Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Hughes & Kettner Cream master/Crunch master

    Guys,

    Ik heb een vraagje over het aansluiten van de H&K Creammaster/ crunchmaster; die kleine (0,5 W) versterkertjes/direct recording apparaten uit de jaren 80.

    Ik heb nl zowel de Crunch master als de Creammachine, maar heb er nooit echt heel bevredigende geluiden uit gekregen. En dat terwijl alle internet review laaiend enthousiast zijn. Hoe sluiten jullie (de enkele bezitters die hier rondlopen) die dingen aan voor het beste resultaat?
    Direct op eenspeaker cab? (En welke dan?) Of als effect apparaat voor een grote versterker, of gebruiken jullie 'm voor direct recording??

    Thanks



    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Tja, kan beide...
    Had vroegah (toen alles beter was) zelf de Metal Master en daarmee kon je prima opnames maken of op een speakerkast de stoere rockheld uithangen. Alleen is het al zo lang geleden dat ik die dingen gehoord heb dat ik niet weet of ze de standaard van heden zouden halen, ik vrees van niet...
    Ik sloot 'm aan op een wat dooie Peavey Clkassic Chorus combo, waardoor ie veranderde in een vuurspuwend monster, of soms op een 412 cabinet van Hiwatt, ook niet slecht. Op de Metal Master stond heel duidelijk aangegeven hoe je dit moest doen en welke uitgangen daarvoor geschikt waren....
    De Cream Machine heeft geen toonregeling, als ik me dat goed herinner, dus een echte aanrader is het niet voor een speakerkast, maar die Crunchmaster, dat moet makkelijk kunnen...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ha Marc,

    Ja, op die dingen staat duidelijk aangegeven hoe je 'm kunt aansluiten. Het punt is dat ik om de zoveel tijd weer eens een keertje ga experimenteren met die dingen, om ze vervolgens na een tijdje weer terug te leggen bij de andere, afgedankte gear, omdat ik het toch niet helemaal geweldig vind klinken.
    Misschien is het idd wel een beetje verouderd tegenwoordig...
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top