Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    almere
    Berichten
    130

    Standaard Fender blues deluxe scheuren

    Hey luitjes,

    Ik heb wat vragen of de fender blues deluxe.

    Ik heb deze versterker in de winkel geprobeerd. En was weg van het (cleane)geluid.
    Nu heb ik hem niet getest met een pedaal ervoor. Ik weet ook dat fenders niet bepaald bekend staan om hun stevige scheur, eerder een milde overdrive, en opzich is dit geen punt. Ik speel voornamelijk funk/blues. Voor het ritme werk is de amp ideaal. Maar wil ik gaan soleren dan wil ik wel een lekker scheur die sustaint en snijdt. Dus net even een tandje hoger gaat dan een gemiddelde overdrive.
    Ik weet niet of dit te bereiken is met een goed distortion pedaal en hoe de versterker daar überhaupt op reageert.

    Opzich voor dit principe is de fender supersonic een ideale versterker. Echter ik vind hem iets aan de dure kant.

    Dus mensen die deze amp hebben of mij kunnen helpen met de kwestie, ik hoor graag van u.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Tja, de meeste Fenders koop je voor het clean of het duwende licht drive geluid waar ze bekend om staan.
    Een Supersonic is wel van een andere orde dan de deluxe, heeft een interessant clean kanaal waar je tussen 2 modes kunt kiezen, en het drivekanaal is echt van grote klasse. Tevens kun je met een patchkabel van de effectloop nog een extra boostkanaal maken.
    Zet je dit af tegen de meerprijs die een deluxe met zich meebrengt wanneer je deze in combinatie met een goed drivepedaal zoals bijvoorbeeld de Barber LTD of Direct Drive (echt goed), dan kom je erg bij elkaar in de buurt. Kijk anders een 2e hands...af en toe komt er wel een Supersonic-combo voorbij...ik vindt dat absoluut de moeite van het extra sparen waard...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    almere
    Berichten
    130

    Standaard

    inderdaad het scheurkanaal van de supersonic is om te smullen.

    Zo een scheurkanaal is wellicht moeilijk te creeeren met de blues deluxe met een leuk pedaaltje ertussen. echter hebben deze 2 versterkers wel dezelfde buizen.

  4. #4

    Standaard

    Fender Blues Deluxe en Barber(s) zoals de Direct Drive zijn inderdaad een hele goede combinatie !

    Het Overdrivekanaal van de Blues Deluxe vindt ik heel geschikt om een "stevig clean" geluid te maken, er zit geen rock scheur in, dus dit zul je met een Overdrive/Distortion moeten bereiken.

    Overigens vindt ik pedalen op het cleane kanaal beter klinken dan op het Overdrive kanaal.

    Heb de Supersonic ook eens getest, inderdaad een mooie amp, met een goed clean en overdrive geluid, voordeel is dat je dan alles ineen heb, alhoewel je toch met de meeste amps ook weer snel met pedalen gaat werken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demetalenman Bekijk bericht
    inderdaad het scheurkanaal van de supersonic is om te smullen.

    Zo een scheurkanaal is wellicht moeilijk te creeeren met de blues deluxe met een leuk pedaaltje ertussen. echter hebben deze 2 versterkers wel dezelfde buizen.

    Hoe bedoel je, en zo ja/nee....wat dan?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    de blues deluxe slikt elk scheurpedaal erg goed is mijn ervaring. Ikzelf gebruik een Boss Bluesdriver, Ibanez Tubescreamer (tonelock-serie) en MesaBoogie V-Twin.

    lekker vet en dik klinkt 't daarmee
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Een blues deluxe is een pedalenhoer. Je kan er alles voor flikkeren wat je wil en dus zoveel scheuren als je wilt.
    prut...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zijn de amps van Rivera al genoemd ? Pubster, Clubster etc.... fender clean, dikke scheur.... hele vette amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top