Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard "Radiohead" 18 watter

    "Radiohead" 18 watter

    Zoals beloofd foto's en wat meer info van m'n eerste zelfbouwamp.

    Hij is gebouwd in een oude B5X14A Philips-radio: http://www.radiocollection.net/philips/b5x14a.html
    De meeste van de onderdelen komen uit een oude taperecorder die ik uit het containerpark heb meegenomen.
    Wat dan nog ontbrak, had ik gewoon liggen. Uiteindelijk heb ik enkel een rectifier en 2 nieuwe caps moeten kopen.

    Kostprijs: 12 euro en enkele avondjes in de soldeerdampen hangen.

    Het is een 2kanaals bak geworden: het normal channel van de marshall 18watter en een Vox-achtig kanaal met een EF86 (geweldige boventonen!)

    Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de bestaande knoppen te recycleren zodat ik zeker niet de frontplaat moest doorboren voor extra pots en schakelaars. Diezelfde frontplaat is trouwens geweldig verlicht als de amp aanstaat! :hihi:

    Met de twee linkse knoppen van die vijf bovenaan selecteer je de Low of High input. De twee rechtse zijn power en standby en de middelste heeft nog geen functie.
    De volume control van het normal channel is de linkse grote gouden draaiknop. De tone knop is het draaiwieltje links bovenaan. De volumeknop van het EF86 channel is de rechtse gouden draaiknop. Dat EF86 channel heeft geen EQ-draaiknoppen, maar 5 standen die je kan selecteren met 5 van de 6 drukknoppen onderaan. Met de 6e knop wissel tussen de 2 kanalen.

    Sound: Het normal channel klinkt super! DE marshall 18 watt sound: lekker vuil als je hem opendraait of zwaar op z'n staart trapt.
    Het EF86 kanaal klinkt ook heel goed, lekker VOXachtig met geweldige boventonen.
    Op dit kanaal zit ik nog wel met een vieze oscillatie als ik het volume over de helft draai, maar dat lossen we nog wel op....
    Voor de rest is de amp ruis/hum/storings-vrij.

    Als gadget heb ik ook het EM80 Magic Eye als 'vu-meter' aangesloten.
    De gutshots: het eerste wat zal opvallen is dat de PT net iets oversized is, maar beter te groot dan te klein zeker?
    Voor de fans van een strakke bedrading: ik ben geen feng-shui aahanger!














  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Nou, je post niet veel, maar als je een berichtje achterlaat: Puik werk! Daar kan je nog eens mee te voorschijn komen in bruine kroegen!

    Wat voor speakertjes ga je eraan hangen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    super oplossing, al krijg ik de kriebels van al die componenten over en onder elkaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Echt supervet!!!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Nou, je post niet veel, maar als je een berichtje achterlaat: Puik werk! Daar kan je nog eens mee te voorschijn komen in bruine kroegen!

    Wat voor speakertjes ga je eraan hangen?
    Thx
    momenteel gebruik ik hem met een DIY 2x12" greenback (70'ies) cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik krijg van dit soort foto's meteen zin om er een proefrondje op te hakken

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Die voedingstrafo heeft iets weg van een V8 in een Lada , verder netjes gedaan hoor!

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Die voedingstrafo heeft iets weg van een V8 in een Lada , verder netjes gedaan hoor!

    Frans.
    Beter die combinatie dan een tweetaktje in een porsche

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk Bekijk bericht
    Echt supervet!!!
    Hier wil ik mij graag bij aansluiten, wat een kicke amp om te zien!!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Hier wil ik mij graag bij aansluiten, wat een kicke amp om te zien!!
    Ik zou zeggen: pas je podium aan! Geknoopt tapijtje eronder, je amp op een oud tafeltje met een flesje bier ernaast, en een ouderwetse hoge schemerlamp ernaast. Rock 'n' Roll!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top