wilkinson® Double Coil x 2 (N) MWHBZ (B)MWHBZ
    Hardware: Black
    Controls: 1 x Volume/ 1 x Tone/ 3-Way Toggle


    Eigenlijk best een mooi afgewerkt gitaartje. Klinkt goed, vooral een beetje overstuurd. Clean een beetje karakterloos als je het mij vraagt. Ondaks de bolt-on neck een mooie sustain. Ik denk dat Wilkinson niet zo gek bezig is geweest. Voor het geld een zeer acceptabel gitaartje. Ook de fretjes zitten er keurig in. Nergens scherpe randjes of wat ook. Hij staat alleen wat laag afgesteld naar mijn smaak...maar dat zal de meesterhand van Don wel weer zijn, die houdt daar van...
    Na wat flink roppen aan de floyd rose staat hj ook nog keurig op stemming.

    Hij zal wel weer in de verkoop gaan (ben nooit zo'n man van de hou en zie altijd weer wat mooiers) maar toch een heel leuk dingetje!
    Laatst gewijzigd door Flipkoos; 30 mei 2009 om 15:06
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Tijdens de repetitie van de band vanavond weerde hij zich ook kranig :P
    Maar speelde over een BOSS GT-3 en die heeft van die vreselijke distortions.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  8. #8

    Standaard

    Vintage is voor het geld een zeer acceptabele gitaar. En ik had deze gitaar net in 1 minuut gevonden op internet :-P, gewoon goed zoeken !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Vintage is voor het geld een zeer acceptabele gitaar. En ik had deze gitaar net in 1 minuut gevonden op internet :-P, gewoon goed zoeken !
    Ach ja, zoek jij maar eens op "vintage guitars" haha...nooit dat je 'm dan binnen 1 minuut vindt...maar goed, ik had ;m inmiddels al zoals je begreep.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top