Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Voor 200 euro zou ik zeggen ga naar de lommerd/cash n carry/marktplaats en pik een 2e hands op.
    Het bedrag van 200 euro is gewoon niet genoeg voor een goeie nieuwe gitaar + versterker.
    Net zoals 5000 ook niet genoeg is voor een degelijke nieuwe auto, moet je ook bij gitaren een acceptabel minimum hanteren. Daaronder ben je gewoon beter uit met een 2e hands set.
    Ik zou ook eerder aangeven waar ze op moeten letten bij t kopen van een gitaar: rechte hals, rammelende, of scherpe frets etc.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    overall leent de nek van een strat type zich wel beter tot beginners, dus misschien is zo'n london city wel de beste optie.
    hoezo? Binnen de strats zijn er zoveel verschillende typen necks dat je niet kan spreken van dé strat neck. En waarom zou een strat neck zich beter lenen tot beginners?


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    Die mening wordt hier gedeeld als het over Mexicaanse Fenders gaat, dat LC beter is als squier daar durf ik mij wel achter scharen hoewel ik ook veel goede dingen hoor over squier.

    aan de TS:

    Je budget is echt klein, wat ik zou doen is me niet beperken tot 1 mogelijkheid om aan te raden.
    Ik zou bij elke nieuwe leerling of eerste les een klein boekje maken met uitleg, dat moet je maar 1 keer doen en dan print je het altijd maar uit.
    Maar in dat boekje zet je ook een pagina met instrumenten, ze hebben toch een gitaar nodig.
    Op die pagina zet je een goedkoop setje, een duurder setje, een iets duurder les paul model ( enkel gitaar ), iets duurder tlecaster model enkel gitaar en een iets duurder strat model ( enkel gitaar ) en dan ook nog 2 losse versterkertjes.

    Dan zou ik naar een winkel gaan die beginners gitaren in stock heeft en hem zeggen dat je bij hem gitaren komt kopen om aan je leerlingen door te verkopen ( da is niet om winst te maken maar zo kan je de prijs misschien wat drukken en dan is het voor je leerlingen ook goedkoper )
    En dan laat je de leerlingen samen met de ouders een keuze maken uit het ( vrijblijvend ) assortiment.

    Op die manier zijn de ouders ook blij, en gaan ze jou een goede leraar vinden voor hun zoon of dochter => gevolg ze blijven betalen voor lessen. ( dat laatste in geval dat je effectief ook nog goed les geeft )

    wat denk je, goed idee?
    Dit lijkt me de beste tip. Laat ze vooral iets kopen wat mooi vinden en/of wat hun favoriete artiest heeft. Klank zal toch niet direct uitmaken zolang het niet totaal prut is: dat komt later wel. Een betrouw gitaartje dat goed bespeelbaar is, lijkt me de prioriteit. Squiers, Epiphones, London Cities in combinatie met versterkers als Roland Cube's, Vox AD's en Line 6 spiders is een beter beginnerssetje dan zo'n blokker-gitaarpakket.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard

    Yo, wat fokking veel reacties binnen 1 dag. Daar word ik blij van. Bedankt allemaal voor het meedenken!

    Ik neem deze tips aux serieux. Daar kan ik zeker wat mee.

    Nog paar puntjes omtrent versterking:

    1. Roland Cube en Vox Ad worden me door jullie aangeraden. Ik neem aan dat jullie de 15w modelletjes van rond de 99 euro bedoelen? Ik las echter wel dat ze maar 8 inch speakertjes hebben. Is dat niet te klein?

    2. Deze bakjes hebben geen lampen maar die vox wel een digi gedeelte. Wordt er nog wat gemoddeld? Ik vroeg me af wat jullie van een pocket pod vinden als alternatief voor een 'echt' verstkertje. (nja een modellingversterking zoals line6 spider is natuurlijk ook niet 'echt'). Mijn ervaring is dat pod het niet haalt bij meeste 'echte' lampendozen maar wel wellicht wel wat beter klinkt dan kleine transistor begin ampjes. Die pocketpod is ook maar 99 euro. Voordeel voor mijn leerling (die wellicht geen geluidsdichte ruimte in zijn/haar huis heeft, is dat je er mee kunt oefenen met koptelefoon zonder dat je buren last hebben. En op batterijen in de trein/park of whatever.

    @ Bagheera : ik zat ook al te denken om dealtje met muziekwinkel te maken. goed idee. ik ga daar nog even over nadenken. ps wat betekent 'TS' ?

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmeneer Bekijk bericht
    Yo, wat fokking veel reacties binnen 1 dag. Daar word ik blij van. Bedankt allemaal voor het meedenken!

    Ik neem deze tips aux serieux. Daar kan ik zeker wat mee.

    Nog paar puntjes omtrent versterking:

    1. Roland Cube en Vox Ad worden me door jullie aangeraden. Ik neem aan dat jullie de 15w modelletjes van rond de 99 euro bedoelen? Ik las echter wel dat ze maar 8 inch speakertjes hebben. Is dat niet te klein?

    2. Deze bakjes hebben geen lampen maar die vox wel een digi gedeelte. Wordt er nog wat gemoddeld? Ik vroeg me af wat jullie van een pocket pod vinden als alternatief voor een 'echt' verstkertje. (nja een modellingversterking zoals line6 spider is natuurlijk ook niet 'echt'). Mijn ervaring is dat pod het niet haalt bij meeste 'echte' lampendozen maar wel wellicht wel wat beter klinkt dan kleine transistor begin ampjes. Die pocketpod is ook maar 99 euro. Voordeel voor mijn leerling (die wellicht geen geluidsdichte ruimte in zijn/haar huis heeft, is dat je er mee kunt oefenen met koptelefoon zonder dat je buren last hebben. En op batterijen in de trein/park of whatever.

    @ Bagheera : ik zat ook al te denken om dealtje met muziekwinkel te maken. goed idee. ik ga daar nog even over nadenken. ps wat betekent 'TS' ?

    TS = Topic Starter , zover ik weet en die vox transistor versterkers zijn zeker hele leuke dingen al helemaal voor beginners

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmeneer Bekijk bericht
    Yo, wat fokking veel reacties binnen 1 dag. Daar word ik blij van. Bedankt allemaal voor het meedenken!

    Ik neem deze tips aux serieux. Daar kan ik zeker wat mee.

    Nog paar puntjes omtrent versterking:

    1. Roland Cube en Vox Ad worden me door jullie aangeraden. Ik neem aan dat jullie de 15w modelletjes van rond de 99 euro bedoelen? Ik las echter wel dat ze maar 8 inch speakertjes hebben. Is dat niet te klein?

    2. Deze bakjes hebben geen lampen maar die vox wel een digi gedeelte. Wordt er nog wat gemoddeld? Ik vroeg me af wat jullie van een pocket pod vinden als alternatief voor een 'echt' verstkertje. (nja een modellingversterking zoals line6 spider is natuurlijk ook niet 'echt'). Mijn ervaring is dat pod het niet haalt bij meeste 'echte' lampendozen maar wel wellicht wel wat beter klinkt dan kleine transistor begin ampjes. Die pocketpod is ook maar 99 euro. Voordeel voor mijn leerling (die wellicht geen geluidsdichte ruimte in zijn/haar huis heeft, is dat je er mee kunt oefenen met koptelefoon zonder dat je buren last hebben. En op batterijen in de trein/park of whatever.

    @ Bagheera : ik zat ook al te denken om dealtje met muziekwinkel te maken. goed idee. ik ga daar nog even over nadenken. ps wat betekent 'TS' ?
    Pocket POD heb ik zelf liggen en ik raad 'm af. Ik heb zelf nog een adapter moeten gaan kopen om 'm aan te sluiten op de netstroom en je krijgt er de benodigde software niet bij. een goeie POD is misschien goed, maar dat kost dan alweer zoveel als een goeie versterker. Maar je mag 'm gerust van me afkopen als je er nog altijd een wil. ik gebruik 'm toch nooit, hij's nog in nieuwstaat. ook heel slechte kwaliteit trouwens. Mijn Line6 Spider III 15W is ook geen echt goeie amp, maar wel goedkoop en in mijn mening klinkt ie clean toch wat beter dan die Roland Cube en mijn Randall oefenamp. btw, een 15W amp is MEER dan luid genoeg hoor. Sommigen zijn genoeg voor kleine gigs, laat staan voor kamerspelen.

    Je zou misschien kunnen kijken naar een Epiphone Valve Jr? Da's een goed klein buizensversterkertje, goeie sound maar gaat niet luid clean hoor. is ook wel voor zo'n kleine 150 euro nieuw te krijgen, iets meer dan de helft tweedehands. Vox VT is natuurlijk veruit de beste modelling amp voor beginners, maar hij is ook de prijzigste van de bunch denk ik.

    Op elke amp kan je trouwens met hoofdtelefoon oefenen. Je moet gewoon een kopen met zo'n stukje aan om op versterkers te spelen. Ik heb vorige week in de key nog een gekocht voor 15 euro, en er zijn zeker wel nog goedkopere te vinden. Dat stukje dat erbij zit kan je trouwens apart ook wel kopen, en kan je gebruiken met eender welke hoofdtelefoon/oortjes.
    Laatst gewijzigd door DeadHerring; 29 mei 2009 om 17:40
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    Pocket POD heb ik zelf liggen en ik raad 'm af. Ik heb zelf nog een adapter moeten gaan kopen om 'm aan te sluiten op de netstroom en je krijgt er de benodigde software niet bij. een goeie POD is misschien goed, maar dat kost dan alweer zoveel als een goeie versterker. Maar je mag 'm gerust van me afkopen als je er nog altijd een wil.
    Wat wil je er voor hebben inclusief adapter?

    ik gebruik 'm toch nooit, hij's nog in nieuwstaat. ook heel slechte kwaliteit trouwens.
    Je bedoelt dat hij slecht klinkt? Ik dacht dat er dezelfde sound kwaliteit als podxt inzat? (alhoewel dat natuurlijk ook niet haalt bij een echte goede buizenbak)

    Mijn Line6 Spider III 15W is ook geen echt goeie amp, maar wel goedkoop en in mijn mening klinkt ie clean toch wat beter dan die Roland Cube en mijn Randall oefenamp. btw, een 15W amp is MEER dan luid genoeg hoor. Sommigen zijn genoeg voor kleine gigs, laat staan voor kamerspelen.
    15 w is inderdaad luid genoeg. DAar maak ik me geen zorgen over. Meer over de kleine speaker (8 inch). Dat heeft niet te maken met hoe hard hij gaat, maar met de hoeveelheid lage tonen die zo'n ding kan produceren (hoe diep/vet het kan klinken).

    Je zou misschien kunnen kijken naar een Epiphone Valve Jr? Da's een goed klein buizensversterkertje, goeie sound maar gaat niet luid clean hoor. is ook wel voor zo'n kleine 150 euro nieuw te krijgen, iets meer dan de helft tweedehands. Vox VT is natuurlijk veruit de beste modelling amp voor beginners, maar hij is ook de prijzigste van de bunch denk ik.
    Dank voor de suggesties. I'll look into it.

    Op elke amp kan je trouwens met hoofdtelefoon oefenen. Je moet gewoon een kopen met zo'n stukje aan om op versterkers te spelen. Ik heb vorige week in de key nog een gekocht voor 15 euro, en er zijn zeker wel nog goedkopere te vinden. Dat stukje dat erbij zit kan je trouwens apart ook wel kopen, en kan je gebruiken met eender welke hoofdtelefoon/oortjes.
    Ik weet niet zeker of ik je hier goed snap. Ik weet dat uit 'normale' koptelefoonuitgangen van verstkerts geen fijn geluid komt, omdat er geen modeling op zit. Je mist de sauc die het geluid krijgt als het door de speaker gaat. Dit kun je alleen comenseren met speaker moddeling.

    Wat voor plugjes bedoel jij dan? Heb je naam of url?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top