Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: vraagje ukelele

  1. #1

    Cool vraagje ukelele

    Ik ben van plan een ukelele te kopen: de oscar smidt ou3. Op sites staat alleen dat het een concert ukelele is. Dat is leuk maar ik wil wel weten of het een sopraan, bariton of tenor is.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Ik speel zelf ook op een Oscar Schmidt concert ukulele (OU5LCE).
    Bij ukuleles is 'concert' te naam voor het model tussen sopraan en tenor. Een beetje zoal alt bij de zangstemmen.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  3. #3

    Standaard

    een concert ukelele is een soort ukelele zit tussen de sopraan en tenor ukelele in, net iets groter dan de sopraan 385 mm en dezelfde stemming als de sopraan ukelele

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopy14 Bekijk bericht
    Ik ben van plan een ukelele te kopen: de oscar smidt ou3. Op sites staat alleen dat het een concert ukelele is. Dat is leuk maar ik wil wel weten of het een sopraan, bariton of tenor is.
    Welkom dopy14 in het Uke-land :-)

    In dit subforum (overige snaarinstrumenten) kan je al veel lezen over uke's. Neem er een aantal minuten voor.
    Is leerzaam!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top