Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 146
  1. #21

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Al een poosje ben ik in het bezit van een Line 6 Toneport GX. Geweldig apparaat. Maar om een lied completer te maken wil ik er vaak ook toetsen en drums bij. Dit doe ik nu nog met programma's als fruity loop. Maar dat werkt niet altijd even fijn.
    Ik wil het geheel graag wat uitbreiden. Één apparaat waar ik mijn gita(a)r(en), (midi)keyboard, microfoon op aan kan sluiten.
    Heeft iemand tips wat voor apparatuur ik hiervoor het beste kan gebruiken?
    En misschien heeft iemand nog tips voor het kopen van een (midi)keyboard?
    Als student ben ik jammer genoeg niet in het bezit van een dikke portemonnee.

    alvast erg bedankt!

    Groetjes michiel

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard

    Tascam us 122l
    Moet voor 75 euro op marktplaats te krigjen zijn!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard hi diddly ho good n00berino

    Begrijp ik het goed wanneer ik denk dat ik met TonePort UX8 een opname van 8 instrumenten/microfoons kan maken, die later afzonderlijk te bewerken zijn?
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Klopt als een bus! Sterker nog, je kan er 8 tegelijkertijd opnemen en daarna nog veel meer om te dubben als je dat wilt.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  5. #25
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    82

    Standaard

    Hulde aan de topicstarter.. Was op het basgitaarforum al op zoek naar iets om mn basje op te nemen, maar die Behringer van vijftig ballen is precies wat ik zoek! Wil ik ooit meer, geef ik ook wel wat meer uit

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    Notre Dame (Almere-Buiten)
    Berichten
    152

    vraagje Miditech Guitarface

    Heeft iemand ervaring met een Miditech Guitarface? Zie link:Klik hier. Deze kost bij Musicstore €53,= incl. verzenden.

    Wat wil ik doen? Slaggitaar, solo en bas opnemen. Enkel en alleen om ideetjes vast te leggen.

    Alvast bedankt.

    Grtz.

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    82

    Standaard

    Ik kom nog even terug op mijn vorige bericht hier. Die Behringer is leuk, maar zodra je ooit wat meer wilt heb je er niks meer aan.
    Met dit in het achterhoofd heb ik verder gekeken en vond ik de Alesis Multimix 4USB bij Thomann. 'N kleine 40,- duurder, maar veel meer opties. Is er hier iemand ooit in contact gekomen met dit apparaat? Opvallend positieve of negatieve dingen gelezen?

    Mocht niemand iets weten, bestel ik m gewoon binnenkort en plaats ik hier mijn bevindingen ( hoewel ik nog wel een leek ben op dit gebied). In t ergste geval heeft Thomann een 30-dagen-geld-terug-garantie.

  8. #28

    Standaard

    Dit gaat allemaal over gitaren met een snoer die je in de pc kunt steken. Die van mij is echter acoustisch waar geen snoer aan hangt... Heeft iemand tips voor opnameapparatuur voor mijn gitaar?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Daar zul je een microfoon voor moeten gebruiken Olijfje. Is al het een en ander over geschreven in Recording. Ook jij zal dan een interface moeten kopen of een stand-alone recorder als de Zoom H4. Je hebt best aardige condensator microfoons voor niet al te veel geld die je op de kop kan tikken.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Mooi topic, maar toch nog een vraagje:

    Ik wil mijn gitaar opnemen met audacity/rockband op m'n macbook pro. Dit werkt prima, van de rec out van mijn line6 amp naar de line in van de mac, het enige probleem is dat de mac maar 1 3.5mm jack in/output heeft, dus ik moet het qua begeleidingstrack doen met de ingebouwde speakers, en als ik op koptelefoon terug wil luisteren moet ik eerst de instellingen voor de in/output veranderen. Geen goed idee dus.

    Wat ik wil is de begeleiding en wat ik zelf speel over m'n koptelefoon, zodat ik de master van m'n amp op 0 kan zetten en stil kan opnemen. Nu heb ik uit dit topic al gehaald dat een Tascam us122l een goede interface is, nu is de vraag: kan ik hierop ook mijn losse pc speakers/koptelefoon aansluiten, en dan niet zo dat ik alleen het ingangssignaal van de amp, maar ook de begeleiding van de mac hoor?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top