Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard Heb ik mijn tom verkeerd om?

    Gegroet.

    Ik heb laatst me snaren vervangen, En effe onder de brug schoon gemaakt enzo. Maar nu ben ik bang dat de brug er verkeerd opzit! Ik weet dat de afstelschroefjes naar de humbuckers moeten wijzen. Maar als ik hem zo neerzet. Dan klopt de stringspacing van de zadels niet! Degene met het kleinste gleufje zit dan bij de dikke snaar. en vice versa. Verder klopt de intonatie ook gewoon.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    gewoon de zadels ff verwisselen dan?

  3. #3

    Standaard

    Even omdraaien dan.
    Oudere ABR-1 TOMs zitten idd meestal met de schroeven naar de hals. Tegenwoordig dacht ik andersom. Maakt op zich niet uit, als de zadeltjes maar goed zitten.
    Ik dit geval zou ik dus even de brug omdraaien.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Ik weet dat de afstelschroefjes naar de humbuckers moeten wijzen.
    Weet je zeker dat dat bij jouw gitaar zo was, al voordat je hem eraf haalde? Misschien zat 'ie er dan al verkeerd om op...
    High Art Through Sheer Incompentence

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Hmm, Dat is het hem juist. Dat durf ik niet te zeggen. Het gaat om een tonepro brug op ee cort-m600. Dit jaar nieuw gekocht.(model is volgens mij wel van vorig jaar) het serie nummer is 06061857. Maar deze gitaar kan tochniet uit 2006 komen?

  6. #6

    Standaard

    ik had ook perongeluk mijn tom verkeerdom erop gezet toen ik mijn pickups ging verwisselen.(dat kon ik zien omdat de slijtageplekken op het goudenhardware ineens andersom zaten )

    intonatie klopte nog wel, heb m gister weer omgedraaid en de intonatie bleef ook gewoon goed
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Hmm, Dat is het hem juist. Dat durf ik niet te zeggen. Het gaat om een tonepro brug op ee cort-m600. Dit jaar nieuw gekocht.(model is volgens mij wel van vorig jaar) het serie nummer is 06061857. Maar deze gitaar kan tochniet uit 2006 komen?
    Als je wat afbeeldingen googlet van die gitaar, zul je zien dat de schroeven naar de tailpiece wijzen en niet naar de humbucker Al is dat natuurlijk niet alles-zeggend, probeer het gewoon eens om 'm om te draaien.
    High Art Through Sheer Incompentence

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    Maakt niet uit voor zover ik weet.

    Wat sommige bekende gitaristen (Rev. Billy Gibbons bvb.) ook doen is de tailpiece helemaal vastschroeven en de snaren langs de andere kant doorsteken en over de tailpiece leggen.

    https://secure.seymourduncan.com/for...ad.php?t=37746 < op die manier.

    Heb het zo op mijn Epi, (nog) niet op m'n Gibson... maar denk dat ik het volgende keer op m'n gibson ook zo ga doen.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2003
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    Maakt niet uit voor zover ik weet.

    Wat sommige bekende gitaristen (Rev. Billy Gibbons bvb.) ook doen is de tailpiece helemaal vastschroeven en de snaren langs de andere kant doorsteken en over de tailpiece leggen.

    https://secure.seymourduncan.com/for...ad.php?t=37746 < op die manier.

    Heb het zo op mijn Epi, (nog) niet op m'n Gibson... maar denk dat ik het volgende keer op m'n gibson ook zo ga doen.
    heeft weinig te maken met hoe een TOM brug te plaatsen lijkt me

  10. #10

    Standaard

    Ligt er aan wat voor gitaar je hebt.

    Bij Les Pauls zitten de afstelschroefjes richting de humbuckers, bij SG's zitten ze richting de tailpiece.

    Les Paul:


    SG:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top