Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard

    hoi.

    Ik zou graag een goede gitaar erbij hebben met een goed geluid. ik heb een gibson lp maar voor sommige nummers zou ik een twangy geluidje nodig hebben.
    helaas een strat ligt me niet echt maar sommige ibanezjes weer wel.
    welke gitaar heeft er een leuk singlecoil geluid maar ook een leuk scheur geluidje.
    het gaat erom om funk, blues, rock, en cleane dingetjes mee te kunnen doen maar ook weleeens om te scheuren. die steve vai gitaren vind ik wel interesant maar ik heb ern og geen ervaring mee.

    welke gtaar hiervoor???

    Nocki

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    6

    Standaard

    alle gitaren wel, als je de E-snaar maar vervangt door een nickle-wounded aarshaar

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Op 2003-03-24 20:34, schreef Nocki:
    hoi.

    Ik zou graag een goede gitaar erbij hebben met een goed geluid. ik heb een gibson lp maar voor sommige nummers zou ik een twangy geluidje nodig hebben.
    helaas een strat ligt me niet echt maar sommige ibanezjes weer wel.
    welke gitaar heeft er een leuk singlecoil geluid maar ook een leuk scheur geluidje.
    het gaat erom om funk, blues, rock, en cleane dingetjes mee te kunnen doen maar ook weleeens om te scheuren. die steve vai gitaren vind ik wel interesant maar ik heb ern og geen ervaring mee.

    welke gtaar hiervoor???

    Nocki
    ik heb nog wel een paar Musicmans voor je te koop, je woont toch dichtbij nu de tunnel er is.
    In welke band zit/zat jij trouwens, ben wel bekend in Terneuzen..

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2002
    Locatie
    Rdam
    Berichten
    56

    Standaard

    Grappig, ik ben eigenlijk op zoek naar exact hetzelfde, ik zat zelf meer aan een LP of een Fender strat te denken

    Ik word zo hitsig van een mooie LP custom... maar ze zijn niet linkshandig te krijgen geloof ik? En ze zijn erg duur...

    Nocki, een Fender strat is volgens mij een gitaar waar je behoorlijk aan moet wennen, misschien moet je gewoon een weekje een strat lenen van een vriend en daarna nog eens oordelen, de sound vind ik persoonlijk heel behoorlijk :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Op 2003-03-24 21:44, schreef F00L:
    Grappig, ik ben eigenlijk op zoek naar exact hetzelfde, ik zat zelf meer aan een LP of een Fender strat te denken

    Ik word zo hitsig van een mooie LP custom... maar ze zijn niet linkshandig te krijgen geloof ik? En ze zijn erg duur...

    Nocki, een Fender strat is volgens mij een gitaar waar je behoorlijk aan moet wennen, misschien moet je gewoon een weekje een strat lenen van een vriend en daarna nog eens oordelen, de sound vind ik persoonlijk heel behoorlijk :smile:
    Linkse les Pauls, zowel standard als custom zijn prima te verkrijgen hoor, het enige wat jij moet doen is je beurs flink opentrekken. :wink:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    voor funk zou ik je een ibanez RG aanraden

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Genk, België
    Berichten
    1.948

    Standaard

    Charvel?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    strat of tele

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    geen jackson in ieder geval, is een scheurplank en de meeste Chravels ook trouwens, alhoewel ik wel eens een single coin exemplaar heb gezien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    den haag
    Berichten
    649

    Standaard

    Idd geen Jackson .. een s of rg serie van Ibanez is meer jouw kant op. In de 2e of 4e stand split je altijd een humbucker zodat je juist geen dikke sound krijgt maar meer ietwat dunne funky sound. Ibanez heeft echt een eigen sound en ik hou daar nog steeds veel van. Een echte aanrader is de 1540fm van Ibanez (kost ca. 1100 euro) en is een prestige gitaar .. gewoon naar feedback en bespelen en vertel ons later wat je ervan vind!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top