Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 146
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Wat ik wil is de begeleiding en wat ik zelf speel over m'n koptelefoon, zodat ik de master van m'n amp op 0 kan zetten en stil kan opnemen. Nu heb ik uit dit topic al gehaald dat een Tascam us122l een goede interface is, nu is de vraag: kan ik hierop ook mijn losse pc speakers/koptelefoon aansluiten, en dan niet zo dat ik alleen het ingangssignaal van de amp, maar ook de begeleiding van de mac hoor?
    Geen probleem. Die Tascam heeft meerdere outputs. Je kan de main outputs naar je versterker sturen en een koptelefoon aansluiten op de headphone output. Als je dan de volumeknop dicht hebt gaat er geen signaal naar je versterker en je kan dan nog wel via je koptelefoon de signalen horen. Ik ga er trouwens van uit dat je amp een stereoversterker bedoelt en geen gitaarversterker.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fivelastwords Bekijk bericht
    Geen probleem. Die Tascam heeft meerdere outputs. Je kan de main outputs naar je versterker sturen en een koptelefoon aansluiten op de headphone output. Als je dan de volumeknop dicht hebt gaat er geen signaal naar je versterker en je kan dan nog wel via je koptelefoon de signalen horen. Ik ga er trouwens van uit dat je amp een stereoversterker bedoelt en geen gitaarversterker.
    Dank.
    Met amp bedoelde ik wel degelijk gitaar amp, ik heb een line6 met een mooie pod quality rec out. Ik bedoel dat ik op de koptelefoon gitaargeluid en de begeleiding van m'n mac wil kunnen horen. Ik ga er gewoon een kopen en ik zie het wel...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Dank.
    Met amp bedoelde ik wel degelijk gitaar amp, ik heb een line6 met een mooie pod quality rec out. Ik bedoel dat ik op de koptelefoon gitaargeluid en de begeleiding van m'n mac wil kunnen horen. Ik ga er gewoon een kopen en ik zie het wel...
    Ach zo, dan kan het alsnog. Je neemt je Line 6 dan direct op en kan gewoon terugluisteren op koptelefoon of computerspeakers. Waarschijnlijk is het het handigste om die dan aan te sluiten op de headphone out, aangezien de meeste computerspeakers een 3.5mm jack plug gebruiken. De main outputs van de Tascam zijn twee losse jackplugs, dus dat is wat moeilijker aan te sluiten met computerspeakers.
    Laatst gewijzigd door fivelastwords; 31 augustus 2010 om 17:00
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fivelastwords Bekijk bericht
    Ach zo, dan kan het alsnog. Je neemt je Line 6 dan direct op en kan gewoon terugluisteren op koptelefoon of computerspeakers. Waarschijnlijk is het het handigste om die dan aan te sluiten op de headphone out, aangezien de meeste computerspeakers een 3.5mm jack plug gebruiken. De main outputs van de Tascam zijn twee losse jackplugs, dus dat is wat moeilijker aan te sluiten met computerspeakers.
    Ik heb in garageband de tascam als output geselecteerd, dus ik kan de hele handel over de phones van de tascam beluisteren. Works like a charm, nogmaals dank.

  5. #35
    Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    53

    Standaard

    Ik zit nu tijdelijk op een interne Soundblaster Audigy Value II kaart en behaal daarmee een latency van 5/7ms.

    Met de externe Alesis I|O USB (1.0) interface kom ik uit op 22ms!

    PCI =>sneller dan Firewire => USB 2.0 =>USB 1.0
    Dus waarom zou je kiezen voor een USB interface i.p.v. een firewire AI?

    Tip:
    Kijk ook naar de O.S. compatibility. Ik draai windows 7 64bit en te weinig audio interfaces ondersteunen (momenteel) windows 7. Dit betekent dus dat je moet downgraden qua OS of dual boot inrichten of een nieuwe systeem inrichten speciaal voor die audio interface. Of ja, wachten tot de fabrikant de drivers geupdate hebben.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johndoe Bekijk bericht
    PCI =>sneller dan Firewire => USB 2.0 =>USB 1.0
    Dus waarom zou je kiezen voor een USB interface i.p.v. een firewire AI?
    .
    Niet elke pc/ laptop beschikt over firewire.

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    18 maart 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    53

    Standaard

    Dat is dus de reden waarom mensen voor een USB AI kiezen?

    Mijn ouwe systeem had idd ook geen firewire ingang, als oplossing daarvoor had ik toen een Firewire kaart aangeschaft. Voor nog geen €20,- heb je dus een firewire ingang voor zowel de PC als laptop. Iedereen zou dus met firewire AI kunnen werken.
    Laatst gewijzigd door johndoe; 10 september 2010 om 14:44 Reden: typo

  8. #38

    Amp !

    Ik heb gister mijn Tascam US122 MKII binnen gekregen en heb alles geïnstaleerd en alles doet het alleen kunnen mijn monitoren van mijn computer (van die Trust dingen) niet op de interface.

    Is dit een set die er wél op past? http://www.feedback.nl/recording-mon...on/desk-rocker Ik kan mijn opnamen nu niet terug horen.

    Hartelijk dank

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johndoe Bekijk bericht
    Dat is dus de reden waarom mensen voor een USB AI kiezen?

    Mijn ouwe systeem had idd ook geen firewire ingang, als oplossing daarvoor had ik toen een Firewire kaart aangeschaft. Voor nog geen €20,- heb je dus een firewire ingang voor zowel de PC als laptop. Iedereen zou dus met firewire AI kunnen werken.
    Tja, als je weet hoe je zoiets in je pc moet bouwen is dat geen probleem, maar ik denk dat de overgrote meerderheid daar de ballen verstand van heeft en liever niet zelf iets inbouwt.

  10. #40

    Standaard

    Ik ben bezig met rondkijken naar een nieuwe audiointerface. Nu ik ben begonnen aan een opleiding in de richting van de muziek (Compositie & Productie).

    Het plan is dat er binnenkort een macbook pro komt, en daar zou ik dan een interface bij willen hebben. Het liefst met meer dan 2 ingangen, met het oog op de toekomst dat ik wel eens drums wil opnemen. Dat doe ik nu nog met 2 sporen, maar dat werkt natuurlijk niet optimaal. En het liefst firewire zodat ik de usb poorten nog kan gebruiken voor andere dingen (Keyboard, controller, muis enz enz)

    Op school werken we oa. met Logic en ProTools, en ik begreep dat je dus alleen ProTools kan draaien als je een interface van M-Audio of Digidesign koopt. Als ik dan meerdere sporen zou willen schiet de prijs wel erg omhoog, zelfde geldt voor een Firewire interface. Dus wat dat betreft zou de Digidesign m-box ondanks z'n usb een van de weinige kandidaten zijn met z'n 2 mic ingangen.

    Ik had wat firewire interfaces gezien met 8 mic/line/instr. inputs. (oa. de Presonus Firestudio) en ook usb interfaces met ongeveer datzelfde (oa. de Line6 Toneport ux. Nadeel van deze is dus weer dat ze niet met ProTools werken, maar weer wel met Logic en andere DAW's.

    Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer! ProTools is fijn, maar in hoeverre is het nuttig als ik toch thuis maar 2 sporen opneem? Dan kan ik net zo goed in Logic met meerdere sporen tegelijk werken. Want als ik zo kijk lijkt mij die Presonus Firestudio Project wel een fijn apparaatje.

    Iemand nog advies hierover?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top