Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard Wat zijn goeie beginnersgitaren+versterking

    Leerlingen vragen mij vaak wat een goede beginnersgitaar is (electrisch). En ik weet niet altijd wat ze ik aan moet raden, vandaar dat ik hier een second opinion kom halen.

    Het gaat om laagste prijssegement / startersgitaartjes+ Idem versterking. Type gitaar : strat model of aanverwant. iig blues/rockgitaar. ik sta open voor suggesties van andere merken/modellen.

    Nu weet ik dat je van die starterssetjes hebt van 150a200 euro (inclusief klein versterkertje). Alleen vraag me af of ik dat ze aan moet raden.

    Zo zie ik een nieuwe squier strat bij feebback voor 169 en een squier starterspack inclusief verstekertje etc voor 189 staan. Dan ga je je toch afvragen of die squiers in dat starterskitje niet van veel mindere kwaliteit zijn dan die losse. etc.etc.

    Benieuwd naar jullie menignen over de vraag: wat is een goeie beginners gitaar.

    Dan nog over versterking:

    De goedkoopste losse electrische gitaar is volgens mij iets van 80 euro. Dus als je er voor 80 euro nog een soort pod (clone) bij koopt , heb je ook een set voor ongeveer hetzefde geld als een starterskitje.

    Volgens mij zitten je in het lage budget zowiezo beter met een virtual amp (pod/vamp) dan met zo'n brak klein 'echt' versterktje, wat toch niet eens buizen is.

    Benieuwd naar jullie meningen: wat zijn goeie beginnersgitaren/verstekertjes.

    Een andere vraag die ik wel eens krijg is: "ok, voor 150a200 heb je dus goedkoopste instapmogelijkheid voor een setje (gitaar+amp), alleen wat is goed als je in totaal een budget van iets meer, zeg bijvoorbeeld 400 euro hebt".
    Laatst gewijzigd door gitaarmeneer; 29 mei 2009 om 01:37

  2. #2

    Standaard

    Squier heeft wel goede beginnersgitaren. Die setjes zijn wel leuk om mee te beginnen als je budget niet zo hoog is. Heb ze al eens gehoord, vond er aardig geluid uit komen, maar als je wat meer te besteden hebt kun je beter voor de Squier classic vibe '50 of '60 strat gaan. Zijn echt super! Heb er op gespeeld. Die zitten bij Feedback op 319 euro. De Squier strat standard, ook een leuke... komt op 249. Maar dan heb je natuurlijk nog geen amp. Misschien een Roland cube, Fender Frontman. Dan zit je wel rond de 400 euro bij elkaar.

    Ik vind Squier een goede keuze, maar misschien heeft iemand anders hier nog een ander idee.

    Succes!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een week geleden een London City telecaster gekocht voor 209 euro. Ik kan je verzekeren dat deze veel beter is als de meeste squiers en ook als sommige fenders , die mening word hier ook wel gedeeld volgens mij.

    Als versterker zou ik eens een Vox ad proberen , heb ik zelf wel eens een korte tijd op gespeeld en zijn volgens mij best leuke amps anders word hier vaak een cube aangeraden.

    Ik hoop dat je leerlingen er wat aan hebben , succes

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ackm Bekijk bericht
    Ik heb een week geleden een London City telecaster gekocht voor 209 euro. Ik kan je verzekeren dat deze veel beter is als de meeste squiers en ook als sommige fenders , die mening word hier ook wel gedeeld volgens mij.
    Die mening wordt hier gedeeld als het over Mexicaanse Fenders gaat, dat LC beter is als squier daar durf ik mij wel achter scharen hoewel ik ook veel goede dingen hoor over squier.

    aan de TS:

    Je budget is echt klein, wat ik zou doen is me niet beperken tot 1 mogelijkheid om aan te raden.
    Ik zou bij elke nieuwe leerling of eerste les een klein boekje maken met uitleg, dat moet je maar 1 keer doen en dan print je het altijd maar uit.
    Maar in dat boekje zet je ook een pagina met instrumenten, ze hebben toch een gitaar nodig.
    Op die pagina zet je een goedkoop setje, een duurder setje, een iets duurder les paul model ( enkel gitaar ), iets duurder tlecaster model enkel gitaar en een iets duurder strat model ( enkel gitaar ) en dan ook nog 2 losse versterkertjes.

    Dan zou ik naar een winkel gaan die beginners gitaren in stock heeft en hem zeggen dat je bij hem gitaren komt kopen om aan je leerlingen door te verkopen ( da is niet om winst te maken maar zo kan je de prijs misschien wat drukken en dan is het voor je leerlingen ook goedkoper )
    En dan laat je de leerlingen samen met de ouders een keuze maken uit het ( vrijblijvend ) assortiment.

    Op die manier zijn de ouders ook blij, en gaan ze jou een goede leraar vinden voor hun zoon of dochter => gevolg ze blijven betalen voor lessen. ( dat laatste in geval dat je effectief ook nog goed les geeft )

    wat denk je, goed idee?
    Laatst gewijzigd door bagheera; 29 mei 2009 om 09:45

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ackm Bekijk bericht
    Ik heb een week geleden een London City telecaster gekocht voor 209 euro. Ik kan je verzekeren dat deze veel beter is als de meeste squiers en ook als sommige fenders , die mening word hier ook wel gedeeld volgens mij.

    Als versterker zou ik eens een Vox ad proberen , heb ik zelf wel eens een korte tijd op gespeeld en zijn volgens mij best leuke amps anders word hier vaak een cube aangeraden.

    Ik hoop dat je leerlingen er wat aan hebben , succes
    Nou...dan sommige Fenders weet ik eigenlijk zo net nog niet, kijk dat ze sommige mexicaantjes beaten geloof ik dan wel...maar dat is ook echt 1 op de 7 ongeveer. London City is erg goed. Maar je houd altijd baas boven baas.
    Laatst gewijzigd door stratie; 29 mei 2009 om 09:59 Reden: typfouten.
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Als beginnerssetje wordt hier doorgaans London City + Roland Cube voorgesteld. En ik denk ook dat het voor dat geld een niet te kloppen combinatie is. Daarnaast heeft ook Dean een aantal uitstekende beginnersgitaren, net als Yamaha, Ibanez en Squier.
    Afhankelijk van het budget valt een klein 5-watt lampenversterkertje misschien ook aan te raden ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Als beginnerssetje wordt hier doorgaans London City + Roland Cube voorgesteld. En ik denk ook dat het voor dat geld een niet te kloppen combinatie is. Daarnaast heeft ook Dean een aantal uitstekende beginnersgitaren, net als Yamaha, Ibanez en Squier.
    Afhankelijk van het budget valt een klein 5-watt lampenversterkertje misschien ook aan te raden ?
    Als het budget 400 euro is dan is dat zeker haalbaar. Voor 200 euro is het een ander verhaal dan zou ik eigenlijk geen idee hebben , ik ben zelf begonnen op een Richwood strat , valt toch best te pruimen vind ik zelf.

    Ik heb het inderdaad vooral over de mexicaanse standard fenders.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratie Bekijk bericht
    Nou...dan sommige Fenders weet ik eigenlijk zo net nog niet, kijk dat ze sommige mexicaantjes beaten geloof ik dan wel...maar dat is ook echt 1 op de 7 ongeveer. London City is erg goed. Maar je houd altijd baas boven baas.
    Ik kon prima uit de voeten met die London City Tele die ik een tijdje terug bijna gekocht had. Maar juist door haar te vergelijken met enkele Fenders heb ik die €250 maar gehouden (daar zat een Mex Nashville tussen, die me ook niet beviel maar die wel veel meer gitaar en twang was).

    Die London City is een gitaar die ik elke beginner kan aanraden, maar ik denk dat ze de vergelijking met 'het echte werk' niet aankunnen - maar daar zijn ze ook niet voor.

    Ik heb een vriend van me trouwens geholpen aan een Squier Strat van volgens mij €300. Erg goede gitaar ook.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik kon prima uit de voeten met die London City Tele die ik een tijdje terug bijna gekocht had. Maar juist door haar te vergelijken met enkele Fenders heb ik die €250 maar gehouden (daar zat een Mex Nashville tussen, die me ook niet beviel maar die wel veel meer gitaar en twang was).

    Die London City is een gitaar die ik elke beginner kan aanraden, maar ik denk dat ze de vergelijking met 'het echte werk' niet aankunnen - maar daar zijn ze ook niet voor.

    Ik heb een vriend van me trouwens geholpen aan een Squier Strat van volgens mij €300. Erg goede gitaar ook.
    Precies, kijk weet je wat het is. Met een beetje ''goedkopere gitaren'' Zoals Squier en Fender MEX moet je geluk hebben. Er zitten hele goede tussen, maar er zitten ook slechtere tussen. Als je voor de wat duurdere gitaar gaat (neem een Fender USA) is de kwalitiet gewoon constanter, je zult daar ook hier en daar rotte appels tussen hebben zitten. Maar de kwalitiet is gewoon over het algemeen beter, maar dat betaal je dr dan ook voor.

    London City is in principe bedoelt als beginners gitaar, een fun gitaartje...moet je ook niet vergelijken met Fender USA.
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    Ze hebben nu ook dezelfde starters pack voor Epiphones. Squier is heel hit/miss, en in een starterspakket helemaal niet betrouwbaar... Epiphone zou ik toch veel eerder kiezen, hoewel die amp wel redelijk slecht zal zijn... overall leent de nek van een strat type zich wel beter tot beginners, dus misschien is zo'n london city wel de beste optie.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top