Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 15 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 146
  1. #41

    chicken

    Hey hey,

    nog een vraagje. Ik speel in een band en ik neem alle liedjes op. Gitaar, bas en zang zijn geen probleem. Maar als ik de drum wil oppakken zet ik alle drummicro's op (basdrum, snare tom 1, 2, 3 en 4, en nog 2 condensator overheads voor de cymbalen.) Van de microfoons ga ik naar de mixtafel en van de mixtafel ga ik naar mijn pc of multitrackrecorder om het geluid op te nemen. Ik heb hier het sterk nadeel dat de volledige drum 1 track is en als ik bvb de basdrum alleen wil bewerken dit niet gaat omdat het 1 geheel is. Valt dit dan op te lossen met een of andere usb interface ofzo? Met een stuk of 8 ingangen? Ik zou graag alles tegelijk inspelen maar achteraf wel alles apart bewerken. Wat heb ik dan nodig?

    Iets zoals dit? :

    http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/C...PCM0007146-000

    (aja, ik wil dit met mijn laptop doen. Dus het moet zeker met een usb interface eh?)

    Tnx guy's!
    Laatst gewijzigd door Pasquale; 15 september 2010 om 15:11 Reden: niet volledig

  2. #42
    Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    53

    Standaard

    @Pasquale,

    Je kunt makkelijk een firewire kaart kopen voor je laptop. Iets zoals dit:
    http://koophetsimpel.nl/nederlands/w...ewire_pc_kaart

    Aansluiten is nog minder moeilijk dan het aansluiten van een mengtafel en een multitrackrecorder

    Zie meer over het aansluiten hiervan op :
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB...c.php?t=189337

  3. #43
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Tenzij je geen firewire hebt, dan gaat het met usb ook prima.

  4. #44

    Standaard

    Maar wat heb ik dan allemaal net nodig? bedoel je Micro's naar die "Tascam US-1641" van die tascam naar die firewirekaart? En that's it? Sorry dat ik het niet zo goed begrijp, maar ik ken niks van firewire enzo. Ik ben nog een groentje

  5. #45
    Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    53

    Standaard

    @Pasquale,

    Jouw Tascam US-1641 is een usb audio interface, dus daar heb je geen firewire voor nodig.

    Ik heb geen ervaring op het gebied van live drums opnemen. Misschien kan iemand die daar wel ervaring mee heeft jouw vraag beantwoorden.

    In theorie zou ik denken dat je opzet er zo uit zou zien (ik kan het helemaal verkeerd hebben..):

    Drums mic'en, maar niet op de fysieke mengtafel, maar op de Tascam US-1641 die je aangesloten hebt op je pc. Vanuit je DAW doe je de rest..

    Kan iemand anders dit bevestigen?

    @nielsduursma,

    is deze M-Audio AI misschien wat voor jou? : http://www.m-audio.com/products/en_au/FireWire410.html

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johndoe Bekijk bericht
    @Pasquale,

    Jouw Tascam US-1641 is een usb audio interface, dus daar heb je geen firewire voor nodig.

    Ik heb geen ervaring op het gebied van live drums opnemen. Misschien kan iemand die daar wel ervaring mee heeft jouw vraag beantwoorden.

    In theorie zou ik denken dat je opzet er zo uit zou zien (ik kan het helemaal verkeerd hebben..):

    Drums mic'en, maar niet op de fysieke mengtafel, maar op de Tascam US-1641 die je aangesloten hebt op je pc. Vanuit je DAW doe je de rest..

    Kan iemand anders dit bevestigen?

    @nielsduursma,

    is deze M-Audio AI misschien wat voor jou? : http://www.m-audio.com/products/en_au/FireWire410.html
    Hey, bedankt voor je reactie. Die m-audio heeft wel niet genoeg ingangen voor mij Ik moet er minstens 8 hebben en die tascam heeft er genoeg. De opzet klopt wel. Micro's naar de tascam en van tascam naar laptop. En dan met de bijgeleverde software (cubase) 8 tracks tegelijk opnemen

  7. #47

    Standaard

    Ik hoorde ook van iemand dat een pick-up handig is. Die klem je vast in de klankkast en het snoer steek je in je pc. Op de pc neem je dan op. Daar zou geen microfoon voor nodig zijn.
    Kan iemand mij meer vertellen over zo'n pick-up?
    (ik ben een leek...)

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Locatie
    Kattuk Zae
    Berichten
    111

    Standaard

    ja dat klopt olijfje,
    wel een beetje jammer dat ik dan je vraag na meer dan een maand moet beantwoorden:P
    wat vaak wordt gebruikt is een piezo pickup. als je hem meteen in je pc steekt, werkt je geluidskaart dus als a/d converter analoog -> digitaal). het resultaat ligt dus voor een groot deel aan de kwaliteit van die geluidskaart. er zijn dan ook externe geluidskaarten (audio controllers) verkrijgbaar, waar je over het algemeen beter resultaat mee boekt. Bovendien kan je daarmee eventueel meerdere instrumenten tegelijk aansluiten....

    ... en zo maak ik gelijk een mooi bruggetje naar mijn eigen situatie

    ik wil repetities/samples/optredens (evt.) multi-track gaan opnemen naar een DAW. we hebben een versterkte pa-mixer staan waar 8 mics in kunnen.
    het liefst zou ik 12 mics gebruiken, 7 voor drum, 5 voor de rest (ik kom dan dus inputs tekort op het mengpaneel). Nu zou het natuurlijk leuk zijn als ik al deze mics tegelijkertijd naar mijn DAW zou kunnen leiden! ik kan alleen geen audio controllers vinden die 12 inputs tegelijk kunnen verwerken (dat wil zeggen, zonder er een hypotheek voor af te moeten sluiten).

    Ergens heb ik het idee dat ik een cruciale denkfout bega... is het wel haalbaar om 12 tracks tegelijk op te nemen? is het gebruikelijk om voor de drums een aparte mixer te gebruiken en het daarna als 1 track naar de daw te laten gaan?

    ik hoop dat iemand me verder kan helpen ik hoor het graag!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Dan plaats ik mijn probleempje ook maar hier. Ik wil voor mijn thuis-hobbyprojectjes een setje actieve studio-monitoren aanschaffen, en ik heb een geniaal plan bedacht, maar het werkt niet. Ik heb een Tascam us-122l, en daar komt het signaal in van ofwel mijn line6 recording output of de sm57 die voor m'n marshall staat. Tot zover werkt het.

    Ik draag garageband op m'n macbook, en ik kan op deze manier opnemen, en ook afspelen via de tascam. Het probleem is dat ik de rest van mijn audio niet over de tascam afgespeeld kan krijgen. In m'n system preferences kan ik de tascam niet als output device selecteren, en in de audio/MIDI setup ziet hij de tascam wel als MIDI device maar niet als audio device.

    Wat ik eigenlijk voor elkaar wil krijgen is dat ik de actieve monitoren op de line out van de tascam aansluit, en dan al het geluid van m'n mac (dus ook iTunes) door de tascam op de monitors kan luisteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

    PS: Ik heb tascam firmware 1.11


    EDIT:
    Sinds kort is driver 2.0 voor de us122mkII uit, en met deze driver krijg je een heel nieuw control panel, en ziet de mac hem gewoon als in/output. Problem solved.
    Laatst gewijzigd door Basileia; 7 november 2010 om 15:24

  10. #50

    Standaard

    Ik begrijp dus, dat als ik een gitaar en versterker heb daarvoor een mic voor zet dat ik dan een interface nodig heb om het geluid in mijn pc te krijgen?

    http://www.thomann.de/nl/art_xdirect.htm

    Zoiets dus?
    Laatst gewijzigd door ThaBluesBreaker; 27 december 2010 om 23:21


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top