Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Hee Timber.

    De constructie (bij die deuren dan) was alsvolgt:

    Van buiten naar binnen: Houten deur // zacht glaswol // samengeperst steenwol (vrij hard) // luchtspauw // glaswol // dubbel gips

    Scheelt weer zoeken
    Laatst gewijzigd door Highway49; 22 december 2009 om 17:30

  2. #22

    Standaard

    Door het samengeperste wol weg te laten behaal je iets betere resultaten.
    Probeer de massa aan de buitenkanten te houden.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Roman heeft helemaal gelijk en ik zie dat ik me heb vergist, zo hebben wij het ook niet gedaan...de 'massa-veer-massa' zat ik helemaal te verkloten op deze manier Zoals ik het zei was het massa-veer-massa-veer-massa en dat gaat een beetje averechts werken...het was zo:

    Van buiten naar binnen: Houten deur // samengeperst steenwol (vrij hard) // zacht glaswol // luchtspauw // glaswol // dubbel gips

    En ik weet dat het steenwol niet zwaar genoeg was om als massa te functioneren, maar in deze volgorde is het al een stuk beter denk ik zo.

    Kun je dat niet aanhouden, maar dan ipv het steenwol gips gebruiken o.i.d.? Dan heb je wat meer massa aan de buitenkant. Weet alleen niet hoe dat werkt met vocht...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Ja daar zit ik ook nog wat mee.. hoe de extra massa tegen het hout te plaatsen zonder vochtproblemen te krijgen. Heb het hier dus niet over vochtproblemen binnenin de studio maar over vochtproblemen tussen hout en massa welke kan leiden tot houtrot. Wellicht toch een kleine spouw tussen hout en massa creëren maar das dan weer niet ideaal voor de geluidsisolatie. Nuja ben bezig met wat testjes dus wordt nog vervolgt.
    Laatst gewijzigd door TIMBER; 4 januari 2010 om 08:38
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  5. #25

    Standaard

    Wat is het probleem?
    Je hebt een houten duur die je verft.... waar verwacht je problemen?
    De massa is één groot brok hout. Hout kan prima vocht absorberen en weer vrijgeven, zolang je het maar niet opsluit.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Als ik steen of gips tegen het hout ga plaatsen om zo meer massa te verkrijgen zal het hout gaan rotten. Hout tegen hout is idd geen probleem maar wat voor hout heeft massa genoeg om een vergelijkbaar resultaat te bereiken als steen of gips. Dan kom ik in hardhoutsoorten die zeer prijzig zijn en erg moeilijk te bewerken. Even voor de duidelijkheid het gaat hier gezamenlijk om de buitenste massa van de gehele constructie.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  7. #27

    Standaard

    Watervast verlijmd multiplex, weegt ongeveer net zoveel als gips. Net als MDF, maar daar zul je iets voorzichtiger mee moeten zijn mbt de buitenkant (vocht en MDF gaan niet samen, goed verven is een oplossing maar dan nog)

    Maak je buitendeur van hout met eventueel lood ertussen en je zit in de veilige zone.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Heb idd aan multiplex zitten denken.. kan dat hier voor inkoopsprijs krijgen. Maar goed het gaat hier niet alleen om de deur he.. de hele garage is van hout. Multiplex panelen met loodlaag maken we hier ook maar dat wil jij niet weten wat dat gaat kosten..
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  9. #29

    Standaard

    Mjhah, ik zou als het kan altijd voor steen (minimaal 'steens') kiezen voor de buitenmuur. Daar hoev je verder geen hout tegenaan te meppen ofzo.

    als het bestaande bouw is, dan kun je vanaf de binnenkant gewoon met hout verwerken lijkt me. als de binnenkant droog is kun je ook prima gips gebruiken.

    Wat is precies je "probleem", help us help you.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Dat hout zit er al want het is een houten garage remember..
    Dit wordt de situatie waarbij B dan eventueel multiplex wordt.
    En anders toch maar een kleine ventilerende spouw tussen A en B.

    Laatst gewijzigd door TIMBER; 4 januari 2010 om 13:37
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top