Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: 1e custom gitaar

  1. #1

    Standaard 1e custom gitaar

    Hallo, ik ben Jeffrey en zo goed als nieuw op dit forum. Ik speel sinds dit jaar ongeveer gitaar (kan 't nog niet echt goed:P). Ben zelf nogal 'n knutselaar en aangezien ik nu 'n beetje 'n slechte gitaar heb (Strat van Amuse) wil ik er zelf een les paul gaan bouwen.

    Ik ben nog echt 'n leek op 't gebied van gitaren bouwen. Hieronder wil ik even de materialen opsommen die ik wil gaan gebruiken:

    Essen hout (sowieso voor de body, kan 't voor de hals ook?)
    Seymoun Duncan humbuckers (of soortgelijke humbuckers die iets goedkoper zijn)
    Graphite topkam
    Tuners van Gotoh (Gotoh schijnt goed te zijn?)
    Brug van Gotoh (TOM-style)
    Tailpiece van Gotho
    Voorgezaagde fretboard (welk hout kan ik 't beste nemen voor 'n les paul?)
    Fretwire (wederom: welke kan ik 't beste nemen?)
    Trussrod (wederom dezelfde vraag).

    Als jullie dit lijstje zien komt dat dan 'n beetje redelijk over of moet er iets nodig veranderd worden?

    Hier het essen:



    Weet iemand wat voor hout dit is (de onderste balk met die vage plekken erop)?

    Laatst gewijzigd door Jeff.; 23 mei 2009 om 19:33

  2. #2

    Standaard

    Essen voor de body kan prima. Alhoewel een LP traditioneel van mahonie is, evt. met esdoorn top. Essen voor de hals lijkt me geen goed idee. Ik zou mahonie (traditioneel) of esdoorn nemen.

    Gotoh spullen zijn volgens mij prima.

    Fretdraad is een kwestie van smaak. Dikke hoge frets spelen makkelijker, maar je moet niet te hard knijpen anders wordt alles vals.

    Ik geloof dat LP's rosewood of ebben toetsen hebben.

    Iemand anders over de truss rod? Ik ken de merken niet omdat ik ze zelf maak.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/