Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Dat is wel zo'n bullshit wat je nu zegt. Ik daag je uit, kom maar met je wc bril met emg's. Ben echt benieuwd wat jij dan onder goed verstaat.
    nou.... Ik moet Wietse deels wel gelijk geven niet alleen hout is belangrijk, maar Elementen maken een hoop verschil, heb wel meerdere triplex planken gehad die met de juiste elementen waanzinnig goed klonken, tuurlijk een verschil blijft, maar veel mensen zullen het verschil tussen een solidbody en triplex niet horen, als je ze een blinddoek om doet

  2. #52

    Standaard

    Vergeet ook niet dat je multiplex van verschillende kwaliteiten hebt.

  3. #53

    Standaard

    Daar ben ik het zeker mee eens, maar dat is wat anders dan een wc bril met emg's.
    En tja wat is multiplex? Stukjes Mahonie aan elkaar of een aan elkaar gelijmd zootje van afvalhout....(Juist Apenzoon)
    Dat van zo'n geblindoekte test ben ik het wel mee eens. Daarbij, mensen horen wellicht nog wel enig verschil maar kunnen het dan vaak niet goed duiden, laat staan er een bepaalde houtsoort of id aan verbinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    nou.... Ik moet Wietse deels wel gelijk geven niet alleen hout is belangrijk, maar Elementen maken een hoop verschil, heb wel meerdere triplex planken gehad die met de juiste elementen waanzinnig goed klonken, tuurlijk een verschil blijft, maar veel mensen zullen het verschil tussen een solidbody en triplex niet horen, als je ze een blinddoek om doet
    " Great minds think alike"

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Een laatste update:

    Vandaag bij Wietse geweest en een waanzinnig mooie gitaar gekocht

    De Condor Les Paul kwam ter sprake en Wietse gaf aan nog een nep humbucker te hebben voor een leuke prijs en we waren het er over eens dat de gitaar met deze elementen een mooi P 90 achtig geluid gaf.

    enfin element van Wietse gekocht (de bestelde Fernandes Humbuckers bewaar ik gewoon voor andere tijden) en vanavond ingebouwd, hoogte goed afgesteld en gitaar klinkt fantastisch en heeft inderdaad een P90 sound

    heb de gitaar inmiddels op MP gezet (wellicht hebben sommigen dit al gezien) als startset, met ee versterker, kabel etc.

    belangrijkste is dat deze gitaar gered is van de sloophamer en weer jaren mee kan.

    tot slot nog twee pics




  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apenzoon Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat je multiplex van verschillende kwaliteiten hebt.
    Dat was ook zo'n beetje mijn punt.

    Over de WC-bril discussie: hout is niet alles, maar zeker niet onbelangrijk. Laten we een beeeeeeeeeeetje genuanceerd blijven...
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    misschien moeten we het maar eens proberen een houten WC bril alas body, halsje eraan schroeven en huppa een shitgitaar

    maar ontopic het is denk ik wel door meerdere ervaren dat een plywood body heel goed kan klinken, zo-ook mijn Condor LP, geeft clean een mooi helder geluid en klinkt met de nepbuckers P90 achtig en de toonarticulatie was ook heel goed.

    Tuurlijk heeft een solidbody betere sustain en wijder geluid, maar ik denkt wat Wietse bedoelt en ik volg hem daar wel in, je hebt gewoon plywood gitaren die beter klinken dan solidbody gitaren, met de juiste elementen

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    misschien moeten we het maar eens proberen een houten WC bril alas body, halsje eraan schroeven en huppa een shitgitaar
    Helaas, iemand is je voor geweest:




    En dan nu weer serieus:

    Ik heb zowel een Maya Les Paul als een Gerrinez. Beiden zijn identiek aan elkaar, op het feit dat de Gerrinez gelamineerd is en de Maya massief mahonie na.

    De Maya klinkt veel voller en dieper tov de Gerrinez. Die klinkt gewoon 'goedkoper'. (dit kan natuurlijk ook exemplarisch zijn!)

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Helaas, iemand is je voor geweest:




    En dan nu weer serieus:

    Ik heb zowel een Maya Les Paul als een Gerrinez. Beiden zijn identiek aan elkaar, op het feit dat de Gerrinez gelamineerd is en de Maya massief mahonie na.

    De Maya klinkt veel voller en dieper tov de Gerrinez. Die klinkt gewoon 'goedkoper'. (dit kan natuurlijk ook exemplarisch zijn!)
    shit jammer

    maar de vergelijking van jouw twee LP's lijkt logisch, maar als test zou je in de Gerrinez dezelfde elementen in kunnen plaatsen als de Maya en kijken wat dan nog het verschil is, wellicht als je in de Gerrinez twee goede buckers plaatst hij wellicht net zo goed, zo niet beter klinkt dan de Maya, ik zeg dus ook wellicht...

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Heb een hondo II multiplex les paul gehad met dimarzio's .Die was door gitaarbouwer net afgesteld, frets gevlakt en geintoneerd etc. Speelde en klonk echt als een droom. Had een heerlijke sustain een stuk beter dan sommige solids die ik hier gehad heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    shit jammer

    maar de vergelijking van jouw twee LP's lijkt logisch, maar als test zou je in de Gerrinez dezelfde elementen in kunnen plaatsen als de Maya en kijken wat dan nog het verschil is, wellicht als je in de Gerrinez twee goede buckers plaatst hij wellicht net zo goed, zo niet beter klinkt dan de Maya, ik zeg dus ook wellicht...
    Ik was vergeten te vermelden dat ze allebei dezelfde elementen hebben. ToneZone in de brug en Air Norton bij de hals...

    Ze klinken allebei erg goed, maar de solid klinkt gewoon beter...

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top