Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard vroege Condor? Les Paul

    nou deze gered van de afgrond:

    Hele oude Custom Les Paul van Fuji Gen Gakki, schat hem in de periode 67-69
    in feite de directe voorloper van de Ibanez les Paul.
    Aan deze "kopie" schortte wel één en ander, brug maar vervangen voor een nieuwe Gotoh brug, en nieuwe topkam erop gezet, beiden waren compleet verrot.

    Deze Les Paul heeft al wel een Gibson Headstock, body is slapped (7 lagen) en totale dikte van de body is gelijk aan die van de Ibanez.

    wat mij wel opviel is de mooie afwerking van de hals, geen aan de zijkant uitstekende fretten en ligt goed in de hand.

    Het geluid?, niet geschikt voor heavy metall, klink clean heel behoorlijk en geeft lekker geluid met overdrive, muff en rat.

    Al met al kun je deze gitaar van Fuji Gen beschouwen als een eerste stap naar een behoorlijk goede kopie







    Laatst gewijzigd door geert1976; 17 mei 2009 om 13:10

  2. #2

    Standaard

    leuke lp!
    Maar lijkt me een typische mid 70s copy. zeker als er Fuji Gen Gakki op staat, die begonnen als ik het goed heb pas in 72 of 73 met lp copies.

    ik heb dit merk vaker gezien, maar kan me niet meer herinneren wat het was.. condor of cutler of crafter oid..
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  3. #3

    Standaard

    oef.... ik hoop dat ie beter klinkt dan dat ie eruit ziet, wat jezus christus... wat is dat ding lelijk zeg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    staat geen Fuji op, maar is helemaal in de Stijl en Fuji Gen maakte rond 72-73 al hele goede LP copys onder verschillende namen, oa Ibanez, Morris etc.

    Enfin, heb hem gekocht ter behouding van sloop, dus gaat de verkoop weer in.

    ga eerst de actie nog verder verlagen, vanavond de halspen eerste halve slag gegeven, morgen weer een halve slag, maar vervangen van de brug en topkam zijn al een hele verbetering.

    maar als iemand mij meer kan vertellen graag!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    oef.... ik hoop dat ie beter klinkt dan dat ie eruit ziet, wat jezus christus... wat is dat ding lelijk zeg!
    ach ik heb ze lelijker gezien en is op zich wel grappig voorbeel van de LP kopie evolutue

    ennuh geluid is heel behoorlijk had eigenlijk een surfsound LP verwacht, maar dat is niet het geval, knoppenspel met de grote plaat is wel even wennen, maar heeft ook wel weer wat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Als de body uit 8 lagen bestaat dan is het toch multiplex? Het zal qua vorm dan een "goede" kopie zijn maar dat is dan toch ook wel alles. Verder istie best leuk en door zijn knopjes ziet hij er ook nog eens interessant uit. En van de sloop gered is al helemaal goed
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 17 mei 2009 om 06:23

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster Bekijk bericht
    ik heb dit merk vaker gezien, maar kan me niet meer herinneren wat het was.. condor of cutler of crafter oid..
    inderdaad, dat wist wietse, volgens mij was het condor

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    die is inderdaad eerder vroeg tot midden jaren 70 dan eind 60's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    bah het zit me niet mee halselement weigert dienst, pots en bedrading zijn goed, elementje is kapot.

    ga maar eens MP afstruinen voor goedkope humbuckertjes

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    bah het zit me niet mee halselement weigert dienst, pots en bedrading zijn goed, elementje is kapot.

    ga maar eens MP afstruinen voor goedkope humbuckertjes
    schakelaartje stond toch aan?
    no life without music

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top