Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42

Discussie: Vox Humana gitaren

  1. #1

    Standaard Vox Humana gitaren

    Zijn jullie bekend met Vox Humana gitaren?

    Het klinkt veelbelovend; handmade en customized voor 1000 tot 2000 euro. Je kiest zelf model, hout, onderdelen etc. Ik heb wel eens op zo'n gitaar gespeeld en was erg onder de indruk.

    Zie verder [www.voxhumanawebstore.nl]

    Gaarne meningen en ervaringen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Onderdelen zijn prijzig, je zou het goedkoper kunnen bestellen...
    Maar uiteindelijk heb je echt een topgitaar!

    Als je wat laat maken, laat er gelijk een carbontech pen in, wereld van verschil!

    Als je kan kiezen voor een fender uit de fabriek van een goeie 1000 euro of voor iets meer helemaal naar jou wensen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Ik heb twee keer op een Voxhumana gitaar (strats) en ik vond ze heel erg goed, qua geluid, bespeelbaarheid en afwerking

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hele prettige mensen om zaken mee te doen. Ik ken ze al sinds m`n jeugd en dat is lang geleden. Ze hebben een atelier met alle apparatuur om gitaren zelf te bouwen. Je wensen, wat betreft halzen of body`s, weten ze om te zetten naar instrumenten.
    Een Custom instrument heeft , vind ik , alleen zin als je goed kunt aangeven hoe je je instrument wilt hebben. Neem bv je favoriete hals mee of geef aan welke radius van board je het liefst wilt hebben. Ken je je voorkeur wat betreft materialen goed dan is de kans groot dat je een perfect instrument krijgt voor en fractie van de prijs van een Fender CS.
    Opvallend is dat je ze weinig gebruikt aantreft. Ze moeten dus goed bevallen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    Ik heb al jaren een tele van Vox Humana. Een oudje; bouwjaar is 1988.
    Wel een super player; lekker dun halsje (van ESP), een mahonie body (van Vox Humana), HSH; Seymour Duncans en een Schaller 3D brug.

    Gezien de samenstelling van mijn gitaarcollectie voegt deze gitaar echter niet zoveel meer toe. Mocht ik een ruilvoorstel krijgen voor een goeie Gibson Les Paul, en dan bedoel ik dus geen Studio oid, dan zal ik dat zeker overwegen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Hmm. Partocaster vs gibson? Ik denk niet dat er echt super veel mensen zon ruil aanbod willen doen. Aangezien de partocaster 2de hands niet veel waard is.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Hmm. Partocaster vs gibson? Ik denk niet dat er echt super veel mensen zon ruil aanbod willen doen. Aangezien de partocaster 2de hands niet veel waard is.

    ..je weet maar nooit, je hebt ws wel gelijk natuurlijk.
    Hij hoeft ook niet weg, is gewoon een lekker gitaartje.

  8. #8

    Standaard

    Dat is inderdaad ook wel een deel van wat ik bedoel. Als Vox Humana gitaren echt zo perfect zijn voor een lage(-re) prijs, waarom kom ik ze dan niet vaker tegen? Is deze (zuiver naar de gitaar zelf bekeken) inderdaad een Gibson LP waard?

    Ik heb een Gibson LP, Fender Str. (Am.) en een MusicMan JP (piezo/6 snarig). Op de laatste speel ik meestal. Eigenlijk is het een perfect instrument, zowel kwa bespeelbaarheid als naar geluid/toon. Hooguit heb ik (toch) iets tegen de wel erg dunne hals, die ik af en toe -bij weersverandering- moet bijdraaien. Verder lijkt een Fender meer karakter in het geluid te geven, maar dat is uiteraard subjectief.

    Ik verwacht van een Vox Humana wel een gelijkwaardig niveau als de MM, maar ik vraag me af of deze dat haalt.

    Daarnaast moet je inderdaad goed weten wat je wilt als je een gitaar laat maken. Bij mij is het meestal omgekeerd: je pakt een gitaar en hij bevalt wel of niet.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb al heel wat gitaren van de "grote" merken in bezit gehad of nog in mijn verzameling; Gibson, Fender, MM, Rickenbacker. Deze Vox Humana doet in geen enkel opzicht onder voor deze merken. Prima afgewerkt, materiaal en componenten van hoge kwaliteit. De term Partocaster doet deze gitaar dan ook geen recht. Een partocaster kan door vrijwel iedereen in elkaar worden geschroefd. De gitaren van VH worden door vakmensen gemaakt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Vroeger werkte voxhumana met esp samen, zo begonnen de "massa"fabricage van costum modellen, tegenwoordig hebben ze de spullen zelf om de vraag aan te kunnen.

    Je komt voxhumana gitaren 2e hands bijna nergens tegen, puur omdat ze 2ehands niet waard (staat immers geen fender op). Daarnaast laat je het in opdracht maken, naar je eigen wensen... Dat verkoop je gewoon niet!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top