Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Nu je witte body nog een weekje in de kouwe thee leggen

    Gaten boren in je gitaar OK maar doe het dan in een werkplaats met een kolomboor. Dan boor je tenminste recht. Bovendien is het toerental lager en er zit een schaal op waardoor je heel precies kan kijken hoe diep je boort. Ben bezig met een Ibbie projectje waarvoor ik aardig wat gaten moet boren: in de hiel en de kop van de neck, door de body. Zou ik niet uit de losse hand doen.

    Voor een slagplaat op een strat zou ik een uitzondering kunnen maken, kleine gaatjes voorboren voor zelftappertjes is niet moeilijk. Bovendien verbergt die slagplaat eventuele foutjes.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Nu je witte body nog een weekje in de kouwe thee leggen

    Gaten boren in je gitaar OK maar doe het dan in een werkplaats met een kolomboor. Dan boor je tenminste recht. Bovendien is het toerental lager en er zit een schaal op waardoor je heel precies kan kijken hoe diep je boort. Ben bezig met een Ibbie projectje waarvoor ik aardig wat gaten moet boren: in de hiel en de kop van de neck, door de body. Zou ik niet uit de losse hand doen.

    Voor een slagplaat op een strat zou ik een uitzondering kunnen maken, kleine gaatjes voorboren voor zelftappertjes is niet moeilijk. Bovendien verbergt die slagplaat eventuele foutjes.
    kolomboor.. dat zoiets als een F22 gebruiken om een vlieg dood te mappen. je hebt voor die mini schroefjes een heel klein gaatje nodig hoor. effe een kleine pilot hole, en klaar.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    kolomboor.. dat zoiets als een F22 gebruiken om een vlieg dood te mappen. je hebt voor die mini schroefjes een heel klein gaatje nodig hoor. effe een kleine pilot hole, en klaar.
    Mja toch wel een geklooi. zeker als je zo "handig" bent als ik
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Tja, ik doe zelf ook liever zo veel mogelijk zelf, maar sommige dingen laat ik ook doen. Waarom? Andere mensen kunnen het gewoon beter als ik. Afstelbeurt (actie etc.) ben ik ooit eens een halve dag mee bezig geweest en toen was het nog steeds niet optimaal. Voor 30 euro kan ik dat iemand laten doen en dan is het perfect. Hoeft toch niet elke week te gebeuren (hooguit 1x per jaar).

    Slagplaat vervangen vind ik eenzelfde verhaal. En Orph: leer eens dat sommige mensen waarde aan hun instrument hechten en er zuinig op zijn, ongeacht merk of type of wat dan ook. Ik zet zonder enig schroom de botte bijl in mn Les Paul, maar mn strat? No way!!!

    Ontopic: Mooie strat! Flinke vooruitgang ook!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Thumbs up

    Dat behang....... SUPER!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top