Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73
  1. #1

    Standaard welke B.C. Rich Bich ?

    hey!

    ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar in plaats van mijn ex richwood.
    ik ben dus allemaal gitaren aan het kijken die ik wil uitproberen, en zit voornamelijk te kijken naar een bc rich bich (of mockingbird).

    ik wou graag weten wat het verschil is in deze 2 biches:

    http://www.nederlandmuziek.com/detai...lassic%20Bitch

    en

    http://maxguitarstore.com/store/inde...productID=1871

    ik weet dat het een ander hout soort is, maar welke klinkt lekker zwaar maar scheurt toch nog?

    en is die van max guitars de 50 euro extra waard?
    grtz kevin
    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 26 mei 2009 om 19:04
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  2. #2

    Standaard

    Ik zou ze gewoon gaan proberen als ik jou was. Is die gibson niet metal genoeg?
    En wat moet je nu als richwoodplayer zonder richwood

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico2 Bekijk bericht
    Ik zou ze gewoon gaan proberen als ik jou was. Is die gibson niet metal genoeg?
    En wat moet je nu als richwoodplayer zonder richwood
    daarintegen klinkt "bichplayer" wel heel fout

  4. #4

    Standaard

    Ik zou wel graag wat meer willen weten over de kwaliteit van BC Rich. Is het nu wat of niet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Hangt af van de serie.
    De goedkopere raad ik je af, daar betaal je te veel voor het model en de naam.
    De duurdere modellen zijn stukken beter qua prijs/kwaliteit.

  6. #6

    Standaard

    Wat een Bich onder andere bijzonder maakt is natuurlijk de 10-snarige variant, deze hebben ze ook bij maxguitar: http://maxguitarstore.com/store/inde...productID=1439 wellicht is het leuk om de 6-snaar en de 10-snaar eens te vergelijken.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Ik zou wel graag wat meer willen weten over de kwaliteit van BC Rich. Is het nu wat of niet?
    Als je een US koopt dan heb je echt een prima gitaar...
    alles boven de ca €800,- is verder leuk spul, alles daaronder vind ik maar vullis, maar dat is mijn mening...

  8. #8

    Standaard

    hmm, ja, ik zat ook al te kijken naar de 10 snaar.
    het probleem is alleen dat als ik die van max guitar neem, ik hem laat opsturen, want mijn vader heeft geen tijd om naar den haag heen en weer te rijden. naar nl muziek in almere wil die wel een keer met me heen, en kan ik alles uitproberen, dus daarom wil ik het weten.

    de gibson is prima metal genoeg
    alleen ik zoek een goeie back-up gitaar voor de gibson rond de 500-600 euro.
    en die moet dus beetje vergelijkbare klank hebben, dus zwaar en scheurend.

    misschien nog voorstellen in deze prijsklasse?
    (geen strat models, misschien superstrats zoals prs wel, ik hou van lage actie zoals op een les paul

    P.S: (ik heb nog een richwood)
    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 26 mei 2009 om 20:03
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  9. #9

    Standaard

    Elke gitaar kan een lage actie hebben. Als je iets wat te vergelijken is met je LP dan zou ik 2e hands gaan zoeken, kan je iets mooiers vinden. En no-offence maar misschien een nieuwe amp?

  10. #10

    Standaard

    neehoor, ik vindt de marshall prima!
    voor thuis gaat ie hard zat, grote optredens zal ik voorlopig nog niet geven, en hij is dus ook hard genoeg voor kleine optredens (en kan natuurlijk uitversterkt worden).
    noem eens wat 2e hands waar ik voor kan kijken wat vergelijkbaar is, het liefst niet nog een les paul, en geen strat.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top